Beste forumleden,
Sinds kort de eigenaar van een electro speedboot (in het verleden benzine gevaren). Erg leuk maar ik zit nu met een uitdaging.
Ik heb afgelopen week 2x 3s Lipo besteld.
Merk: Hacker, Lipo, 5000 mAh 11.1V, 35 C.
Mijn oplader is een YellowRC E4.
Ik heb de lipo buzzer ingesteld op 3.2 V, en na de tweede vaarbeurt gisteren kwam ik tot de volgende conclusie:
De volt waardes zijn:
Cel 1: 3.57 volt
Cel 2: 3.58 volt
Cel 3: 3.15 volt
Na mijn inzien een groot verschil/onbalans. De accu is 2x opgeladen en ik meen te herinneren dat na de eerste vaarbeurt ook al een groot verschil te zien was (exacte waarden weet ik niet)
Nu wilt mijn lader de Lipo niet meer opladen.
Het lampje van de Charge status knippert rood, en het lampje van 1S knippert.
Wat is hier aan de hand? Is de cel overleden/beschadigd?
De lader heeft de andere Lipo zonder problemen opgeladen, dus hier kan het niet aan liggen (denk ik).
Deze Lipo heeft geen onbalans in de cellen.
Alle reacties zijn welkom, ik ben onervaren op dit gebied.
Groeten,
Dennis
Sinds kort de eigenaar van een electro speedboot (in het verleden benzine gevaren). Erg leuk maar ik zit nu met een uitdaging.
Ik heb afgelopen week 2x 3s Lipo besteld.
Merk: Hacker, Lipo, 5000 mAh 11.1V, 35 C.
Mijn oplader is een YellowRC E4.
Ik heb de lipo buzzer ingesteld op 3.2 V, en na de tweede vaarbeurt gisteren kwam ik tot de volgende conclusie:
De volt waardes zijn:
Cel 1: 3.57 volt
Cel 2: 3.58 volt
Cel 3: 3.15 volt
Na mijn inzien een groot verschil/onbalans. De accu is 2x opgeladen en ik meen te herinneren dat na de eerste vaarbeurt ook al een groot verschil te zien was (exacte waarden weet ik niet)
Nu wilt mijn lader de Lipo niet meer opladen.
Het lampje van de Charge status knippert rood, en het lampje van 1S knippert.
Wat is hier aan de hand? Is de cel overleden/beschadigd?
De lader heeft de andere Lipo zonder problemen opgeladen, dus hier kan het niet aan liggen (denk ik).
Deze Lipo heeft geen onbalans in de cellen.
Alle reacties zijn welkom, ik ben onervaren op dit gebied.
Groeten,
Dennis