limit ex

Ik zag afgelopen vrijdag ook de tekening in de bibliotheek, en vond het wel een leuk kistje.
Tekening gekopieerd bij de copyshop, kostte wel 2,75.
Een dik assymetrisch profiel... dat ga ik waarschijnlijk wijzigen, en als we dan toch bezig zijn mogen de vleugels en de romp ook wel wat slanker.
En i.p.v. balsa gebruik ik liever depron met koolstof versterking (voor de vleugel).
Veel wijzigingen dus, en voorlopig nog even geen tijd om te bouwen :roll:

ik heb de RCME van november gekocht en daar staat inderdaad de tekening in van de limit ex. Wel klein maar leuk. Met een redelijk windje op de helling zou dit wel eens een prettig toestel kunnen zijn.
Ik kan proberen een copy te nemen (op A3 formaatjes en plakken) als er geïnteresseerden zijn.

Is er iemand die het artikel uit het oktober nummer kan inscannen en me mailen?? Please??

@ Kurt: Ik zal 'ns kijken wat ik kan regelen. Ik heb zelf geen scanner, dus even wat geduld.

Ik ben de Limit EX nu aan het bouwen. Spanwijdte met 20 % vergroot (slankere vleugel - beter glijgedrag en lagere vleugelbelasting) tot 66cm.
Staart 10% langer en 10% groter.
Voor de vleugel heb ik 1,5mm balsa gebruikt ipv 1/32 = 1mm, want dat vond ik wel erg slap (traditionele bouw, dus geen piepschuim).

Als je depron gebruikt wordt de vleugel lang niet zo stijf. Die stijfheid heb je bij hogere snelheden toch wel nodig.

Ik ben ook begonnen aan een aangepaste limit ex. De vleugel heb ik gemaakt van dubbelgevouwen 3mm depron, in vorm gehouden door 6mm depron ribbetjes en een (veel te zware) 4mm koolstof buis.
afb11102.jpg

Inmiddels ziet de vleugel er zo uit, er moeten nog tipjes en rolroeren aan.
afb11103.jpg

Ziet er goed uit :!: Wat voor servos en accu denk je te gaan gebruiken?

Hij is af! Ter vergelijking even een foto samen met de plouf. Spanwijdte van mijn Limit-ex is 66cm. Gewicht 223 gram (plouf 131...)
Als accu 4 AAA cellen en als servo's 2 waypoint 84's (in de plouf 4 300mAH Nimh en 2 GWS pico-bb)

afb11417.jpg

ziet er zéér goed uit!!
ik krijg echt weer de kriebels om ook zo iets kleins & leuks te bouwen... ik kijk uit naar de vliegverslagen!

mvg,
Maarten

Iemand enig idee hoe ik deze tekening over meerdere pagina's (A4) kan printen?
Mijn printertje lukt deze afmeting niet en in Adobe kan ik geen multiple-pages optie vinden.

Lijkt me een leuk ding om te maken.

Vandaag mijn Limit-ex ingevlogen voor de duinen van zandvoort (net voordat het ging regenen) bij windkracht 4.

Het toestelletje vliegt erg prettig. reageert goed op de roeren. je merkt wel dat ie meer bedoeld is voor in de heuvels want de 'lift' van de duinen (en ze zijn net verhoogd) was maar net genoeg.

mijn limit ex is ook klaar, weegt vliegklaar 165 gr.
heb hem gisteren ingevlogen bij een windkracht 3 op de duinen bij domburg.
vliegt prima, lekker snel ook, alleen de rolsnelheid kan (moet) nog wat groter, had in eerste instandsie de rol uitslag wat klein gehouden :roll:

Back