Lijn besturen op een simulator

• Topicstarter Topicstarter Aad
  • Startdatum Startdatum
A

Aad

Guest
Tuurlijk weet ik het wel, LB hoort op veld thuis, (en soms in een zaal).
Maar het gaat ook met Aero Fly Pro Deluxe, daar is een tijdje geleden een heuse grondpiloot voor gemaakt !
En natuurlijk zijn er ook vliegtuigen voor te vinden , ik heb er zelf ook een paar voor bewerkt.
Dit spul is allemaal te vinden bij www.rc-sim.de in de download site en in het forum staat aardig wat info bij AFPD threads
Dus ga maar lekker daar zoeken en als je niks vindt, geef je maar een seintje .
Voor duurrecord vliegers wordt het nu helemaal feest, nu kunnen die doorvliegen tot in de eeuwighied :D :D :wink:
Sucses!!

http://www.rcuniverse.com/forum/m_5052833/mpage_3/key_/tm.htm
Hier staan wat plaatjes ........

Ik ben benieuwd naar de handvat/PC interface.
Hoe werkt dat met lijntrek en zo?

Want het nadeel van RC blijft toch dat het altijd nog een soort computerspelletje blijft (alleen maar kijken, dus...)

alleen 'om te vliegen' zou het ook niks voor mij zijn, want het geeft absoluut niet de voldoening die echte LB geeft. In tegenstelling tot bij RC denk ik ook niet dat een aankomende LB vlieger er 'droog' mee kan leren vliegen. Er is wel een amerikaan geweest die voor het trainen op de juiste vorm van stuntfiguren een computersimulatie heeft gemaakt (waarschijnlijk ook aangepast van een bestaand programma), ik weet nu alleen niet waar je het kunt vinden. Als je daar op het Stuka Stunt forum naar vraagt vertellen ze het je wel.

Je moet het echt zien als een aardigheidje erbij.
De werkelijkheid en dit is het vergelijken van appels en peren .
@Bruno, lijnlengte en dikte zijn instelbaar, sturen doe je met de up en de gas knuppel, je kunt een vlucht opnemen en daarna eindeloos bekijken en ook met z'n twééen vliegen kan als je dat wilt...

@Fox , Toch kan je er best lol mee hebben zo op een een dag met slecht weer , mij geeft het toch wel enige voldoening, zelfs een purist als ik ben geweest.
Het kan ook zijn dat iemand geen rondjes meer kan draaien en zo toch nog plezier kan hebben.( Bruno weet wel wat ik bedoel :( )
Ik ken trouwens personen die het erg leuk vinden en waar je het niet van had verwacht.
Maar goed iedereen moet maar kijken of hij/zij het leuk vindt, ik wilde alleen maar aangeven dat dit ook bestaat, en ik zei het al, je kunt het ook met z'n twééen doen .....samen in bed of zo..........

Ik heb het ook op de PC staan.
Het lukte me niet om de dubbele piloot aan de praat te krijgen.
Bij mij sta je aan de buitenkant van de cirkel.
Je hebt geen gevoel met je vliegtuig.
De eerste keer dat je het ziet is het wel grappig.
Maar mede doordat je aan de buitenkant van de cirkel staat lijkt het niet op echt vliegen.
Het lukt mij niet om een stunt programma te vliegen.
Ik zat continue in de grond.
Voor mij is het op deze manier niet geschikt om te oefenen.
Maar wel leuk gedaan.
De kinderen gebruiken de software nu om jets in de grond te boren.

Groet Robert-Jan

Ja Robert Jan , dat heb ik eigenlijk ook altijd gewild, een progammeur vinden die kan maken dat je in het midden staat. dat schijnt toch moeilijk te zijn , maar niet onmogelijk , nl, de hele scenery moet dan om je heen draaien, dan word het realistiecher .........
Ikzelf ben geen programmeur, maar ik kan wel eens wat rond vragen ?
Die twééde piloot, dan moet je volgens mij splitscreen en een tweede controler gebruiken , maar dat staat toch in je manual ?
Maar ik ga eens proberen of ik iemand kan vinden die jezelf als piloot in het midden kan plaatsen.
Wie weet lukt het!!

