Lichte indoor/f3p ontvangers.

Discussie in 'F3P' gestart door Alexzzz, 4 jan 2008.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Allen, ik zit momenteel een beetje te kijken naar lichte indoorontvangertjes (35mhz) omdat dat eigenlijk nog het enige is waar ik wat op kan winnen qua gewicht (de meeste ontvangertjes bij mij zijn zo'n 7 gram of meer met kristal)
    Zelf zit ik een beetje te denken aan een Penta of eventueel GWS of Blue Arrow, die zijn rond de 3/4 gram.

    Kan iemand mij vertellen of er nog andere lichte opties zijn en welke winkels die verkopen? (graag zou ik ook willen weten welke winkels de bovengenoemde ontvangers verkopers)

    B.v.d.

    [​IMG]
     
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    De AR6001 ?
     
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hebben ze die al in 35Mhz? Dat is mooi zeg, heb je een winkel voor me waar ze voordelig te krijgen zijn?

    Grt.
     
  4. Koen

    Koen Guest

    Alex,

    Ik heb hier nog 1 (rest allemaal al verkocht, immers overgestapt op 2.4 Ghz) Penta Profi 5 kanaals indoorontvanger.
    Op m'n precisieweegschaal 3.9 gram, wordt nog lichter als je het krimpkous (= " behuizing") er af snijdt.
    Nieuw dik 50 euro, je mag 'm hebben voor 28 euro + portokosten opsturen...

    AR6100 (3,5 gram) en AR6300 (2 gram) zijn niet in 35Mhz, alleen 2.4 Ghz

    Mvg,

    Koen
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Klopt, daarom begreep ik Niek ook niet:confused: (hebben wel meer mensen)

    Je hebt pb Koen:D

    Desondanks zijn meer reacties welkom, we hebben nog een stuk of 5 indoorkistjes staan:p

    Oja, ik wil bij voorkeur ontvangertjes waarbij je de servodraden niet hoeft te solderen aan de print, dus gewone servo-aansluitingen.

    Grt.
     
  6. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Bij "MicroInvent" hebben ze 35, 40 en 72 MHz 4 en 5 kanaal ontvangertjes die met kristal 0,9 gram wegen ....
     
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Bedankt voor de tip, goedkoop zijn ze niet:eek:

    Hoe zijn de ervaringen met die ontvangers? (qua storing enzo)

    Grt.
     
  8. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Iets zwaarder zijn die van"Falcon Models", 1,9 gram voor slechts 15,95 Britse Ponden (= ca. 20 Euri) ...
     
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
  10. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Dan gebruik je toch servo's met van die micro-connectoren, "Blue-Arrow" 2,5 grammers (zien er als normale servo's uit) of die van Falcon van 1,6 gram of de "klassieke" indoor-servo's van Wes Technik en anders de 0,8 gram's "SmartServo RC-1" ..... en MicroInvent heeft brushless regelaartjes van 0,25 gram (die 2A continue verdragen) .... met een leuk buitenlopertje van 1,5 gram ....
     
  11. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik houd het in mijn achterhoofd Dirk, in ieder geval bedankt voor de tips:)

    Grt.
     
  12. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Ontvanger het enige waar je kan op winnen ? :)
    Begin dan maar met "milling" ofzo :)
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2008
  13. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Eigenlijk wel, motortje is een 11gr microrex, servootjes zijn zo'n 5gram, accu is een 2s300 (17gram) dus ik weet het verder niet;) Oja, ik heb nu 3 soorten depron staan, daarvan kies ik dan nog de lichtste:p

    "milling", ofwel uitfrezen en andere fratsen, dat gaat me iets te ver, het depron is al maar 3mm. Ben wel al een en ander tegengekomen over "milling" op RCGroups.

    Grt.
     
  14. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    donatas doet het nu in zijn nieuwe modellen op zijn laatste model heeft hij zo 6gr gewonnen
    gewonnen op de vleugel geloof ik ! En hij zou nog 6gr met de romp kunnen winnen! Maar dat doet hij niet om enige stijfheid te bewaren. Over het volledige model is hij 15gr kwijt door verstevigen met carbon ipv depron binnenkort hier meer tips erover http://www.pauzuolis-rc.com/
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2008
  15. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Dat heb ik nooit anders gedaan dan met carbon:D Maar milling doe ik niet hoor, sowieso heb ik er de spullen niet voor...

    Dus: terug naar de ontvangers:)

    Grt.
     
  16. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    120 Gram is makkelijk te halen met die setup die je opnoemt. mij blinglbing woog 121 gram en had meer dan genoeg power met de zelfde motor.

    Grt.
     
  17. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Waarschijnlijk niet, mijn huidige clik! (77cm, waar ik voorheen de aeromusical mee vloog) weegt nu ruim 134gram, dat is weliswaar met polypron ipv depron, maar 14 gram raak ik daar niet mee kwijt.

    Dus......terug naar de ontvangers a.u.b.:p

    Grt.
     
  18. Koen

    Koen Guest

    Je 2S 300 weegt 19 gram, 2S200 AHA 11 gram, daar kun je nog 8 gram winst pakken.
    Lichtere FM ontvangers dan bijvoorbeeld de Penta Profi 3,9 gram of de GWS = weinig winst en veel kans op storing.
    Mijn nieuwe Clik weegt 114 ("oude" inmiddels 126) vliegklaar, dus met accu.
    Polypron ipv depron scheelt zo'n 6 tot 8 gram...
    Maar goed, ....terug naar de ontvangers....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2008
  19. RuuD79

    RuuD79

    Lid geworden:
    20 jan 2004
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Middelburg
    Jeti

    Alexzzz,
    Heb je al is gekeken naar de JETI REX 4 MPD?
    Dit is een 6 grams ontvanger, 4 kanalen. MPD is een extra optie waardoor hij een soort PCM eigenschappen heeft.
    De ontvanger "herkent" de band van je zender en elke piek die eigenlijk niet in jouw bereik zit of plotseling komt wordt genegeerd. Ik ben er SUPER tevreden over. Ik vlieg er zelfs grotere modellen zonder problemen mee.
    Uit ervaring (volgorde vergeten....) kan ik je vertellen dat het model (mits niemand op precies jouw kanaal zit) aangezet kan worden en dan pas de zender. Je model zal niets doen. Hij heeft geen last van de andere zenders.
    In de indoor, waarbij we soms met diverse zenders bezig zijn en ook de all-in-one storings zenders die bij heli-kits zitten heb ik alleen met deze ontvanger geen last.
    Qua prijs... 36 euro... daar kan je geen buil aan vallen. Standaard kristal past erin.
    Ik heb er nog wel een paar liggen, dus als je één wilt overnemen en uitproberen moet je een gil geven. Kan hem meenemen naar Creil.
    Gr
    ruud
     
  20. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Heej Ruud,

    Bedankt voor de tip en het aanbod, maar 6 gram is wat aan de zware kant, helaas....

    Grt.
     

Deel Deze Pagina