Link naar YouTube die geen video is

Discussie in 'Helpdesk' gestart door alm, 30 mei 2020.

  1. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    YouTube heeft naast video's ook community berichten, maar het lukt op het forum niet om daarheen te verwijzen omdat de forum software er vanuit gaat dat YouTube links altijd video's zijn. Het gevolg is dat de link niet meer werkt. Nu moet je dus met spaties o.i.d. gaan werken om de link toch enigszins over te brengen, maar dan moet de lezer weer gaan lopen klooien (copy-pasten en deleten) om het werkend te krijgen. Kan hier iets aan gedaan worden of is er een andere manier om een YouTube-niet-video-link toch gewoon te plaatsen?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
  3. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Niet eens nodig ben ik achter gekomen, met een spatie na youtube.com en dan de rest van de link werkt het ook. Dus hij kijkt niet naar de spatie en slaat die gewoon over. Beetje een truc, maar goed dat is minder werk dan een verkorte link te maken. Wel een bug in de forum software dat hij er niet mee om kan gaan en denkt dat alles van YouTube een video is. :(
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Is het een bug? Probleem van een youtube link is dat het standaard om een video gaat en het forum er een embedded video van wilt maken.

    Zo heb ik ook problemen met links van MyRCM, in hun links maken ze gebruik van dezelfde haakjes waarmee forums hun BB codes aangeven, dergelijke links krijg je nooit werkend.
     
  5. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Dat noem ik bugs ja, want functionaliteit die ergens voor bedoeld is maar een ongewenst effect oplevert als de invoer anders is dan bedacht heeft geen goede foutafhandeling. In kritieke gevallen kunnen bugs zelfs voor beveiligingsproblemen leiden...
     

Deel Deze Pagina