In Castricum heb ik verscheidene jaren op de markt gestaan, ik ken daar nog wel wat mensen :D

Er is ook een combat en een stunt simulator op het net te vinden.
Hierbij draai je niet zodat je de hele tijd bezig bent het model op het scherm te houden.
Het model draait achter je langs en komt dan rechts op een halve meter binnen.
Crash huh weer opnieuw het spel opstarten etc.
Het geeft niet de feel
Ik kan het niet gebruiken om te oefenen.
Maar wel grappig om te zien.
De combat simulator kan je met zijn 2en spelen.
Je kan je motor afstellen. Er wordt afgeteld etc.
Ziet er heel leuk uit.
Maar je mist de feel.

RC vliegen blijft een vergrote versie van een video spel.
Lijnbesturing is wat moeilijker. Misschien dat het met de Nintendo WII mogelijk is.

Er is ook een simulator op het net beschikbaar waar het hele F2B programma gevlogen wordt.
Hier kan je alleen naar kijken. Het hele programma bekijken is wat slaap verwekkend.
Maar in het begin wist ik niet hoe een 8 te draaien dat kan je hier goed zien.

Mocht je zin hebben om te vliegen dan ben je natuurlijk van harte welkom in Castricum.

Groet Robert-Jan

Aad zei:
Ja Robert Jan , dat heb ik eigenlijk ook altijd gewild, een progammeur vinden die kan maken dat je in het midden staat. dat schijnt toch moeilijk te zijn , maar niet onmogelijk , nl, de hele scenery moet dan om je heen draaien, dan word het reaalistieser .........
Ikzelf ben geen programmeur, maar ik kan wel eens wat rond vragen ?
Die twééde piloot, dan moet je volgens mij splitscreen en een tweede controler gebruiken , maar dat staat toch in je manual ?
Maar ik ga eens proberen of ik iemand kan vinden die jezelf als piloot in het midden kan plaatsen.
Wie weet lukt het!!

In Castricum heb ik verscheidene jaren op de markt gestaan, ik ken daar nog wel wat mensen :D

Ik weet niet of het relevant is, maar in FS2004 kan je vanuit de verkeerstoren cirkels vliegen. De scenery gedraagt zich redelijk realistisch.
Het enige wat je nog wilt, is dat de radius van de cirkel altijd constant is. Keith Renecke uit Afrika is naar zijn zeggen nog bezig om aan zijn demo een simulator aan te bouwen. Ik meen, dat hij er al in geslaagd is om van uit het midden van de cirkel de figuren te laten zien .

We zijn er dus heel dicht bij.

Robert-Jan zei:
Er is ook een simulator op het net beschikbaar waar het hele F2B programma gevlogen wordt.
Hier kan je alleen naar kijken. Het hele programma bekijken is wat slaap verwekkend.

Een zeer realistische simulator dus?!!
schater.gif

Niet zo demachogies boys, ik wilde jullie slechts een extra mogelijkheidje bieden , en als ik die simmers geloven mag, is de ene simulator noch realistischer dan de ander.
In talloze forums wordt daar over gebekvecht ( gebek ge vochten).
Maar okay waar vind ik die pagina's van die kerels die daar al mee bezig zijn, dat wil ik wel zien, misschien krijg ik bij AFPD ook wel voor mekaar!!!
PS , Robert Jan , ik weet niet of ik door omstandigheden ooit nog LB zal kunnen vliegen,( evenwichts problemen) maar wie weet komen we elkaar nog eens tegen, ik was ook op Rozenburg :D

@Aad
In de laatste control line world stond een oplossing voor mensen die problemen hebben met hun evenwicht.
Een soort mee draaiende stoel. kost iets van 360 dollor geloof ik.
Lijkt me wel lekker voor een duur vlucht.

