LiFePo4

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door greenfact, 3 mei 2019.

Tags:
  1. greenfact

    greenfact

    Lid geworden:
    23 apr 2008
    Berichten:
    47
    Gebruik deze cellen al vele jaren in mijn elektrozwevers .
    Heb eigenlijk alleen maar goede ervaring met deze cellen .
    Een easy glider b.v. vlieg ik met een 1100ma pakket , en de Last Down met een 2300ma pakket .

    Ook bij deze cellen gaat er wel eens eentje stuk , is mij in 6 jaar twee maal
    overkomen .
    Ze worden niet dik , zijn sneller op te laden , ook zonder balancer te laden , hoge capaciteit ,
    veiliger !!


    Mijn conclusie : ze zijn duurder , zwaarder , en betrouwbaarder , en vooral veiliger .
    Echter een 3s pakket welke ik gebruikte in mijn Futaba zender , had geen harde behuizing en werd zo dik
    dat hij de deksel er af perste , Dit was een LiFePo4 pakket met de zelfde behuizing als een LiPo .
    Wie heeft zoiets ook beleeft ??
     
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.338
    Locatie:
    Rotterdam
    De originele A123 cellen waren onverwoestbaar.
    Ik heb ook ooit LiFePo4 ontvangeraccu┬┤s gehad (rechthoeking, net als lipo┬┤s), die verloren ondanks weinig gebruik vrij snel hun capaciteit en de interne weerstand ging dusdanig omhoog dat het niet meer verantwoord was ermee te vliegen. Viel me ernstig tegen.
     

Deel Deze Pagina