LiFe balancing kabel verkeerd aangesloten?

Onlangs heb ik by hangtimes.com 3 2s LiFe packs gekocht.
Ik had helaas een vergissing gemaakt bij de bestelling en kreeg i.p.v. zo'n standaard kleine witte balance-stekker, een servo stekker aan de balance kabel.
Op zich geen probleem, dat kan ik makkelijk zelf aanpassen.

Echter bij het doormeten van de balance kabel viel me op dat deze anders aangesloten is dan ik ken bij LiPos.
De kabel heeft 3 aders (2s) een bruine, rode an oranje in die volgorde.
De bruine is aangesloten op het pack -, de oranje tussen de 2 cellen en de rode op het pack +.
Het gevolg hiervan is dat ik tussen de bruine en de rode kabel (die er op de stekker immers direct naast ligt, de volle 6.6 V meet.

Volgen mij moet ik tussen bruin en de 2e kabel 3.3V en tussen de 2e en derde kabel ook 3.3V meten.

Ik heb dus het gevoel dat de balance kabel verkeerd is aangesloten en ik de rode en oranje kabel in het stekkertje van plaats moet verwisselen.

Zit ik hier goed met mijn vermoedens?

Danny

Dit klopt gewoon, of ik moet je niet helemaal begrijpen.

Het zou zo moeten zijn:
bruin = 0V
oranje = 3.3V -tussen oranje en bruin-
rood = 3.3V -tussen rood en oranje- of 6.6V -tussen rood en buin-

Dit moet duidelijk zijn. Kleuren zijn overigens niet standaard dus daar moet je niet vanuit gaan.

koppling.jpg

/edit
hier nog een site met veel info mbt de balancerconnectoren en de specifieke aansluitingen.
http://sites.google.com/site/tjinguytech/charging-how-tos/balance-connectors

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor de bevestiging.
Ik was ook zo zeker van mijn zaak dat ik de stekkers heb omgesoldeerd en alles werkt naar behoren.
Ik heb hangtimes.com een email hierover geschreven.
Volgens hun is de aansluiting goed, het is blijkbaar een universele connector, waarbij de eerste draad pack negatief, de tweede pack positief en de derde tussen de cellen aangesloten is.
Volgens de eigenaar van de website is dit een manier om een standaard in te voeren.
Iedereen kan dan zelf voor zijn/haar balancer een passende balance kabel maken.

Dat heb ik dus bij deze gedaan.

Danny

Back