Lief klein CD-ROM-etje :D

sietse zei:
ey frank, je bent lekker bezig, ik ben ook een beetje aan het zooien met cd-rommetjes en heb nu een soort planck vliegend. XPS vleugeltje van 60 cm met zo'n cd-rommetje met een 5x5 cam prop en 2S2100mah. (waarom die? had ik nodig voor zwaartepunt....) Die vliegt dus behoorlijk hard, maar verbruikt geen drol. Ik kan gewoon een uur volgas vliegen... Volgende wordt lichter en dan op 2s400

Hier staat wat over een motortje van 28 gram dat op een kleine shocky moet komen. heb nu dus die 2s400mah 20C daarvoor binnen :D
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=33968&start=30
Ondertussen heb ik nu iets van 6 cd-rommetjes draaiend, alleen heb ik nu te weinig modellen!
Ook last van het cd rom virus.
Ik ben er vorig jaar mee begonnen en heb er inmiddels 10 klaar en nog een paar in aanbouw.
Zamen met mijn zoon kunnen we daar zelfs geen modellen genoeg voor bouwen.
Maar niet iedereen loopt warm voor dat priegelwerk en zonder draaibank kom je niet zo heel ver. :D

pepijn-zager zei:
waha!

dus toch uiteindelijk niet herwikkelen?
als je er niks aan hoeft te doen ga ik ook eens wat proberen.
maar de regelaar, ontvanger en servo's moet je wel zelf kopen dus... :? (geld op=veel ideeën, weinig te bouwen)
mijn broer heeft een hoop cd spelers(en nog meer computer rommel)
oja, harde schijven moet je niet proberen, die zijn kei zwaar, heel groot, en leveren geen power.
Met de originele wikkeling draaien ze wel maar te weinig vermogen om mee te vliegen.
Als je er niks aan hoeft te doen dan hoef je ook niets te proberen.
Je broer heeft een kast vol spullen waar je iets mee kunt met behulp van dit forum en bv rc groups maar dat moet je wel willen.
Oja van die harde schijven is meestal alleen de stator en de lagers bruikbaar. :D

Met de originele wikkeling draaien ze wel maar te weinig vermogen om mee te vliegen
Nou, niet helemaal waar...
Ik heb nu een motortje netjes draaiend met de originele wikkeling en originele magneten. Alleen wat langere draadjes op de draadeinden gesoldeert en er deltaschakeling van gemaakt. OK, is niks voor een shocky, maar voor een klein vliegend vleugeltje is het leuk genoeg hoor!

Harde schijven zijn niet ideaal idd. Floppydrives weer wel. Ben daarmee nog bezig voor een Direct Drive heli.
Videorecorders hebben ook leuke dingen. Is door een forummer al gebruikt voor een flinke shockflyer en ik heb er nu 1 in een mechaniekje die ik wil gebruiken voor een ornithopter.

http://www.zippyvideos.com/6098875134207496/brushless_ornithopter_mechaniekje/

Maar niet iedereen loopt warm voor dat priegelwerk en zonder draaibank kom je niet zo heel ver.

Met een beetje mazzel hoef je niet te herwikkelen/draaien, kwestie van proberen. Ik heb wel een draaibankje :D :D , enneu....ik wil echt nooit meer zonder :)

Voor 14,- euro zou ik geen CDROM meer slopen, 15 gram !! Hij heeft het overigens wel over LRK en dat gaat wat moeilijk met 9 polige stator ...maargoed.

Zoepah ! :)

Ik ga maar weer dieseltjes op de draaibank maken :cry:

Et moet niet gekker worden. :?

Mooie motortjes allemaal zeg, en zelfs wat wils voor iemand die geen kennis/middelen heeft om iets zelf te bouwen.

Vooral die laatste lijkt me een ZEER geschikt motortje voor een span 60cm rogallo wing die ik op de planning heb staan, die uiteindelijk zon 300 a 350 gram gaat wegen. ;)

Back