Lipo 7.4v 900mAh voor lama .

Hallo,
Mijn lipo batt is kapot gegaan (niet goed verzorgd).
Maar nu wil ik een 900 mah batt , zou ik die kopen ?
 
Lipo 7,4V; 2cellige lipo; 900mAh.

Waarom niet?
De standaard lipo heeft 800mAh. (vliegtijd 8-10min)

Die van 900mAh heeft meer capaciteit, oftewel meer vliegtijd. (vliegtijd 10-12min); het opladen duurt nu niet ca. 1,5u maar bijna 2u met de standaard meegeleverde netstroomadapter en lipo balancer (groene kastje)
Hou even rekening met de prijs; een standaard E-Sky lipo kost rond de E15,-; die van 900mAh zou maximaal E17,50-E20,- moeten kosten.
Van een niet-originele lipo zijn ze voor ca. E12,50 al te koop en zijn net zo goed.

Hé man, goed dat het je gelukt is een nieuw topic te kunnen openen!
Gr, Sensei (vader van Taya-chan).
 
Waarom niet?
De standaard lipo heeft 800mAh. (vliegtijd 8-10min)

Die van 900mAh heeft meer capaciteit, oftewel meer vliegtijd. (vliegtijd 10-12min); het opladen duurt nu niet ca. 1,5u maar bijna 2u met de standaard meegeleverde netstroomadapter en lipo balancer (groene kastje)
Hou even rekening met de prijs; een standaard E-Sky lipo kost rond de E15,-; die van 900mAh zou maximaal E17,50-E20,- moeten kosten.
Van een niet-originele lipo zijn ze voor ca. E12,50 al te koop en zijn net zo goed.

Hé man, goed dat het je gelukt is een nieuw topic te kunnen openen!
Gr, Sensei (vader van Taya-chan).
Ja bedankt.
Ik heb op marktplaats gevonden .
10 euro merk is mystery.
En nog helemaal nieuw in verpakking.
 
Laatst bewerkt:
lipo

Zeer bekend merk!
Kan zijn dat deze iets minder lang meegaat dan die van E-Sky.
Maar ach, beide moeten makkelijk 100 vluchten kunnen halen als je ze LIEF behandeld (dus niet te ver leegvliegen; je weet ´t hé, als het rode ledje begint te knipperen op je 4-in-1 controlunit (dat blokje in de kabine), dan moet je aanstalten gaan maken om te landen..., constant rood= al te ver leeggetrokken :sad: , mazel als ie dan nog op te laden is, zonder bol te worden!).

E10,- is een spotprijsje man!
Goeie deal! :grin:

Wat is zo´n forum en die heli-bobby toch verslavend, vind je ook niet?

Sensei.
 
Zeer bekend merk!
Kan zijn dat deze iets minder lang meegaat dan die van E-Sky.
Maar ach, beide moeten makkelijk 100 vluchten kunnen halen als je ze LIEF behandeld (dus niet te ver leegvliegen; je weet ´t hé, als het rode ledje begint te knipperen op je 4-in-1 controlunit (dat blokje in de kabine), dan moet je aanstalten gaan maken om te landen..., constant rood= al te ver leeggetrokken :sad: , mazel als ie dan nog op te laden is, zonder bol te worden!).

E10,- is een spotprijsje man!
Goeie deal! :grin:

Wat is zo´n forum en die heli-bobby toch verslavend, vind je ook niet?

Sensei.
Haha ja ;p
Maar waarom gaat deze minder denk uw ?
Maar ik ga slapen:sleepy: ;p
Ik zie uw antwoord morgen wel.;)
En morgen ga ik de batterij kopen.
 
Laatst bewerkt:
Kan ik met een ni-mh accu op de balancer doen en dan de lipo opladen ?
Maakt dat geen problemen ?
Of moet ik met een ni-cad accu ?
Hij laad wel op , de accu is 7,2v 4350mAh
 
Ik heb de 900mAh 7.4v lipo.
Maar als ik die oplaad zie ik dat hij over half uur helemaal opgeladen is terwijl hij niet lang vliegt.
 
Hoi R/C!

Leuk joh, dat je die nieuwe accu gaat halen, dan kun je weer (veilig) :D vliegen! Aan je laatste berichtje te zien heb je 'm al in huis dan op dit moment?

Trouwens, dat ik of mijn vader niet eerder reageerden, komt omdat we gisteren de hele dag weg zijn geweest en pas heel laat weer thuis waren. We zijn je dus niet vergeten, hoor :D

Nu over je vragen:

- "Waarom is een goedkopere accu net iets minder goed dan een wat duurdere?"

