Libelle-ornithopter

Discussie in 'Ornithopters' gestart door bdoets, 7 dec 2006.

  1. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    jep, staat al enkele weken op rcgroups. is alleen nog niet op de buitenlandse markt te verkrijgen.
     
  3. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Grappig ding, wel merkwaardig dat ze een klein staartrotortje gebruiken voor L/R besturing.
    Alhoewel, mooi simpel, ze hebben dan geen servo's nodig, 2 motorregelaartjes en klaar is kees! Zal wel een wat trage L/R besturing opleveren.
    H/L zie ik niet, dus dat gaat blijkbaar via gasgeven.


    Een uurtje verder gezocht, ben ik er nu achter dat het hier om een heel klein orni'tje gaat, het gewicht en afmetingen nergens kunnen vinden maar ze gebruiken een enkele 50mAh lipocel. Zo'n cel zit ook in de PiccoZ heli. De PiccoZ weegt 10 gram.
    Dan zit het er dik in dat deze orni ongeveer hetzelfde gewicht heeft.
    Verder ontdekt dat de ontvanger een superreg type is, dat is een zeer simpele ontvanger, heeft geen kristal en is heel breed wat ontvangst betreft, dus slechts 1 libelle tegelijk in de lucht per frequentieband, misschien dat ze op verschillende banden te koop zijn, dus bv. 27MHz/35MHz/40MHz, dan kunnen er toch 3 tegelijk in de lucht.
    Ik ben zeer benieuwd hoe het vliegt, hij lijkt met zijn dubbele vleugels wel wat op de Delfly :wink:
     
  4. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Weet je waar hij wel te verkrijgen is?
     
  5. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    wel een filmpje [media=youtube]MY5yOJ_-Z3s[/media] maar een verkoopadr4es heb ik ook nog nergens kunnen ontdekken. Dit zal binnenkort wel inde speelgoedzaken liggen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Na het filmpje gezien te hebben................ tja, het hangt helemaal van de prijs af of ik dit ding ga kopen. Mijn PiccoZ vliegt beter :wink:
     
  8. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    "Al oogt de zender nog zo snel, rottig vliegen dat zien we wel." :p :p
     
  10. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    "First wingflapping" ??!?! jaja
    Waarom heeft dit speelgoed net zoals xtwins ed zoveel last van achterlijke zwp?!
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Hij ziet er wel super leuk uit ;) Orni's, zeker zo klein vliegen niet super strak of het zijn flink dure versies. Dit is gewoon speelgoed en voor dat geld werkt dat erg goed! Het is gewoon leuk en compleet iets anders....... ik hoop dat ze in dortmund liggen ;)
     
  12. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Alle orni's vliegen enigzins 'achterlijk' :D
    Maar voor 50 euro bij de Bart Smit om de hoek wel erg verleidelijk om eens mee te spelen....
     
  13. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Vandaag voor het eerst gezien op de paasmarkt te Born. Een van de kraampjes verkocht dit speelgoed voor 49,95. Helaas wist de man er niet al te veel van, wel vertelde hij dat dit de eerste zending was die in Nederland aangekomen was.
    Nee, ik heb hem niet gekocht, wel eens goed bekeken. Testen/vliegen was niet mogelijk ivm de harde wind.
     
  14. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Boee! En jij had geen GSM met mijn telnummer bij je?!
     
  15. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Jawel, een werkende GSM wel, maar geen beltegoed.........................
     
  16. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Vandaag de Dragonfly gezien (ook Theo trouwens, wat is de wereld toch klein he :wink: ) op de beurs in Dortmund, daar vloog ie dus wel heel goed en NIET pompend!
    Een goede piloot doet wonderen :wink:
    Maar ook daar voor 50 euro, vind ik toch te duur als je ziet dat een PiccoZ voor 25 euro van de hand gaat. Prijs zakt nog wel denk ik.
     
  17. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Verdorie, had de bedoeling om incognito te gaan rondwandelen op de beurs en dan constant engels te spreken met mijn Amerikaanse begeleider zodat ik niet direct herkend werd. Zelfs het verstoppen in de stand van de de vereniging van antieke modelvliegtuigen hielp al niet meer. Ik werd regelmatig herkend.......
     
  18. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Je weet toch wel dat de PicooZ inmiddels bij Conrad ligt voor twee tientjes (zonder verzendkosten) hè?
    Bart
     
  19. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Verhip, dat is bij Conrad.nl zie ik, helemaal goedkoop 8O Op de beurs heb ik ze voor minimaal 25 euro gezien :(
     
  20. scoutcow

    scoutcow

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Weesp
    En de Flytech Dragonfly is binnen :) Er zit zelfs nog een Nederlandse handleiding bij :D Je hebt er 1 paar reserve vleugels, 1 staartprop en een lintje voor aan de staart bij. Ik heb ook de staartmod toegepast die op RCGroups te zien is: http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=6970285&postcount=106
    Heb er even mee in huis gevlogen, kon net wat rondjes draaien, maar is toch wat te klein, dus maar naar buiten gegaan en ondanks de wind (krachtje 2-3) heb ik toch wel leuk kunnen vliegen, maar helaas moest ik meteen werken, dus heb niet af kunnen wachten tot de wind weer wat ging liggen :( Hierbij nog wat foto's:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina