Weer wat nieuws te melden. De draaidoorvoer is binnen. De doos van Magom ook. Echter hebben ze de verkeerde cilinders geleverd. Ik had van de 4 cilinders er 3 met een offset besteld. Echter ze hebben dit vergeten aan de produktie door te geven. Als het goed is worden vandaag of morgen de nieuwe nu gemaakt. Ook zal het toch wel een klus worden de cilinders erop te krijgen. Weliswaar zijn de cilinders zelf ten opzichte van de Leimbach maar 1mm dikker maar vooral de "kop" en "kont" zijn een stuk dikker.
Eerst maar eens verder met wat we hebben.....
De draaidoorvoer.
Deze firma maakt ze ook van 2 meter hoog en voor tanks etc. Zal dus wel goed zijn neem ik aan.
Hier het onderstel verder opgebouwd met de draaidoorvoer er al in.
De kabels ook zoveel mogelijk wegewerkt.
En met de rupskettingen ziet het er zo uit.
Kapje over de motoren.
De rupskettingen heb ik niet helemaal "door" gespoten. Deze zijn binnen de kortste keren aan de buitenzijde toch weer kaal.
Ook de draaikrans heb ik niet gespoten. Je ziet hem dadelijk nauwelijks en wat je wel ziet is de krans zelf. Na 3 x draaien is de verf weg.
Ook kan ik het draailager zelf niet verwijderen. Is een raar groot open lager. Zit denk ik geperst. Was lekker vet dus meteen weer dicht gemaakt.
Het ventielenblok ook maar van servo's voorzien. Een beste lummel. 2x zo groot als de Leimbach. Max 30 bar met een geadviseerde werkdruk van 18 bar. Aan de bovenzijde heb ik zelf een messing strip gemaakt om de servo's aan elkaar te koppelen.
Beetje simpel schroefwerk tussendoor.
Klink, klep en beugels.
En hier ook klink en beugel.
Ook vast 2 stickers.
De houders voor de voorlampen onder in de rand van de bovenwagen. Van losse onderdelen naar brandend.
Van de week ook geklooi gehad met de motor die de bovenwagen laat draaien. Er zaten wat oudere draden aan en de soldering was slecht. De draden net achter het soldeer beetje breukerig noem ik het maar. Bij het los solderen vielen de contacten eigenlijk ook meteen van de motor af. Nader onderzoek wees uit dat de gehele achterkant zo'n beetje vergaan was.
Dus moest er wat anders komen. De motor was van Escap maar info over de specificaties waren niet echt te vinden. De opdruk was niet echt leesbaar meer. Leimbach kon deze ook niet leveren en verwezen mij naar een andere firma. Echter dan zou ik iets van € 140,00 kwijt zijn voor een Faulhaber met gearbox.....
Na veel zoeken besloten voor een nieuwe RB30 motor van Servonaut te gaan. Goede naam, goede ervaring mee en niet zo groot als een RB35 en redelijk betaalbaar.
Daar moest wel een nieuwe motorsteun voor komen. Alu stripwerk heb ik meestal wel in huis dus veel meten, wat boren, zagen en vijlen.
Dan krijg je dit.
En nu gesoldeerd en een nieuwe CTI regelaar. Dat oude Leimbach ding ook maar uitgerangeerd. Deze had niet echt een rem en de bovenwagen verdraaide nog wel eens met het graven.
Zoals je ziet is de bodem van de bovenwagen nogal een gatenkaas. Er is dus nogal eens wat gewisseld in de bagger. Voor de motorsteun heb ik gelukkig bestaande gaten kunnen gebruiken. Dus niet nog meer gaten boren.
Hier alvast een mock up van de grootste onderdelen in de wagen. Het is jammer dat die draaimotor zo middenin staat. De leidingen zullen er weer een beetje omheen gedrapeerd moeten worden. Verplaatsen daar waag ik me niet aan.
We gaan weer lekker verder.......