LF-109 Pionyr

Ik heb deze liggen, zijn 25 mm lang.
IMG_20250126_015606.jpg

Iedereen bedankt voor de reacties, maar ik heb toch het type Fokker safety pin nodig.

Worden die niet in een passende maat in de 1:1 zweefvliegerij gebruikt?

Anders denk ik dat ik m'n toevlucht neem tot veiligheidsspelden (zijn toch ook safety pins, tenslotte).

jan.

Ja, die bedoel ik.

Behalve dat die net iets te dik zijn voor de buisjes die de bouwer gebruikt heeft . . .

Ga dus toch maar voor de veiligheidsspelden, denk ik.

Ja, die bedoel ik.

Behalve dat die net iets te dik zijn voor de buisjes die de bouwer gebruikt heeft . . .

Ga dus toch maar voor de veiligheidsspelden, denk ik.
ik vond die tip van Rick wel interessant. Dit weekend zal ik eens bij de lokale sportviswinkel kijken of die iets vergelijkbaars hebben. Het korte clipje verwijderen, en je houdt een soort fokkernaaldje over….

IMG_1517.jpeg
Zonder al te filosofisch te worden: zijn wij niet teveel consument geworden? We denken alleen nog maar in oplossingen die te koop zijn. Ik heb uit een stukje 1 mm staaldraad twee fokkernaalden gebogen en die leg ik in mijn vliegkoffer. Dan kan ik ze bij het sleeptreffen op 22 maart aan je geven. Mocht je ze eerder willen hebben stuur me dan even een PB met je adres. Dan stuur ik ze op:)

zijn wij niet teveel consument geworden? We denken alleen nog maar in oplossingen die te koop zijn.

Max, je hebt helemaal gelijk.

Ik heb even overwogen om me er ook aan te wagen, maar . . .

Ziet er goed uit!

De buisjes waar ze doorheen zouden moeten hebben een lengte van plm. 22 mm; zo groot zijn ze denk ik wel?

Bedankt alvast!

jan.

Jan, stuur me anders even een fotootje met wat afmetingen, dan maak ik er nog twee op maat. Of het alternatief is dat we ze ter plekke in Kampen buigen……

Ik zal nog even checken of het aan de andere kant ook zo is.

Ga ik wel van uit . . .

Andere kant is ongeveer precies hetzelfde.

ik maak ze sowieso overmaats want die buisjes zitten best dicht op de romp. Anders wordt het erg lastig om ze te (de-) monteren

Ik heb er (ivm. een eventuele eerdere maiden) ook een paar gemaakt.

(Ik heb geen rondbekpunttang, dan worden ze minder mooi . . .)

Achteraf zie ik dat jij een linkse en een rechtse hebt gemaakt; slim.

Maar toch: eea. zit zo dicht tegen de romp, dat het haast niet mogelijk is om ze dicht te doen.

Ga eerst toch zorgen dat ik veiligheidsspelden in huis krijg.

jan.

Back