Ik ben na 10 jaar weer bezig met RC auto's. Vroeger gebruikte ik LiPo's en daar heb ik er wel eens een of twee van in de brand gezet door wilde stunts, haha. Ik weet hoe LiPo's / LiFePo4's werken, laden, ontladen, balanceren heeft geen geheimen voor mij.
Ik zou graag LiFePo4 accu's gebruiken in mijn auto's en ik loop daar eigenlijk tegen een probleem aan. Hoe kan ik voorkomen dat ik de accu's te ver leeg rijd.
Ik vind op HobbyKing een LiFe alarm dat een cutoff plaatst op 2.7v/cell, maar ik lees dat 2.5 eigenlijk ook prima is. In hoeverre ga ik daar tegen aan lopen (Mamba Monster, 2x 3S in parallel, en in serie als ik zin heb in snelheid).
Also, ik lees dat voltage niet de meest betrouwbare manier is om LiFePo4 te monitoren, door de snelle val van het voltage aan het eind.
Heeft iemand praktijk ervaring hiermee?
Ik zou graag LiFePo4 accu's gebruiken in mijn auto's en ik loop daar eigenlijk tegen een probleem aan. Hoe kan ik voorkomen dat ik de accu's te ver leeg rijd.
Ik vind op HobbyKing een LiFe alarm dat een cutoff plaatst op 2.7v/cell, maar ik lees dat 2.5 eigenlijk ook prima is. In hoeverre ga ik daar tegen aan lopen (Mamba Monster, 2x 3S in parallel, en in serie als ik zin heb in snelheid).
Also, ik lees dat voltage niet de meest betrouwbare manier is om LiFePo4 te monitoren, door de snelle val van het voltage aan het eind.
Heeft iemand praktijk ervaring hiermee?