Lijmsporen van afplaktape?

KIP tape kun je krijgen bij zaken als
Hornbach (weet alleen niet of ze de 308 hebben)
heul veul online:
AIRBRUSH SERVICES ALMERE - Search
Goegel
Kip Masking tape 308 FineLine geel 30 mm – Sikkens – Het Online Sikkens Service Center

enniewee. ik denk dat online bestellen het snelste gaat. Er zit erg veel op een rol, dus je kunt even vooruit. Iedere goede verfshop kan t ook voor je bestellen, mocht je het internet niet op willen. Ikzelf heb t besteld in Almere. Is een echte winkel, en je krijgt er goed advies. Aanrader.

ter info: ik was nog wat proefstukjes aan het spuiten, en ik heb gemerkt dat eigenlijk elke papiertape, maakt niet uit welke, vroeg of laat in meer of mindere mate lijmsporen nalaat, al dan niet met beschadiging van de onderliggende lak.

Elk van deze papiertapes, kan zonder probleem wel dagenlang op de verf gelaten worden en probleemloos verwijderd worden, als deze niet overspoten is met verf.

Van zodra er verf over gespoten is (en ja, ik heb bij de testen wel echt een (te) dikke laag gespoten) begint de lijlaag in bepaalde mate te reageren met de onderliggene lak.

Hier is dus echt duidelijk sprake van reactie tussen de lijm en de onderliggende lak, door het papier van de tape door, onder invloed van de overspuiten verflaag.

Ik heb 1 soort tape welke niet van papier is, maar van plastic, hier kan de verf echt niet doorheen, en dit is de enige tape die probleemloos en zonder sporen te verwijderen is, zelf met een (te) dikke verflaag erover.

Tevens een stuk afgeplakt met papiertape die erg duidelijk sporen naliet eens er verf overgespoten werd, maar deze papiertape nog eens extra afgeplakt met een stuk plastic tape.
Resultaat: perfect! geen sporen, in dit geval gaat de lijm van de papiertape namelijk ook niet reageren met de onderliggende lak, omdat de overgespoten lak wordt tegengehouden door de bovenliggende plastic tape, en er dus geen reactie doorheen het papier van de tape ontstaat.

Back