Linieare servo's, waar te krijgen?? Welke merken??

Tadango

Forum veteraan
Ik ben opzoek naar linieare servo's (die met 2 schuifjes die tegengesteld werken). Welk merk verkoopt dit nog? Robbe en multiplex hadden ze vroeger maar ik kan er weinig over vinden. Iemand een tip?

En graupner niet te vergeten..

Dit zijn echt oldies, je zou eens bij de Tacu beurs in Utrecht kunnen kijken op de 3e za van de maand.

WES heeft ze ook nog.. alleen in micro formaat.

Wes.. nooit van gehoord. Maar het probleem is dat ze nieuwe moeten zijn en het liefst in de toekomst (over 2 jaar ofzo) gewoon tekoop moeten zijn.

Sorry maar Wes klinkt me echt niet bekend :)

Die servo's op de site komen me wel bekend voor, had alleen nooit een idee welk merk ;) Alleen zoek ik een 1 tot 2 kilo servo. Het moet een grijp bak gaan aandrijven in een robot :)

Hier staan ook de lipo's die ik zoek, top :)

Waarom is een "gewone" servo niet te gebruiken ???...lijkt me een stuk makkelijker...

Omdat de constuctie zo is dat de arm recht naar voren moet worden bewogen anders gaat de bak scheef open en dicht. Is een beetje lastig maar kan haast niet anders. Met een gewone servo moet je geleider aansturen die recht beweegt, extra gewicht en mechanica, niet echt de oplossing.

Kijk hier eens:

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCJG6&P=7
emom0102.jpg

Interessant, een ombouwset. Meerdere mensen vragen nog steeds om lineaire servo's en ziedaar.....Ik zit zelf net een bericht in te tikken, dat ze al 20 jaar niet meer leverbaar zijn! Bedankt, Jacques!

Ja, waarom zijn Robbe en Graupner eigenlijk opgehouden met het produceren van lineaire servo's :?: :roll:
Het blijft een perfect systeem :?

Ik heb eerlijk gezegd nooi begrepen, waarom een servohevel rond moet draaien.

Of zou het door de afmetingen komen?
Omdat er zo'n tand rat/plat of hoe heet zo'n ding inzit?

jacques zei:
Ja, waarom zijn Robbe en Graupner eigenlijk opgehouden met het produceren van lineaire servo's :?: :roll:
Het blijft een perfect systeem :?

Waarschijnlijk omdat dit veel te langzaam is om er normale roeren mee aan te sturen.

Ik heb er ooit eentje gehad van Multiplex en die was de helft langzamer dan een normale zeer oude Mini servo van Multiplex. Deze mini servo's en ook de oude rode Profi servo's heb ik nog steeds en na al die jaren mishandelen doen ze het ook nog steeds, jammer genoeg alleen nog maar te gebruiken voor langzame modellen en modellen waar het niet aan komt op de snelheid van de roeren. Helaas zijn ze voor mijn kleine electromodellen veel te zwaar.

Dipl. Ing. Horst Becker heeft ze in ieder geval recent nog gemaakt (niet goodkoop!!).....ik moet nog ergens een catalogus/prijslijst hebben van 3-4 jaar geleden....de firma bestaat nog steeds....maar het enige product dat ik nu van ze kan vinden zijn de korte antenne's voor Multiplex zenders (beter dan die van Multiplex zelf!).

Gegeven over de servo:

Model: S80 linearservo,
Afmeting: 32x8x18mm
Gewicht: 6,5 gram,
Stelkracht: 1,3 of 2,6 Ncm (omschakelbaar d.m.v. andere tandwielset)
Kleur: oranje of grijs

er bestaat ook een dubbel-pak (twee van deze in één behuizing S88? ) en een gecombineerde ontvanger/servo combinatie....(á la "Brick" van Multiplex)

adres:

Ing. Horst Becker Fernwirk- u. Messtechnik
(of nu Becker Funkfernsteurung?)
Im Markwäldchen 1
D-64839 Münster
Tel. 06071-35565
Fax. 06071-62540

Website: geen?
e-mail: geen?

Niet helemaal, we kunnen de contructie iets anders maken en dan de servo plat leggen, dan is de x as zegmaar fixed, alleen de z as beweging is niet fixed maar dat is minder erg. Liniar kan ook nog maar dan een ombouwsetje enzo, nee, liever niet.

Back