Li-po accu in Esky 2,4ghz zender

Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een Esky Honey bee FP2, het vliegen gaat redelijk en ben al een eind op weg.

Maar nu eet de zender letterlijk al mijn batterijen leeg. nu heb ik ze vervangen door oplaadbare NIMH batterijen maar deze moet ik toch echt om de 4 vluchten opladen. (gemiddelde vlugt 12 tot 18 min)

Nu is mijn vraag. is het mogelijk de batterijen te vervangen door een li-po?
enzoja hoeveel Volt / mAh?

Gegroet,
Timeless

Batterijen in een zender is geen goed idee.
Oplaadbaar nimH maar wat is de capaciteit?
In een batterij houder is geen goed idee.
Lipo kan maar welke spanning kan de zender hebben?
Kom even met wat meer info dan krijg je ook meer respons.;)

neem anders Sanyo Eneloop Penlites voor in de zender.
gelijk te gebruiken, houden heel lang hun spanning....

Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een Esky Honey bee FP2, het vliegen gaat redelijk en ben al een eind op weg.

Maar nu eet de zender letterlijk al mijn batterijen leeg. nu heb ik ze vervangen door oplaadbare NIMH batterijen maar deze moet ik toch echt om de 4 vluchten opladen. (gemiddelde vlugt 12 tot 18 min)

Heb je al een oplossing gevonden? Ik heb dus het zelfde probleem!
Alleen met oplaadbare batterijen krijg ik niet eens groene ledjes alleen een rode en een zwak oranje. Met normale penlites kan ik dus 1 uur vliegen en dan zijn ze leeg.

Misschien mensen met andere oplossingen?

Echte gegevens kan ik niet vinden. Kan wel zeggen dat er 4 x 1.5 volt penlite in gaat.

THX
Marco

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb nu oplaadbare batterijen gevonden van 1,6 volt voor mijn Esky zender.
Heb nu wel power. Alle ledjes blijven nu goed en fel branden. Nu nog even kijken hoelang ze het vol houden tot ik ze weer moet laden.
Tot zover erg tevreden, anders had ik een oplaadbare batterij (1,2 volt) moeten bij solderen in de zender zelf.

Met deze beperkte info kunnen we niet zo veel.
Koop een universeelmeter en ga de accu spanning en de stroom meten.
Als de penlites goed zijn dan moet de stroom al bijna 2A zijn om ze in een uur leeg te trekken.
Zorg op zijn minst dat je echt goede penlites hebt en controleer of ze goed vol worden.
Zoek hulp bij een club en praat met ervaren mensen.;)

Het probleem was dat de normale penlites (1,5 volt) in de zender met 30 - 60 minuten leeg waren.( rood en oranje lampje ).
De oplaadbare NiMH penlites met 2500 Mah zijn maar 1,2 volt dus kom ik 1,2 volt tekort om de zender het juiste voltage te geven. Dus mijn eerste idee was om een oplaadbare penlite in serie te solderen in de zender en dan op te laden met de andere vier oplaadbare penlites via de zender.

Nu met de oplaadbare penlites van 1,6 volt heb ik een kleine 10% over- capaciteit in volt.

Lipo batterij

Hello, ik had hetzelfde probleem.
Ik heb me bij Hobbyking een ZIPPY Life-Po 700mah 6.6V aangeschaft en werkt prima? Kan geladen worden met een lipo lader. Werkt (en past) in bijna elke transmitter.
Hallo,

Nu is mijn vraag. is het mogelijk de batterijen te vervangen door een li-po?
enzoja hoeveel Volt / mAh?

Gegroet,
Timeless

Timeless (& M@rco),

nog enige reactie van jouw kant?? Wat voor type zender + accu (type & aantal cellen / capaciteit) gebruiken jullie?
Aangezien jullie met vliegend materieel aan de slag gaan, stel ik veiligheid ff als prio1. Dus geen batterijen in een batterijhouder maar bij voorkeur een volwaardig (gesoldeerd) accupakket. NiMH is nog steeds een prima mogelijkheid, alternatieven als LiPo/ LiFePo hangen af van je ontvanger + servos + beschikbare lader.

Even voor alle duidelijkheid: met batterij doelt men meestal op niet oplaadbare cellen (bvb. alkaline), met accu daarentegenwel oplaadbaar (NiCd, NiMH, LiPo, etc).

Timeless (& M@rco), nog enige reactie van jouw kant??...
Let op datum van berichten en aantal berichten.

... Even voor alle duidelijkheid: met batterij doelt men meestal op niet oplaadbare cellen (bvb. alkaline), met accu daarentegenwel oplaadbaar (NiCd, NiMH, LiPo, etc).
:thumbsup: Uitroeien die Amerikaanse kreten en niet-SI eenheden battery, nitro-motor, AWG etc ;)
Batterij = primaire cel = niet oplaadbaar
Accu = secundaire cel = wel oplaadbaar.

Timeless (& M@rco),

nog enige reactie van jouw kant?? Wat voor type zender + accu (type & aantal cellen / capaciteit) gebruiken jullie?
Aangezien jullie met vliegend materieel aan de slag gaan, stel ik veiligheid ff als prio1. Dus geen batterijen in een batterijhouder maar bij voorkeur een volwaardig (gesoldeerd) accupakket. NiMH is nog steeds een prima mogelijkheid, alternatieven als LiPo/ LiFePo hangen af van je ontvanger + servos + beschikbare lader.

Even voor alle duidelijkheid: met batterij doelt men meestal op niet oplaadbare cellen (bvb. alkaline), met accu daarentegenwel oplaadbaar (NiCd, NiMH, LiPo, etc).

Beste Alpha 21,

Waar het mij om ging was dat 4 batterijen in een standaard Esky zender erg snel leeg waren. Meestal een half uur tot uur. De zender werkte alleen op 6 volt dus 4 oplaadbare penlites(accu's) van 1,2 volt was niet genoeg. Daar kwam bij dat ik voor een makkelijke oplossing zocht zodat ik niet mijn zender moest verbouwen.
In mijn zoektocht kwam ik ineens Nikkel-Zink(Ni-ZN) AA Mignon accu's tegen. Die zijn 1,6 volt 2500mWh.
Dit werkt echt perfect. 8 uur opladen voor 4 stuks en kan echt uren gebruiken.

Back