LHM Corona 120 > opnieuw voorzien van electronica?

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of iemand mischien wist welke setup goed op deze toch eigenlijk best wel mooie FP heli zou kunnen.
De ultieme wens is namenlijk om er een leuke kap omheen te doen als het eenmaal netjes vliegt.

Corona01.jpg

Hij was toen der tijd gemaakt voor 8 cellen NiCD, daarom ook deze oude setup:
Motor: Astro 020 v2.
ESC: Schulze Future 18.6K
Battery: 7~8S 2400mAh. NiCD

Hij heeft ook een dot upgrades: Chopper-1 Titanium Tailboom, Chopper-1 Gearbox, Chopper-1 Tailboom Mount, Chopper-1 Tailfin (Vertical+ Horizontal), Chopper-1 Sports Gear

Het liefst wil ik graag de hele overjaarse kermis eraf halen en er weer een nieuw leven in blazen.
Mijn enige wens is GOEDKOOP, dus ik dacht het beste te gaan shoppen bij hobbyking.

Ik heb nodig een nieuwe gyro+staart servo, motor, en esc (tenzij 33A genoeg is).
Graag zou ik met 2 packs van 3s 2200mAh lipo vliegen, dat ga ik namenlijk ook in mijn twinstar 2 gebruiken.

Wat zouden jullie hier in stoppen?

Grts,
Sven

Laatst bewerkt:
Hey Sven,

die motor en ESC kunnen zich nog steeds meten aan de betere van nu. Niets aan doen! Ik zou simpelweg één 3S lipo gaan gebruiken, en een kleiner tandwiel aan je motor monteren. Je heli is dan lichter, en heeft meer vermogen, ook makkelijk als de schaal body er nog bij komt!
Als gyro en staartservo zou ik kijken naar een betaalbare gebruikte LT2100 met bijpassende servo, of een 401 o.i.d. De laatst toegevoegde eigen merk HobbyCity Gyro ($ 15,99) GY401B doet het ook boven verwachting goed!

Succes, greetz,
Aldert

Let wel, die astro motor werdt op 8 cell nicd al +60'c (met IR sensor gemeten)!
Volgens mij is die motor helemaal niet opgewassen tegen de werkdruk van zon corona?
Laat staan als ik daar 11.1v ipv 9.6v op ga zetten?

Hij vloog als een speer met die motor, dat wel.
Ik ben alleen bang dat et net teklein is voor dat bakbeest.

Ik geloof dat dit de motor is:
Astro Flight 020 Brushless Motor for Voyager Helicopter with Variable Speed ESC (803HV)
Ik wist niet dattie zo allejesus duur was trouwens,
ik had de corona destijds 2ehands gekocht. ;)

Mijn corona heeft prachtige upgrades en een mooi aluminium frame ipv de orginele houten,
dus ik vind het doodzonde om dat apparaat nog langer op de kast te laten liggen.

En een gyro van 16 dollar? Het moet niet gekker worden!
EDIT
Damn, het is zelfs nog met headinglock ook.
http://www.hobbyking.com/hobbycity/...=Hobby_King_401B_AVCS_Digital_Head_Lock_Gyro_

Ze zeggen ook dat dit een redelijke servo is:
http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6756
Wat denk je dr van?

Laatst bewerkt:
De heli wordt lichter, dus zal niet zo snel een probleem zijn. Gewoon opstoken dus, de 3s 2200 lipo`s zijn nu in de aanbieding bij HK ! 12 dollar en 20 C

Dat gyrootje is ook best het proberen waard !

Ik heb 4 stuks 25C 2200mAh liggen hier, dus dat loopt wel los. ;)
Alleen vliegt dat toch amper als die motor 40A staat te slurpen?
Dan issie toch in euh.. 3 minuten leeg?
Ik vond het met die 2400mAh packs al beroerd weinig. ;)

De motor zal lichter vertand ook veel minder nemen. De heli wordt ook nog eens een stuk lichter, het verbaasd me niet als je beneden de 20 amps uitkomt! Je moet dus echt lichter vertanden ;).
En je vliegtijd gaat er met 3S-2200 lipo's zeker weten op vooruit, MITS je weer goed vertand!
Gewoon een stuk kleiner tandwiel monteren, en kijken hoe hij vliegt, is het te veel, en wordt het te heet, nog een tandje minder. Heeft hij te weinig toeren en wordt het niet te heet, tandje meer!
Eerste paar vluchtjes kort vliegen, temp meten, en liefst ook verbruik meten (laden), dan weet je na een paar vluchtjes wel hoelang je vliegt op een akku en hou je een veilige marge aan.

