LiFePo4 ontvanger Akku

Weet iemand of deze accus ( LiFePo4 2S 6,6 V )
Geschikt zijn als ontvanger accu.
Viel me op dat deze ook in lichte packs te krijgen zijn ca 50 Gr

Gr Frank

Ja geen probleem.
Voordeel: kunnen ertegen als ze per ongeluk een keer leeggetrokken worden
Nadeel: iets zwaarder tov vergelijkbare lipo.

Groet,
Gerben

Ja geen probleem.
Voordeel: kunnen ertegen als ze per ongeluk een keer leeggetrokken worden
Nadeel: iets zwaarder tov vergelijkbare lipo.

Groet,
Gerben

Dat is ook de reden, heb al 2 600Mah Lipo`s gekilled op die manier.
Maar gezien deze ( LiFePo )een lagere spanning hebben, wil dat zeggen
dat ze direkt op de ontvanger aangesloten kunnen worden?

Gr Frank

Hmmm... 6.6v? Meeste spul draait op max 6v... behalve Diamond... D60 servo's... gaan tot 9,6v Jeti ontvangerskunnen ook LiPo 2s aan.
Zal dus toch moeten reduceren tot 5,5 of 6v?.. naar gelang servo...

Dan zet je er voor de zekerheid een diode tussen, scheelt 0,7 volt.

Maar ik zag dat mijn lipo plat was (ontvanger aangelaten) en ik heb hem nu 3-4 keer gerecycled en de lipo lijkt nog OK.

GJ

Tja, ik koop dan bij HK in een keer 10 van die Rhino 2S 360mah Lipo's voor nog geen 4 dollar elk en als mijn ontvanger accu perongelijk leeg is (vergeten uit te zetten) dan vervang ik hem gewoon.

Die ''slechte'' Lipo's draaien daarna nog gewoon dienst in een electro Multiplex Fox of mijn 4G3 Heli. Ik heb er nog geen een gehad die echt dood was.

Vorig jaar de avond voor de wedstrijd ontdekt dat toestel aan was blijven staan. Accu beetje opgepept en hij laadde weer. Bij het ontladen zag ik toch een spanningsverschil tussen 2 cellen, maar moest maar even. Zat me toch niet lekker en 's ochtends vroeg toch de lipo er maar uitgehaald en vervangen. Gelukkig maar want 1 cel stond helemaal bol, best wel dood, gevalletje chemobak. (Rhino 360mAh).

Groet,
Gerben

Nu heb ik nog 1 vraag:

* Is het beter om tussen de LiFePo 2S een CC bec te zetten?
* Is het beter om een diode er tussen te plaatsen.

Gr Frank

Een CC Bec heeft een stabielere spanning.
De spanning met een diode ertussen varieert, afhankelijk van belasting en resterende capaciteit van de LiFePo.

Kijk maar eens hier, voor een grafiekje van een lipo met diode:F5B - Empfngerakku
Zal er bij een LiFePo vergelijkbaar uitzien.

Groet,
gerben

Back