Lid van de natte konten club

Hallo allen,

Na alle serieuse onderwerpen even totaal wat anders,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de belevenissen van onze onderzeeboot kapiteins en dan vooral nadat de boot onder ging en het rimpeltje steeds groter wordt en dan stil wordt ook nadat de zender uit en aan is gezet een aantal bezwerende gebaren mee is gemaakt en daarna toch zelf maar voor onderzeeër is gaan spelen.

Ik trap af:

Ik ben in 2006 een uur lang naar mijn Lafajette aan het zoeken geweest alleen gekleed in onderbroek en omdat ik er boven op ging staan vond ik hem. zie draadje

Wie volgt ?

Groeten,

Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Jan,

graag foto's van je zoektocht.
Er is al een topic waar ook geschreven is over het ongecontroleerd onder blijven van je boot.

Hein

Hoi Jan,

We praten over 1990, rimpeloze vijver, vroeg zomerzonnetje, vol trots de net waterdichte VIIC uit de auto gesleept naar het vaarwater.
Druk de vragen beantwoorden van het toegestroomde publiek de boot dichtschroevend, met gepaste trots de te waterlating.
Stoer wegvarend met een fikse boeggolf voor het publiek zakt langzaam de boot naar beneden, alleen dat ging niet op commando met de zender.
Snel lucht geven om de boot omhoog te krijgen, alleen maar luchtbellen, hoe kan dan nou?, eindresultaat de boeg in de modder en slechts een grijs puntje van de achterzijde bovenwater.
Probleempje was wel dat dit 10 meter uit de kant gebeurde, affijn de kleren uit en geheel in adamskostuum te water, alles voor de boot!!!!!
Onder toejuichingen van het helaas nog meer bijeengestroomde publiek de boot opgevist en op de kant gehesen.
Door dat oeverloze gesnoef en geklep was ik vergeten om een ventieltje dicht te draaien, 1,5 liter water in de boot en het ego een zware deuk, terug naar de hobbykamer dus.

En met het meest recente geval afgelopen vrijdag: Moi :D Begrijp ik het nu goed Jan dat de teller voor die locatie nu op 2 slachtoffers staat?

"Helaas" geen beeldmateriaal beschikbaar :p

Laatst bewerkt:
Hoi Jonkje,

Nee op die locatie ben ik nog niet te water gegaan, die bak was toen leeg en ben ik uitgeweken naar een sloot dicht bij de Heide buurt. Dus jij bent echt de eerste,:D

Ik heb een linkje in mijn begin topic waar alles staat wat toen gebeurde en ik heb er geen foto's van helaas.

Manfred,

Geweldig verhaal....

Dit zijn de verhalen die ik bedoel..

Groeten,

Jan.

Tja... Dan moet ik ook maar:D

De Neptune van Ruben en mij ging voor het eerst varen, vol trots hadden wij de rest van de familie bij ons....
Het ging goed totdat Ruben de afstandbediening aan mij gaf. Ik had het even geprobeerd en toen dacht ik dat ik de boot ook wel eens "uit het water naar boven kon laten schieten", zucht.....

Volle zak, volle snelheid en toen zo snel mogelijk naar boven was de bedoeling. Daar kwam niets van, hij kwam helemaal niet meer naar boven!

De familie dacht eerst nog dat het er bij hoorde maar ja, de waarheid kwam al snel want ik werd heel nerveus. Eerst de zak leeg laten pompen, toen de motoren in z'n achteruit om de neus uit de blubber te halen....
NIETS NIETS........ NIETS!!!!!

Met de roeiboot er achter aan om met een hark te dreggen, ik lopende in ons broekpak, we vonden niets.

Na een uur riep mijn dochter:"Ik zie wat geels door de planken van de steiger". Inderdaad, de boot was losgeschoten uit de blubber, volgas naar boven gekomen, net tussen de 2 balken van de stijger!:D

Varen bij VaargroepFlevoland is doorgaans erg rustgevend, die dag niet.:sleepy:

En hier nog eentje.

Eind februari 2009 was ik in de sloot / stadsgracht / watertje * (*doorhalen wat je van toepassing vind) vlakbij mijn woning met de net afgebouwde Dolfijn van Brüggen aan het proefvaren. Ding deed het prima, en ik werd steeds moediger met de bochsnelheid. Op een gegeven moment ging het scherp naar links en ook iets naar beneden. Oeps, gas los en .... geen dolfijn meer te zien! Met wat voorzichtig achteruit probeerde ik hem nog los te krijgen, maar alleen stegen er wat belletjes moerasgas op. Echt volgas achteruit of vooruit dorst ik niet te geven, dan weer je helemaal niet waar hij blijft. Met die belletjes was de positie dan prima bepaald maar dat was een meter of drie uit de kant, precies in het midden van de sloot (laat ik het maar op die benaming houden).

Daar sta je dan, eind februari bij net een graadje of 8. Hij zat waarschijnlijk in de waterplanten vast. Mijn zoon was bij me dus die kreeg opdracht om de wacht te houden bij de zender, en pa hup naar huis. Ik stormde meteen naar boven om me om te kleden, mijn echtgenote me met vreemde blikken nakijkend. "Ik ga even zwemmen ..." was mijn kommentaar richting haar, en even later kwam ik in zwembroek en omgeslagen badjas weer naar beneden. Nou, dat zag zij ook wel zitten dus werd snel het fototoestel gepakt. in gedachten zag ik me al vereeuwigd als midwinter Neptunis in de diverse bladen ....

