Limbo Cup 2007 Boshoverheide Weert

Hallo,

In 2007 wordt voor de tweede keer gevlogen om de Limbo Cup. Een vrije vlucht wedstrijd.
In samenspraak met de organisatoren van deze wedstrijd, Bram van de Kerkhof en Win Bellen,
organiseert ondergetekende in aansluiting op de Vrije Vlucht wedstrijd een F3K wedstrijd.
Dus noteer alvast in je agenda: Limbo Cup 2007
Datum: 28 & 29 april 2007
Programma: zaterdagmiddag 4 ronden - vrije vlucht
zondagochtend 3 ronden - vrije vlucht
zondagmiddag F3K wedstrijd (vanaf 12.00 uur)

Dit is het voorlopige programma maar de datum staat vast !!

Arno Hacken

Hallo Arno,

Om welke klassen vrije vlucht gaat het?
Ik heb namelijk nog een paar chuckjes liggen :D

Groet,

Nick

Nickv zei:
Hallo Arno,

Om welke klassen vrije vlucht gaat het?
Ik heb namelijk nog een paar chuckjes liggen :D

Groet,

Nick[/quote

De vrije vluchtklassen die meestal gevlogen worden zijn: F1A (aka A2-zweef), F1B (aka wakel=field) F1H (aka A1 zweef) en werpmodellen.

Limbo Cup – F3K – 29 April

Bij deze de uitnodiging voor de Limbo Cup 2007. De Limbo Cup, van origine een vrije vlucht wedstrijd, wordt dit jaar uitgebreid met een F3K deel.
Het vrijevlucht gedeelte wordt gevlogen op zaterdagmiddag 28 april en zondagochtend 29 april. Het F3K gedeelte wordt gevlogen op zondag 29 april na beëindiging van de vrije vlucht wedstrijd. Als aanvangstijdstip voor de F3K wedstrijd is gepland 12.00h . (er kan echter natuurlijk reeds eerder op de Boshoverheide gevlogen worden)

Datum: zondag 29 april
Locatie: Boshoverheide nabij Weert ( N564, Weert – Budel, bij hectometerpaaltje 307 )
Klasse: F3K vlgs. sectie 5.8 uit het KNVvL reglementenboek
Aanvangstijdstip: 12.00 H (briefing)
Klassement: er zijn prijzen beschikbaar voor de eerste drie in F3K en de eerste drie in “Mini”.
Tijdschema: het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt; er wordt getracht minimaal 5 ronden ter vliegen.
Inschrijfgeld: € 7.00
Jury: wordt ter plaatse bekend gemaakt
Wedstrijdleider: Arno Hacken

Bijzonderheden:
· Voorinschrijving met opgave van twee frekewenties is verplicht. Inschrijven moet gebeuren voor 21 april. Inschrijvingen die na die datum binnenkomen kunnen niet deelnemen aan de competitie! Inschrijvingen richten aan:
Arno Hacken
Johannesstrasse 14
52538 Selfkant-Tüddern
tel:.00-49-2456-509615
Duitsland
e-mail: arno.hacken@selfkant-tueddern.de of arno888@online.de
· Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd kan verkregen worden via telefoonnummer 00-49-162-9063548, vanaf zaterdag 28 april 18.00h.
· De wedstrijd gaat niet door indien de te verwachten windsnelheid meer als 9 m/sec. zal zijn.
· In afwijking van het reglement zal er geen zenderinname plaatsvinden. Voor het inschakelen van de zender zal men eerst de betreffende “frekwentie-knijper” op de antenne van zijn zender moeten hebben! Indien mensen zich niet aan deze regel houden behoud de wedstrijdleider zich het recht voor deze mensen van verdere deelname uit te sluiten. (veiligheid)
· Voor F3K modellen en mini’s (tot 1 meter) zullen geen aparte ronden gevlogen worden. Mini’s vallen immers onder het F3K reglement. Dit wordt gedaan om zodoende een zo groot mogelijk aantal ronden te vliegen. Wel zal voor de Mini’s een apart klassement opgemaakt worden.
· De wedstrijdleiding heeft (hoogst waarschijnlijk)niet voldoende tijdopnemers. Die deelnemers die op dat ogenblik niet zelf in actie hoeven te zijn wordt verzocht mee te helpen in deze.
Wel zullen gevlogen en genoteerde tijden steeksproefgewijs gecheckt worden.
· De te vliegen taken zullen uiterlijk zondag 21 april bekend gemaakt worden.

