Na lange tijd stil te hebben gelegen heb ik het modelbouwen weer een beetje opgepakt.
De hobby is te leuk om helemaal te laten liggen, dus heb ik van de week eens tijd gemaakt om met dit schip verder te gaan.
Alleen gaat er wel flink veel veranderen aan dit model, de reden daarvoor is dat het origineel ook flink verandert.
Ik heb dit schip nu zelf gekocht en ik ben het aan het ombouwen tot woonschip, dat verklaart ook het stilliggen van de modelbouw.
Lang verhaal kort, het schip gaat er anders uitzien dan tot een jaar geleden.
Te beginnen met de verkorting:
Het schip zoals ze een jaar of wat op de plank heeft gestaan.
Het deel tussen de lijnen is de '10 meter' die er tussenuit moet.
Het schip twee maal doorgehaald op de plaatsen waar dat bij het origineel ook is gebeurd.
Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik voor dit doorhalen wel tientallen keren het geheel heb gemeten.
Of het weer aan elkaar zou passen en goed zou stroken was maar zeer de vraag.
Het origineel is verlengd en terug verkort, het model hier is op de verlengde lengte gebouwd.
Ik ging dus niet helemaal zeker weten of de helften weer mooi aan elkaar zouden passen.
Het viel me niet alles tegen: Op wat hele kleine afwijkingen na (om en nabij de 0,8 mm op z'n grootst) paste de zaak tegen elkaar.
Al met al blijkt dus dat ik mijn tekening goed heb gevolgd bij het bouwen.
En weer aan elkaar gezet.
Ik heb vervolgens de delen op een stalen rei geklemd om het echt recht te houden tijdens het drogen.
Het resultaat is een net verkort schip die weer sprekend op haar grote zus lijkt.
Ter referentie: Het originele schip vlak na de verkorting, nog op de werf.