Greetz, Aldert

Heb je toevallig een goed adres voor upgrades / spares? Hier staat er nog 1 die wat aandacht nodog heeft :)

Lijkt me een goed plan, Aldert.
Ik moet dan alleen wel even uitzoeken waar ik nog tandwielen vandaan kan halen.
Bovendien wordt et nog een gedoe om de handleiding van die antieke ESC te vinden.
Bij schulze zie ik hem er iig niet meer bij staan, of kijk ik soms verkeerd? (ik kan nauwlijks duits)

En geen idee, Tadango.
Maar als je dr nog een vind, geef een brul!
Ik zie net dat mijn maingear een tandje kwijt is. :(

Laatst bewerkt:
Als het goed is heb ik nog een hooft tandwiel liggen voor je sven ,ik zal vanavond eve kijken voor je.

Wat ben ik ook weer een schele, ik dacht dat het de main gear was,
maar na even het stof eraf geblazen te hebben was het iets anders.
Het is niet de main gear, maar de conic gear die de staart aandrijft.
In dit geval de gene die op de hoofd as zit.

Heb je die toevallig ook nog, Imre? ;)

@ Aldert: Wat voor tandwiel overbrenging zou ik best kunnen proberen?
Op 20A hoveren wil natuurlijk wel prima lukken,
maar zelfs met 2 packs haal je dr nog een emmer gewicht af hoor!
De orginele 8cells 2400mAh NiCD koe is maarliefst 507gram, en de 3s 2200mAh lipo is slechts 177gram.
Je zou er zelfs BIJNA 3 packs onder kunnen hangen, maar ook met 2 packs is het nog altijd 153gram lichter.
Zou het kunnen, Aldert?

6 minuten hoveren is al aardig wat, maar 12 minuten kunnen toeren is natuurlijk grandioos als dat kan.
Ik kan ook gewoon een 278 grams 20C 3300mAh packje bij kopen van 17.5 hele euros en 10 minuten vliegen, als het moet hoor.
Daar zullen echt geen doden bij vallen voor zon klein bedrag, en ik ga toch al een 2.4Ghz ontvanger laten komen..

Laatst bewerkt:
Oh das jammer. :(
Nouja de gear is niet dusdanig beschadigd dattie mischien zijn grip verliest, maar er is wel een scherp hoekje vanaf.

Hey Sven

ik weet niet wat er nu op de motor zit, maar je moet ca 0,7* "het aantal tanden wat je nu hebt" gebruiken.
En als je de module kan bepalen, dan kan je waarschijnlijk ook een tandwieltje bij United Hobbies laten meekomen!
En als twee Lipo's lichter zijn als de Nicads, dan kan dat zeker!

Greetz, Aldert

Het is maar een steek in het donker hoor, maar..
Zijn er goedkope (mischien beltdrive) overbrengingen die toevallig ook toepasbaar zijn op de corona?
Dus van een andere heli maar wel passend?
De motor, daar kun je alles wel op bouten, en volgens mij is de corona shaft gewoon een as met platte kant?
Het is mischien iets om over na te denken, gewoon zelf ergens een goede overbrenging nemen?
Er zijn belt drives speciaal voor die corona maar die zijn best pittig geprijst.

Ik ga morgenmiddag even de orginele doos uitgraven,
daar zitten nog de orginele parts in die vervangen zijn door upgrades + spares + boekjes enzo.
Een schat aan informatie die me mischien verder zal helpen om deze ouwe taart weer van de grond te krijgen. ;)

En ik denk eigenlijk ook dat ik 2 lipos MOET gebruiken, in verband met CoG.
Er hebben altijd loodzware accus aan de neus gehangen,
dat gewicht nu weghakken geeft denk ik een boel gezeur.

Ik zit nog wel met een nieuw probleem.
De BEC, de regelaar heeft er geen, en er zit een losse merkloze BEC bij gebouwd.
Gaat dit ding zeuren als er 11.1v overheen gekakt wordt?

Laatst bewerkt:
Back