Vergelijk het met twee fietsbanden. Je hebt een dure fietsband, die is helemaal van rubber gemaakt en gaat daarom lang mee. De goedkope fietsband daar zit in plaats van alleen maar rubber, ook nog een beetje plastic in. Dat maakt de fietsband goedkoper, maar hij zal ook sneller slijten: plastic gaat sneller kapot dan rubber. Zo is het ook met de accu's. Bij de Mystery accu zijn net iets goedkopere onderdelen gebruikt, en die gaan net iets minder lang mee. Maar (!) als je je nieuwe Mystery lipo goed en lief verzorgt (dus niet te lang doorvlien = te diep ontladen), dan merk je daar niet eens zoveel van.

- "Kan ik met een ni-mh accu aan de balancer de lipo opladen?"

Dit is kun je beter niet doen. Ook de ni-cad kun je beter niet gebruiken. Wat je wel kunt doen, is de auto-accu gebruiken: dit is een loodaccu, met 12V spanning. Als het goed is, zit er bij je heli een stekkertje met een rode en een zwarte klem eraan, die kun je aan de balancer doen en dan op de auto-accu. De rode klem is de pluskant, de zwarte klem is de minkant. Niet vergeten de andere kant van het stekkertje in de balancer te doen :D. Dat je je accu's vanaf de auto kunt opladen, is heel handig: dan ben je bij een veldje te vliegen en heb je één lipo leeg. Dan laat je die even afkoelen en zet hem daarna aan de auto-accu te laden. Dat duurt ongeveer twee uur. Ondertussen kun je doorvliegen met de volgende lipo.


- "Ik heb de 900mAh 7.4v lipo.
Maar als ik die oplaad zie ik dat hij over half uur helemaal opgeladen is terwijl hij niet lang vliegt."

Een nieuwe lipo moet vaak eerst op krachten komen. Dat doe je door gewoon ermee te vliegen. Na drie tot tien keer leegvliegen en opladen zul je moeten merken dat de lipo veel langer kan vliegen dan bij de eerste keer.
Oh ja, heb je wel eens gehoord dat het verstandig is om eerst de stekker in het stopcontact te doen, daarna de balancer aan de stekker en dan de lipo aan de balancer? Mijn ervaring is dat er dan beter wordt opgeladen.

Nou, veel succes ermee verder en vragen hoor ik natuurlijk graag van je !
Groetjes, Taya
 
Hoi R/C!

Leuk joh, dat je die nieuwe accu gaat halen, dan kun je weer (veilig) :D vliegen! Aan je laatste berichtje te zien heb je 'm al in huis dan op dit moment?

Trouwens, dat ik of mijn vader niet eerder reageerden, komt omdat we gisteren de hele dag weg zijn geweest en pas heel laat weer thuis waren. We zijn je dus niet vergeten, hoor :D

Nu over je vragen:

- "Waarom is een goedkopere accu net iets minder goed dan een wat duurdere?"

Vergelijk het met twee fietsbanden. Je hebt een dure fietsband, die is helemaal van rubber gemaakt en gaat daarom lang mee. De goedkope fietsband daar zit in plaats van alleen maar rubber, ook nog een beetje plastic in. Dat maakt de fietsband goedkoper, maar hij zal ook sneller slijten: plastic gaat sneller kapot dan rubber. Zo is het ook met de accu's. Bij de Mystery accu zijn net iets goedkopere onderdelen gebruikt, en die gaan net iets minder lang mee. Maar (!) als je je nieuwe Mystery lipo goed en lief verzorgt (dus niet te lang doorvlien = te diep ontladen), dan merk je daar niet eens zoveel van.

- "Kan ik met een ni-mh accu aan de balancer de lipo opladen?"

Dit is kun je beter niet doen. Ook de ni-cad kun je beter niet gebruiken. Wat je wel kunt doen, is de auto-accu gebruiken: dit is een loodaccu, met 12V spanning. Als het goed is, zit er bij je heli een stekkertje met een rode en een zwarte klem eraan, die kun je aan de balancer doen en dan op de auto-accu. De rode klem is de pluskant, de zwarte klem is de minkant. Niet vergeten de andere kant van het stekkertje in de balancer te doen :D. Dat je je accu's vanaf de auto kunt opladen, is heel handig: dan ben je bij een veldje te vliegen en heb je één lipo leeg. Dan laat je die even afkoelen en zet hem daarna aan de auto-accu te laden. Dat duurt ongeveer twee uur. Ondertussen kun je doorvliegen met de volgende lipo.


- "Ik heb de 900mAh 7.4v lipo.
Maar als ik die oplaad zie ik dat hij over half uur helemaal opgeladen is terwijl hij niet lang vliegt."