Verdere info over de wedstrijd zal verspreid/gecommuniceerd worden via het forum. (http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=50372)
Natuurlijk ben ik zelf ten alle tijden beschikbaar voor het beantwoorden van vragen c.q.
het aannemen van suggestie om onze eerste nederlandse F3K wedstrijd tot een succes te maken.

Arno Hacken

@Bart en alle anderen: DENK AAN DE VOORINSCHRIJVING INCLUIS HET OPGEVEN VAN (MINIMAAL) 2 FREKWENTIES

@Peter de wedstrijd is open voor iedereen!

Inschrijvingen Limbo Cup 2007

Bart Rotteveel Mini
Peter Aanen F3K + Mini
Peter Cuypers (B) F3k
Leon Wubbe F3K + Mini
Theo Schoorl F3K
Henk Pietersma F3K
Alex Hoekstra F3K
Arjen vd Vark F3K
Eric van Dijken F3K
Rob Kinds F3K
Arnold Kinds F3K
Martijn Schoorl F3K
Sietse van Doorn F3K + Mini
Robert Hermans F3K

stand per 24-03

dit wordt dan toch meteen de 1e F3K - NK-wedstrijd?
ik kom wel als het goed is. Moet nog ff inschrijven, alleen eerst nog vragen wat mijn 2e frequentie wordt :)

okidokiedo, heb alvast maar ingeschreven. 2e frequentie word deze week bekend (als het goed is).

Is het trouwens ook weer mogelijk om met de mini én de grote mee te doen? vond ik toch wel erg leuk!

sietse zei:
okidokiedo, heb alvast maar ingeschreven. 2e frequentie word deze week bekend (als het goed is).

Is het trouwens ook weer mogelijk om met de mini én de grote mee te doen? vond ik toch wel erg leuk!

Hallo Sietse en alle anderen ook natuurlijk,

Een mini is een F3K en je kunt maar één keer inschrijven voor de wedstrijd...........................................

Echter, komt het totaal aantal inschrijvingen van de 1.5 meter F3K's, niet boven de 24 uit
(3 groepen van 8 man) dan kunnen de min's alsnog apart vliegen (in één groep)
De definitieve beslissing hierover neem ik dan op het einde van de inschrijvingstermijn.

Arno

Met welke kist ga je nu je dagelijkse trainings sessies doen?
Je moet er wat voor over hebben als je Nederlandsch Kampioen wil blijven :yes:

hahaha, lol.
eerlijk gezegd heb ik vorige week bijna elke dag minimaal 1,5 uur gevlogen met de mini. Alleen toen de harde wind kwam niet meer natuurlijk. Wel nog ff staan smijten op het strand met de supergee, maar met windkracht 5 is het best lastig om genoeg snelheid voor het wind-mee-gedeelte van de draai te maken... Vliegt wel heerlijk op het duin :).
Hopen op wat beter weer en dan wil ik met beide weer flink gaan smijten..

Ik hoop dat ik met beide weer kan vliegen op de wedstrijd, maar dat wachten we nog ff af dus. Ander ga ik met veel wind met de supergee (die is toch eigenlijk te zwaar geworden) en met licht weer met de mini, Dat ding blinkt daar echt goed uit :).

Hallo allemaal,

het aantal inschrijvingen blijft eigenlijk wat achter.................. :|
Zoals het er nu uit ziet zal er ruimte zijn om de mini's apart te laten vliegen :!:

Jullie hebben nog 28 dagen om in te schrijven (of je list af te bouwen :wink: )

Als je aan beide disciplines wilt mee doen, moet ik me dan twee keer inschrijven?

Ik heb naast een Micro nog een 'grote' jongen. Sietse ook, volgens mij.

Leon

Back