Lightra Delta met Cox .49

Zou het snel ombouwen naar elektro.

Volgens mij was het juist de bedoelling dat dit origineel was omdat het weer eens een keertje NIET elektro is.. Zie post :
Het kistje is heb ik zelf ontworpen en ook al eerder mee gevlogen met brushless :

In het filmpje zijn een paar dive`s te zien met een topsnelheid van zo rond de 150Km/h (pitotbuis meting) dit was met 350Watt brushless en de motor was 1250Kv.

Groeten, Yannic van Moerkerk.

De onderdelen van COX zijn ondertussen al een week binnen maar door carnaval geen tijd gehad om er mee verder te gaan :)
Hopelijk zie ik deze week nog een keer de kans om het motortje aan het draaien te krijgen en de rest van de elektra ( servo`s e.d. ) in te bouwen.

Groeten, Yannic

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja inderdaad je wil het graag origineel houden, dit had ik al gelezen.

Maar heb mij een tijdje ( in een ver verleden) mogen bezig houden met de Cox motortjes.
Samen met een groepje jeugdige modelvliegers toendertijd aan lijnbesturing gedaan, met zo'n motortje erop.
Zijn volgens mij ook nog sets te koop geweest in de plaatselijke modelbouw winkel een soort plastic lijnbesturingstoestel met daarop een Cox motortje.
Meestal 0,8CC de 0.049 je had ze ook nog kleiner 0,33CC als ik mij goed herinner en dan de grotere 1,0 CC.
Maar...
1) Voordat het motortje betrouwbaar loopt
2) Een hoop herrie ( veel toeren)
3) Niet zo heel veel vermogen
4) Altijd olie en rommel op je toestel.

Een klein elektromotortje is dan tig keer makkelijker, beter, meer vermogen.

Daarom: zou het snel ombouwen naar elektro.

Maar goed ik hoop dat je heel veel geluk met het motortje hebt en heel veel leuke vluchtjes met het kistje gaat maken.

Ja inderdaad je wil het graag origineel houden, dit had ik al gelezen.

Maar heb mij een tijdje ( in een ver verleden) mogen bezig houden met de Cox motortjes.
Samen met een groepje jeugdige modelvliegers toendertijd aan lijnbesturing gedaan, met zo'n motortje erop.
Zijn volgens mij ook nog sets te koop geweest in de plaatselijke modelbouw winkel een soort plastic lijnbesturingstoestel met daarop een Cox motortje.
Meestal 0,8CC de 0.049 je had ze ook nog kleiner 0,33CC als ik mij goed herinner en dan de grotere 1,0 CC.
Maar...

Maar goed ik hoop dat je heel veel geluk met het motortje hebt en heel veel leuke vluchtjes met het kistje gaat maken.
Je herinneringen kloppen niet helemaal.
Er waren nog 2 grotere maten, 1,5 en 2,5 cc. (daarnaast nog de 2,5 Cox Conquest en een korte tijd nog een .35 en een .40)
Verder, electro is prachtig hoor, maar hij wil nu wel weer eens een echte motor.....:mrgreen:

Laatst bewerkt:
Ja ben zelf in de andere fase.
Alle brandstof eruit en elektro erin.
Hoewel heb nog wel mijn Pipertje met Saito, dat moet nog maar niet weg.

Heb vroeger veel met Coxjes gekloot, en helaas is mijn laatste "Cox-kistje" alweer een jaartje of acht geleden te pletter gegaan (maar ga hem absoluut nog weer een keer opbouwen).

Het gepruts, het gejank, de bagger op je toestel.... allemaal heel snel vergeten zodra de fascinatie voor verbrandingsmotortjes weer toeslaat.

Electro is leuk (vlieg er zelf ook wel mee als het "effe snel" moet) maar in feite dood en dood saai: het doet het altijd, het vraagt geen aandacht....

Het verschil tussen een hond hebben en een goudvis hebben....

Groet, Bert

Hoezo, bijten die vissen dan???????

bij de honden heb ik daar nog geen last van gehad............................:rolleyes: (neus, lies, arm, hand, buik enz)

Met veel aandacht heb ik je bouwverslag gelezen. Ik ben een groot fan van cox motoren. Ben zeer benieuwd naar de eerste vlucht.

Ik heb zelf trouwens erg veel Cox onderdelen liggen, als je wat nodig hebt kun je me altijd een berichtje sturen.

Groeten Bas

1. Onderstaand motortje liep in een aantal minuten betrouwbaar
2. Herrie maakt het zeker, maar het geluid reikt niet ver.
3. Onderstaand motortje had toch aardig wat kracht.
4. Dat hoort er bij;)

Elektro is zeker makkelijk. Maar beter wil ik niet zeggen. Ten tweede is Cox leuk om de feeling te krijgen met brandstof.

Onderstaand motortje is van mijn vriendin, welke ze heeft gekregen van kennissen uit Amerika. (roze he;) ) Deze loopt op een 5x3 prop echt super.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bijten naar de baas? :rolling:

Haha, ik heb een vijver met Karpers. Qua beestenboel moet het voldoende zijn om er voer bij te flikkeren en verder zoeken ze het maar uit daar in het water.
Maar qua modellen heb ik toch graag dat ik er wat meer aandacht aan MOET geven; dat vind ik nu eenmaal leuk.

Heb nog twee Coxjes liggen, een BabeBee met tankextentie (dacht van WiK, zo'n rood plastic "tussenzetstuk", groter dan de "grote" tank van Cox zelf) en een TeeDee .051, en die trok mijn Graupner Citabria (plm 400 gram vliegklaar) met een 6 x 3 prop en op 25% Tornado Car fuel nagenoeg verticaal omhoog.

Heb ze ooit te koop gehad, maar ik denk dat ik ze nu gewoon houd....
Krijg er geen drol meer voor en het vliegt nog steeds leuk.
Sterker nog, de startbenodigdheden zijn maar weinig en een "Cox-modelletje" leent zich vrijwel net zo goed voor "effe snel vlieguh"
als een electrokistje....

Groet, Bert

Back