Bij het water aangekomen ging de badjas uit, en ondergetekende te water. Hemeltjelief, dat was kkkkkoud, het duurde een paar seconden voor ik weer normaal adem kon halen. Maar ik wist waar de dolfijn moest liggen dus ploegde ik dapper door de blubber in die richting. Na een grote steen (au!), legio waterplanten en iets van een oude bloempot voelde ik eindelijk iets met m'n voet dat het verloren zeezoogdier zou kunnen zijn. Die zat inderdaad flink vast en haalde ik met een kilo of drie aan waterplanten aan de vinnen weer boven. Het weer naar de kant ploeteren leek twee keer zo lang te duren als de heenweg.

Eenmaal thuis en warm gedouched (drie keer ingezeept om de stank kwijt te raken ...) kon de schade aan de dolfijn bekeken worden. Niets! Beetje schoonmaken en klaar. Maar het was dan ook geen lekkage of storing geweest maar puur een ongelukkige stuurmanoeuvre. En die foto's dan? Tja, vrouwlief hoorde tijdens het maken van de opnames al van die onbekende piepjes .... bleek het geheugenkaartje nog in de kaartlezer in de PC te zitten ... ! Zij balen, helemaal geen foto's dus! Uiteindelijk vond ik dat zelf ook wel jammer, ik had die hele operatie nog wel eens terug willen zien. Dus helaas, geen bewijs op beeld hiervan. Maar laat ik je verzekeren, ik heb het nog heel lang aan moeten horen: "kijk je uit dat hij niet vast loopt ... hahaha"!

Laatst bewerkt:
Hoi Heren

ik heb gelukkig nog niet zo iets mee gemaakt met mijn duikboot.
maar wel met mijn Katja(target)
deze had ik wat sneller gemaakt en dat was ze ook alleen in een bocht wilde ze kijken of ze ook een duikboot kon worden. dit is een 1 1/2 maand geleden dus eeeeeeeeerg koud water.(helaas geen foto)

en het vorig jaar met mijn verbouwde Zwarte Zee.
deze kwam vast te zitten in de onderwater natuur.

DSC00857.jpg

telt dit ook mee om bij de club te komen of moet ik nog wachten tot zo iets met mijn duikboot gebeurt.(dan hoop ik dat ik nooit lid kan worden....LOL

Laatst bewerkt:
Het was vandaag een mooie dag om het een en ander uit te proberen, dat dacht ik dus.
Alles eerst uitvoerig getest op de kant en toen maar te water, een meter of tien uit de kant bleef de boot liggen.
Motor was duidelijk te horen en de duikroeren werkten ook, raar, weinig tot geen wind dus het was tijd om het lidmaatschap van de natte konten vereniging te gebruiken, te water dus.

P3200016.jpg

Heerlijk dat frisse water in het voorjaar.

P3200017.jpg

Verderop was het niet veel warmer.

Walther V80 :: P3200018.mp4 video by MFR1964 - Photobucket

O ja de cameravrouw was ook zo attend hiervan nog een kort filmpje van te maken.

Eenmaal op de kant de oorzaak snel gevonden, een van de borgschroeven van de aandrijfas zat los, les voor de volgende keer, de boel toch maar een zekeren met een drupje lijm.

Laatst bewerkt:
Manfred,
was dat nu een duwboot?
Ik kan me toch een comfortabelere manier voorstellen van je boot in beweging te zetten.
Volgens mij vond je het water niet aangenaam.

Hein

Hoi Hein,

Dat duwen spaart wel batterijen uit, lekker goedkoop, en de watertemperatuur was inderdaad niet zo lekker.
Ik was in ieder geval blij dat het maar een meter of tien was, op de terugweg voelde ik mijn benen zowat niet meer.

Boei///Boei...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Harry,

Heb ik erop zitten, maar werkt een beetje rottig als je nog boven water bent met de boot.

Ook al een tijdje terug, ergens in de jaren 90`.

ergens in maart (vaak rond deze tijd dat de natte konten club ontwaakt) het moerasbootje wat ik had gemaakt uitproberen.
Bootje was uitgerust met een OS Max 10FP (1.76cc) motortje.
Na lang ploeteren met een handstart liep en snorde het motortje, vol blijdschap overige functies getest, roer links/rechts = OK, gas open/dicht = OK.

Te water....
Met een beetje gas vooer ze rustig door het water dus langzaam kwam het zelf vertrouwen in het bootje (fout fout fout) en gaf ik steeds meer gas.
Rechtdoor was er niets aan de hand, maar o jee de bocht om.
Het ding had een behoorlijk hoog zwaartepunt, dus met iets te veel gas het roer om en hups, op z`n kant, op z`n kop..... blub blub blub ging ze naar beneden op 3 meter uit de kant.

Wat nu ????
Toch maar tot op de onderbroek uit de kleren en het water in, brrrrrrrrrrrr kkkkkoud.
Schuifelend door de modderige bodem vond ik helaas niets... en de tijd om naar school te gaan naderde... handdoek in de ring, bootje voorlopig als verloren beschouwd.

3 weken later, warmer weer, toch maar weer een poging wagen.
eerst met een lange stok (telescoop stok om ramen mee te wassen, sorry mam) eens gaan porren en prikken in het water.
en verd*md, ineens komt er een olievlek op het water :)
Dus wederom uit de kleren en voelen maar, en ja hoor, precies onder de olievlek stuitte ik op iets wat de bewuste moerasboot zou kunnen zijn.

eenmaal op het droge de elektronica er uit gehaald en op de verwarming te drogen gelegd.
Servo`s deden het nog !!! alleen de ontvangen had het loodje gelegd.
Ook de OS Max motor deed het nog na een schoonmaakbeurt.

@ Manfred

Welkom bij de club:D:D:D

En het ergste is dat meestal de cameraman/vrouw dan aan lachend aan de kant staan.

belangrijk is dat boot weer veilig aan de kant is gekomen.
en ik neem aan dat jou temperateur ook weer op peil is:D

Back