lijnbesturing f2a

hallo allemaal
ik had een vraagje bestaat het nog deze klasse de f2a vroeger vlogen ze nog rond bij de raco 1 lange vleugel en een korte vleugel en de wielen schieten dan onder de romp weg en de mensen liepen dan om een paal heen om de vliegtuig te sturen. bestaat het nog graag zal ik er weer eens naar toe willen gaan ergens in nederland.
bedankt alvast
groet impact

Wacht op de aankondiging in dit subforum van de Nederlandse kampioenschappen -in September- op vliegveld De Peel.

Daar wordt deze klasse zeker gevlogen.

Het SUL terrein in Utrecht wordt, tegen de klippen op, weer in gebruik genomen, maar behalve teamrace kan daar niets anders mee gevlogen worden.
Voor Stunt is het er te klein en te turbulent en Speed maakt teveel herrie.

Het SUL terrein in Utrecht wordt, tegen de klippen op, weer in gebruik genomen, maar behalve teamrace kan daar niets anders mee gevlogen worden.
Voor Stunt is het er te klein en te turbulent en Speed maakt teveel herrie.

Er wordt anders driftig getraind in F2A op Utrecht. Tegelijk met de teamrace training traint Bert er vaak met zijn F2A kist.
Elke derde zaterdag van de maand bestaat er een reele kans dat je een F2A kist op Utrecht ziet vliegen.

hallo allemaal
bedankt voor de antwoord ik ben wel een autofreak maar deze tak van vliegtuig vond ik geweldig op de sul vroeger keek ik er altijd na, mij pa en ik waren bijna elke weekend op de raco/sul terrein.
ik hoor het wel als ze weer vliegen mag ook hier in limburg zijn
groet impact

In (Nederlands) Limburg zelf wordt voor zover ik weet geen F2A gevlogen bij gebrek aan een geschikt terrein. Úberhaupt is het maar een klein clubje. Er zijn maar een stuk of 5 (zeker niet meer dan 10) actieve F2A vliegers in Nederland.

Binnen Nederland zal het NK op de Peel (zie ander topic in dit subforum over data van evenementen) het dichtst bij Limburg in de buurt liggen. Het NK is de enige F2A wedstrijd in Nedeland.

Als je echter bereid bent om de grens over te gaan: op het LB-terrein van Verviers (Pepinster) wordt jaarlijks F2A als wedstrijdklasse gevlogen tijdens de internationale LB-wedstrijd daar die meestal in het eerste of tweede weekend van augustus plaatsvindt, maar ook daarvoor verwijs ik je naar het data-topic.

Verder woont minstens één van de huidige F2A-vliegers in Limburg: Han Esselaar. Kan overigens ook zijn dat hij inmiddels in Noord-Brabant woont. Staat me bij dat Han wel in Verviers traint. Ook staat me bij dat Winfried Holle, de nestor van het nederlandes F2A-vliegen, hoewel geen limburger, wel in Limburg woont.

Back