Li-Po en een XrayM18

Ik heb een M18 met een speed 300 motor er op, nu heb ik deze motor een andere timing gegeven, zodat hij nog sneller loopt, en heb nu ook een 7,4 volt Li-Po er op gezet.
Ik ben nog niet aan het rijden toegekomen maar heeft iemand al eens met een Xray M18 met speed 300 en een Li-Po van 7,4 volt gereden, en zo ja hoe bevalt het ??

Beste,
Ik heb zelf niet met een Lipo en een 300 gereden, maar wel regelmatig zien rijden. Ik denk dat je redelijk op zijn top van de mogelijkheden van het wagentje zit. Natuurlijk kan je veel harder, maar deze setting is gewoon goed. Ik neem aan dat de 300 motor op 6 Volt is.... Een 7.2V motor is een ander verhaal..

Msh

mish zei:
Beste,
Ik heb zelf niet met een Lipo en een 300 gereden, maar wel regelmatig zien rijden. Ik denk dat je redelijk op zijn top van de mogelijkheden van het wagentje zit. Natuurlijk kan je veel harder, maar deze setting is gewoon goed. Ik neem aan dat de 300 motor op 6 Volt is.... Een 7.2V motor is een ander verhaal..

Msh

Ja dat klopt het is een 6 volts motortje

M18 met 36 spur en 21 pinion op een getimde 300 loopt hard, 62 km/u gemeten op 7.2v

Ik wil ook overstappen op LiPo voor mijn M18T. Welke cellen zijn geschikt en passen goed (al dan niet met modificatie en welke modificaties), gebruik je een LiPo Saver en gaat LiPo goed met de standaard 300 motor en ESC300R controller?

wat heeft zo`n lipo eigelijk als voordeel?
alleen dat die 7.4v is ipv 6v?
als dat ik kun je toch netzogoed een 6 celle pack gp 1100`s nemen? ;)

Langere tijd met dezelfde stroom/spanning? Weet niet, maar men zegt dat LiPo een langere looptijd heeft dan NiMH. Ik heb nu twee X-Ray 1100mAh packs die zo'n 8-10 minuten non-stop rijden mee gaan en een Intellec 1400mAh die zo'n 10-13 minuten non-stop rijden mee gaat. Als dit opgerekt kan worden naar 20 minuten of meer ben ik tevreden.

Sleurhutje zei:
Langere tijd met dezelfde stroom/spanning? Weet niet, maar men zegt dat LiPo een langere looptijd heeft dan NiMH. Ik heb nu twee X-Ray 1100mAh packs die zo'n 8-10 minuten non-stop rijden mee gaan en een Intellec 1400mAh die zo'n 10-13 minuten non-stop rijden mee gaat. Als dit opgerekt kan worden naar 20 minuten of meer ben ik tevreden.

Lukt je wel, heb nu de eerste test gereden, superrrrr snel, vooral het optrekken vanuit stilstand of bij het uitkomen van een bocht.
Als je later even overstapt op normale cellen merk je het verschil pas echt.
Je hoeft trouwens je wagen niet aan te passen voor een Lipo alleen een lipo saver is wel belangrijk,( die moet ik nog even aanschaffen).
Je kan de lipo zo aan de standaard accu houder bevestigen met tape.

Welke cellen gebruik jij (merk/capaciteit)?

Ik had van Thunder Power een 1340mAh 2-cell LiPo gezien die perfect past. Kosten $34,00, dus wel aantrekkelijk. Of de Graupner 2/1300 (nr. 7631.2) en misschien dat de 2/1500 (nr. 7638.2) ook wel gaat passen.

Back