Owen
Ik heb overigens nog geen team race simulator gevonden. Daar val je pas echt bij in slaap.
Ik denk dat de conclusie is LBen moet je doen en niet simuleren.

Groet Robert-Jan

[media=youtube]tZum9FLpPC4[/media]

Sorry Robert Jan , ik dacht dat je me in de maling nam , maar dat soort weirdo's bestaat echt!
Alhoewel als hij er mee geholpen is , is het misschien zo gek nog niet .
Maar ik zie mezelf dat toch niet snel doen ... :wink: :D :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb in mijn 15 jaar als LB vlieginstucteur van de KNVvL drie mensen in een rolstoel leren lb vliegen.
Van alle drie hebben we het trouwens op video vast gelegt als promo materiaal.
Mogelijk heden genoeg dus om de iets minder mobiele mensen ook te laten lb'en....

Okay Owen heel mooi dat je dat doet, ook voor die mensen, maar ik heb het wel gezien, ik vlieg al weer jaren rc , en daar ken je ook bij gaan zitten als je wilt...
Maar ik blijf LB een warm hart toedragen , daar liggen toch mijn roots!!!

Ik neem jouw ook erg serieus Robert Jan, maar over die pilotseat?
Heeft íe er al veel van verkocht ?
'T is echt een gat in de markt hè?
Moet je eigenlijk door je vliegtuig voort bewogen worden?
Hoe moet ik zo'n ding meekrijgen ik heb geen auto.
Nou ja we zien wel wat de toekomst ons biet

Volgens de website kost hij 375 dollar in de states, dus daar kopen is nauwelijks een optie, maar hier maken natuurlijk wel. Je wordt voortbewogen door het toestel en daarom wordt minimaal een .19 (3,2cc) geadviseerd, dus voor de meeste trainertjes, racertjes en combatjes zal het niet lukken. Het is duidelijk voor stuntvliegers bedoeld. Ik denk dat het geheim is om een hele brede voet te hebben en het met zo minimaal mogelijke wrijving ronddraaien, dus een bureaustoel met kogellagers en een toegevoegde voeten en handen steun zou het ook moeten doen.

Voor een beetje funvliegen met een combatje heb je helemaal geen draaistoel nodig. Gewoon in een tuinstoel gaan zitten met je rug in de wind, en alleen benedenwinds vliegen. MOet kunnen denk ik. Lijkt me leuk om eens uit te proberen. Sterker nog, ik zie een nieuwe klasse: tuinstoelcombat: twee vliegers in stoelen naast elkaar (loten wie links en wie rechts zit) en vliegen maar. Door de beperking tot een cirkel van 180 graden wordt dat misschien extra leuk, ook geschikt voor combatcracks uit het verleden met toenemende lichamelijke beperkingen ... (nee ik noem geen namen en, er zijn er méér!). Overigens hou ik ook niemand voor de gek, ik vind dit redelijk serieus!

Hallo,
Heb ik vaak gedaan PP, staande - liggende- positieve- negatieve achten, zandlopers, noem maar op.
We hadden er een handje om in stormweer juist te gaan vliegen , maar dan zonder motor loop.
Ja, mijn dominatortjes heb ik wel uitgetest en allemaal vlak voor vlietuigbouwkunde . Menig een kwam kijken wat ik aan het doen was , van HL's tot stud's........ :D :D :wink:

OK, combatje bouwen, dieseltje er op, wachten op een beetje wind, stoeltje neerzetten en vliegen! Ik heb overigens in 1982/3 driekwart jaar vliegtuigbouwkunde gedaan in Delft (kwam er toen achter dat het niets voor mij was), en vloog toen met mijn Suppi op een veldje achteraf samen met een andere student die een mini-Suppi bleek te hebben.

Back