Lief klein CD-ROM-etje :D

Ben een klein <100 gram landal-planckje aan het bouwen en vond nog een klein statortje. Loopt leuk met 2s350 lipo en een gunthertje tot ca. 50 watt. Alles bij elkaar net 15 gram.

Asje moet nog wat ingekort worden, en die propsaver is ineens wel erg groot :)

normal_IMG_3161.JPG

normal_IMG_3160.JPG

Snap daar echt geen hout van.. heb nog berg pc's op zolder staan op mijn werk.. motoren uit de cdrom spelers scoopen en ik kan daar een lipo aan hangen?!

Oeh.. niets voor mij.. had soldeer tin opgerold om een potlood zodat ik dat netjes kon wegbergen.. maar iets te strak.. dus kreeg het er niet meer van af.. ben veel te lomp voor dat soort priegelwerk.

Noah zei:
Oeh.. niets voor mij.. had soldeer tin opgerold om een potlood zodat ik dat netjes kon wegbergen.. maar iets te strak.. dus kreeg het er niet meer van af.. ben veel te lomp voor dat soort priegelwerk.

LOL!
Maar die motortjes moeten persé herwikkeld worden? Heb hier nog verschillende cd-romspelers liggen.

Ik zou zeggen, sloop de motortjes er uit. Dan kan je altijd nog zien of je er iets mee kan. Ik kan nooit genoeg motortjes hebben :)

Meestal wordt het wel herwikkelen en bijna altijd magneetjes vervangen.
Best een hoop werk en moeite, zeker met de prijzen van buitenlopertjes vandaag de dag. Als ik voor 16$ 8O een iets groter maar nog erg mooi motortje kan kopen dan zou ik er niet eens meer aan beginnen.

240612.jpg

Of je moet pielen met motortjes leuk vinden :)

Hij is idd wel iets groter 8O ahum..
Gelukkig heb ik nog wat van deze kleine statortjes liggen, en ze passen precies in een speed 300 can (en daar hebben we er stapels van )

normal_IMG_3163.JPG

Wat kost een 15 grams outrunnertje ongeveer ? (zijn die uberhaupt wel te koop? :roll: )

Misschien ook wel leuk in een micro warbird op zn deprons.

Heb hier een Mighty Midget Doublewhopper en een 8 grams Strecker.
Ben vooral over de laatse zeer te spreken, gisteren weer heerlijk hiermee indoor gevlogen met een 62 cm span/80 gram shocky :D

Setup:
80% BlingBlingV3
8 grams Strecker
6x3 WES carbon prop
CC Phoenix 10
2sPolyQuest HG300 (17 gram)
MZK Penta 2 grams RX
Gaan binnenkort een paar "uitgeklede" D47 servo's in...Ben niet tevreden met de Waypoint 038...

ey frank, je bent lekker bezig, ik ben ook een beetje aan het zooien met cd-rommetjes en heb nu een soort planck vliegend. XPS vleugeltje van 60 cm met zo'n cd-rommetje met een 5x5 cam prop en 2S2100mah. (waarom die? had ik nodig voor zwaartepunt....) Die vliegt dus behoorlijk hard, maar verbruikt geen drol. Ik kan gewoon een uur volgas vliegen... Volgende wordt lichter en dan op 2s400

Hier staat wat over een motortje van 28 gram dat op een kleine shocky moet komen. heb nu dus die 2s400mah 20C daarvoor binnen :D
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=33968&start=30
Ondertussen heb ik nu iets van 6 cd-rommetjes draaiend, alleen heb ik nu te weinig modellen!

waha!

dus toch uiteindelijk niet herwikkelen?
als je er niks aan hoeft te doen ga ik ook eens wat proberen.
maar de regelaar, ontvanger en servo's moet je wel zelf kopen dus... :? (geld op=veel ideeën, weinig te bouwen)
mijn broer heeft een hoop cd spelers(en nog meer computer rommel)
oja, harde schijven moet je niet proberen, die zijn kei zwaar, heel groot, en leveren geen power.

Back