Lijnbesturingsdag Dokkumer Modelvlieg Club 3 juni 2023

JaapDMC

PH-SAM
Namens het bestuur van de Dokkumer Modelvlieg Club (DMC) nodig ik jullie uit voor deze dag. Samen met Bruno van Hoek en Henk de Jong hebben we een datum gepland die nog ‘vrij’ was op de lijnbesturingskalender: zaterdag 3 juni. Bij slecht weer op de 3e kunnen we uitwijken naar zondag 4 juni. Deelname is gratis.

Iedereen die lijnbesturing (LB) beoefent of ervoor belangstelling heeft is welkom. Dit betekent dat er alle gelegenheid is om lekker te vliegen met lijnbestuurde modellen zoals bv trainers, stunt en combat diesel. Ivm de geluidsnorm van 80 dB(A) zijn bv F2D combats met hoogtoerige gloeiplugmotoren niet toegestaan.

Op het veld van de DMC is voldoende ruimte om twee LB-vliegcirkels te maken voor modellen met grondstart mogelijkheid. Ons veld, kort gemaaid gras, is niet geschikt voor bv teamrace en speed. We vliegen volgens veiligheidsreglement KNVvL modelbouw.

De aanvang is om 11 uur, rond 12 uur worden alle deelnemers een broodje met soep aangeboden. Er mag tot zonsondergang gevlogen worden.

Bruno en Henk hebben aangeven om met hun LB-trainers te komen zodat er gelegenheid is om een lesvlucht onder hun instructie te maken met één van hun vrijwel onverwoestbare modellen. Verder zullen Bruno en Henk demo’s kunstvliegtuigen en carriervliegen (dit laatste met o.a. zeer langzaam vliegen en doellanding) verzorgen, zowel met elektrisch als met verbrandingsmotor aangedreven modellen.

Locatie veld DMC: Reidfjildswei 2A, 9067 DJ Roodkerk (Readtsjerk).

Om je spullen uit/in te laden kun je over het onverharde pad naar het clubgebouw rijden. Daarna kun je de auto parkeren langs de Reidfjildswei.

Ivm het broodje en soep graag van tevoren opgeven. Dit kan via dit forum of een PB.

Laatst bewerkt:
Lijkt me leuk om bij te wonen, mijn lijnbesturings ervaring is van de jaren zestig met een Webra- dieseltje van 1.5 cc. Is vast wel veel veranderd in deze tak van de modelvliegsport.

Rond 12 uur worden de deelnemers een broodje met soep aangeboden namens de club. Op speciaal verzoek zal er ook vegetarische soep zijn.
Ivm de catering graag aanmelden als je komt, dan weten we ongeveer hoeveel broodjes we moeten smeren etc :)
Zie ook de openingspost van dit topic.

Tot nu toe 9 aanmeldingen :)
Zie voor meer info de startpost van dit topic.

Weersverwachting voor Roodkerk zaterdag 3 juni op Buienradar:

Weer Roodkerk 3Juni.jpg

Ik kom kijken! Ik ben mijn modelvlieg carrière in de 80er jaren begonnen met een VT air racer:koud:
Lijkt me leuk om bij te wonen, mijn lijnbesturings ervaring is van de jaren zestig met een Webra- dieseltje van 1.5 cc. Is vast wel veel veranderd in deze tak van de modelvliegsport.
Tja, dan rest ons weinig anders dan er eentje (met Webra) mee te brengen...:D
Als het gras kort en vlak genoeg is kunnen we er zelfs een vliegpoging mee ondernemen.
Maar we hebben op zijn minst 2,5 cc trainers mee, waarmee we jullie kunnen laten vliegen.
Zo dus:
full

Er hebben zich nu 13 deelnemers aangemeld.

Ivm reglement DMC mogen gastvliegers pas vliegen als er ook een DMC-lid aanwezig is.
Ik verwacht om ca 10.00 uur aan te komen op de DMC.
Om je spullen uit/in te laden kun je over het onverharde pad naar het clubgebouw rijden. Daarna kun je de auto parkeren langs de Reidfjildswei.

De weersverwachting is nog iets verbeterd, wat minder wind later op de middag dan eerder was voorspeld.

Tot morgen :bye:

Screenshot 2023-06-02 164914.jpg

Dat wordt dan via Zwolle rijden....
Mensen die uit het zuiden komen en de reis via de A6 hebben gepland, moeten er rekening mee houden dat de Ketelbrug (tussen de NO Polder en O Flevoland) in zuidelijke (= de terugweg) het hele weekend is afgesloten:
Wel fijn dat de windverwachting in de middag is teruggeschroefd.
Bij mij staat alles al klaar: stunter, carrier model en twee trainers. Wordt vast een leuke dag, morgen.

Dat wordt dan via Zwolle rijden....
Ja, op de terugweg langs Thialf via Wolvega naar Meppel en dan duik ik bij Harderwijk weer de polder in...

Wel fijn dat de windverwachting in de middag is teruggeschroefd.
Bij mij staat alles al klaar: stunter, carrier model en twee trainers. Wordt vast een leuke dag, morgen.
Hier idem, trainer met Oliver Tiger Mk4 en de StaKa VT Air racer met Webra Record. Ik zorg voor de peut.
Zou leuk zijn als we die vliegend kunnen presenteren, met name voor degenen die dit kistje alleen nog van vroeger kennen.

Bedankt voor deze leerzame, gezellige dag.
Na koffie met cake, demonstraties en uitleg.
Daarna cursus.
Blijkt dat je het net als fietsen niet verleerd.
In de brake soep met broodjes
Genoten vandaag.

Back