Een nieuwe lipo moet vaak eerst op krachten komen. Dat doe je door gewoon ermee te vliegen. Na drie tot tien keer leegvliegen en opladen zul je moeten merken dat de lipo veel langer kan vliegen dan bij de eerste keer.
Oh ja, heb je wel eens gehoord dat het verstandig is om eerst de stekker in het stopcontact te doen, daarna de balancer aan de stekker en dan de lipo aan de balancer? Mijn ervaring is dat er dan beter wordt opgeladen.

Nou, veel succes ermee verder en vragen hoor ik natuurlijk graag van je !
Groetjes, Taya
Gister ging ik vliegen en toen had ik eeen beetjes lang gevlogen.
Maar als de lamp groen is en je met een hoog toerental wilt opstijgen brand de rode lamp maar als je de stick naar beneden doet komt groen dus mag je wel zolang vliegen?
Ja dat dacht ik al , nu laad ik hem op.
Maar toen ik gister de batt ging kopen had ik de complete alu set gekocht 17 euro , ik heb metal op me heli dus eruit gehaald en verkopen :P
Die man had heel veel heli's maar ik denk niet dat hij kan vliegen;p
hij had de big lama gemold de belt cp en nog veel meer en had ook heel veel onderdelen.
Die big lama is inderdaad heel groot ik dacht klein ;p
Waar waren jullie geweest dan ? :rolleyes:
 
Gister ging ik vliegen en toen had ik eeen beetjes lang gevlogen.
Maar als de lamp groen is en je met een hoog toerental wilt opstijgen brand de rode lamp maar als je de stick naar beneden doet komt groen dus mag je wel zolang vliegen?
Ja dat dacht ik al , nu laad ik hem op.
Maar toen ik gister de batt ging kopen had ik de complete alu set gekocht 17 euro , ik heb metal op me heli dus eruit gehaald en verkopen :P
Die man had heel veel heli's maar ik denk niet dat hij kan vliegen;p
hij had de big lama gemold de belt cp en nog veel meer en had ook heel veel onderdelen.
Die big lama is inderdaad heel groot ik dacht klein ;p
Waar waren jullie geweest dan ? :rolleyes:

Dus de accu begint al langer te vliegen? Dat is mooi!

Ja, dat mag op zich wel. Je moet wel opletten, op het einde zie je dat bij het gas geven het lampje steeds vaker en langer rood wordt. Dan moet je dus stoppen.

:confused: Wat bedoel je met metal en alu? Dat is toch hetzelfde? Heb je misschien een plaatje van de onderdelen die je bedoelt?

Hoezo denk je dat hij niet kan vliegen ^_^? Alleen omdat hij dingen heeft gemold? Dan zou je van mij ook moeten zeggen dat ik niet kan vliegen. Je wil niet weten hoeveel dingen ik al heb gemold.:rolleyes: Gelukkig repareer ik ze ook weer.:mrgreen:

Inderdaad, vergeleken met de Lama V4 is -ie heel groot. Hij vliegt ook heel leuk :mrgreen:

Even dagje winkelen in Leiden :D
 
Dus de accu begint al langer te vliegen? Dat is mooi!

Ja, dat mag op zich wel. Je moet wel opletten, op het einde zie je dat bij het gas geven het lampje steeds vaker en langer rood wordt. Dan moet je dus stoppen.

:confused: Wat bedoel je met metal en alu? Dat is toch hetzelfde? Heb je misschien een plaatje van de onderdelen die je bedoelt?

Hoezo denk je dat hij niet kan vliegen ^_^? Alleen omdat hij dingen heeft gemold? Dan zou je van mij ook moeten zeggen dat ik niet kan vliegen. Je wil niet weten hoeveel dingen ik al heb gemold.:rolleyes: Gelukkig repareer ik ze ook weer.:mrgreen:

Inderdaad, vergeleken met de Lama V4 is -ie heel groot. Hij vliegt ook heel leuk :mrgreen:

Even dagje winkelen in Leiden :D
Metaal is zilver en alu paars toch ? :confused:
 
Nee die is egt scheef ;p
Ik moest naar je luisteren en niet gelijk metal kopen.
En nu duurt het 1uur om de batt helemaal opgeladen te zien .
Zou het ooit 2uur duren en lang vliegen ?
 
Laatst bewerkt:
Nee die is egt scheef ;p
Ik moest naar je luisteren en niet gelijk metal kopen.

^_^ Misschien leer je er iets van voor in de toekomst. Niet flauw bedoeld, hoor. Toen ik hier op het forum kwam, wilde ik ook niet zomaar alles geloven wat ze tegen me zeiden. Maar later merkte ik dat mensen hier meestal iets zeggen om te helpen, niet om je te klieren :mrgreen:
Trouwens, ik zie dat je me een vriendschapverzoek hebt gedaan. Leuk! Ik zal het even beantwoorden zometeen. :D

Dat het nu al een uur duurt, is een goed teken. