li-po

hallo ik heb een vraag
ik vlieg met een standaard belt cp .
nu wil ik een andere li-po, en nu vlieg ik met 11.1 v 1800m ah 20c,
maar ik wil naar 2200m ha 15 c kan dit ook voor mijn brushless esc
die is 25A of meer
moet ik dan ook nog een andere lader kopen of kan dat op de standaard lader van E skay
de lader is voor 2&3 cell (7.4v &11.1V) input is 11.5-13.5v output 0.8a. wat is het verschil tussen 20 en 15 c ik hoor het graag

Zolang je op hetzelfde aantal cellen blijft, zal het wel gaan, het kan hooguit zijn dat je door de hogere capaciteit van de accu wat langer moet laden, daar staat tegenover dat je dan weer wat langer kunt vliegen. Let er wel op dat je heli het extra gewicht van de zwaardere accu wel moet kunnen hebben.

Een 15C accu mag je belasten met een stroom ter grootte van 15 maal de capaciteit. Een 20C met 20 maal de capaciteit.

Je gebruikt nu en 1800mAh 20C pakket, die mag je dus maximaal belasten met 20*1800mA = 36A

Je wil een 2200mAh 15C pakket gaan gebruiken, die mag maximaal belast worden met 15*2200mA = 33A

Aangezien je regelaar maximaal 25A kan, zijn beide accu's dus toereikend.

Laden doe je meestal met 1 maal de capaciteit. Je E-Sky lader zal dus maximaal met 1.8A laden. Een 2200mA lipo mag je met 1.8A laden. //edit: ik zie nu dat je lader met 0.8A laadt, dat is dus geen probleem. Het zal alleen wat langer duren allemaal (grofweg 2.5 uur om de accu weer vol te laden).

Met andere woorden; mits je heli het extra gewicht aankan, moet dit allemaal probleemloos kunnen.

Back