Lexan body lijmen

Beste forumleden,

Ik ben hetvolgende aan het doen: http://www.modelbouwforum.nl/threads/cc-01-landcruiser-pick-up.234361/ en ik moet dus 2 delen van mijn body tegen elkaar lijmen. Nou heb ik wel gewone 2 componentlijm liggen maar dat droogt zeer hard op (het is slijpbaar na uitharden), maar kan ik dat gebruiken hiervoor?
Want de kap heeft hoe dan ook wat flexibiliteit, en ik zou niet willen dat de lijm vervolgens breekt. Weten jullie iets waarmee ik dit goed kan lijmen, ik ben op zoek naar een lijm die dus flexibel opdroogt maar wel een mooie sterke verbinding geeft.

Alvast bedankt, Biem

P.s. Nu ik toch bezig ben hier, is er een plamuur die een beetje flexibel opdroogt. Voor hetzelfde project.

Bison Rubber repair of Shoogoo word vaak gebruikt om gescheurde kappen te maken.
Dat blijft felxibel.
Ik heb kit gebruikt van mijn pa's werk, dat hecht ook prima.
Maar deze middelen zijn wel vrij zwaar, al hoef je natuurlijk niet veel te gebruiken.
Ik heb ook Bison Tix en dan de gel versie, dat is veel lichter, misschien dat dat ook werkt?

Plamuur zou ik niet weten.

Wat voor kit was dat dan?
Gewoon siliconen kit, of Inotec o.i.d.

Die andere 2 zien er ook goed uit, maar hoe is de hectkwaliteit daarvan op Lexan.

Volgens mij siliconen kit, maar mijn vader werkt bij de verf grossier, dus die hebben nogal wat soorten.
Van shoogoo/Rubberrepair weet ik dat het op lexan hecht, kijk maar eens op Youtube naar Lexan body repair oid.

Ik denk niet dat plamuur op lexaan gaat werken......
Sowieso is de hechting waarschijnlijk niet al te best , zoals dat problematisch is met de meeste lijmsoorten.
Daarnaast zit je gewoon met het feit dat lexaan heel flexibel is terwijl plamuur altijd keihard opdroogt want anders kan je het niet glad afwerken.

De kans is dus heel groot dat binnen de korste keren de aanzet van de plamuur los komt van het lexaan (voor zover het al hecht) en het probleem daarna snel alleen maar groter wordt.

Back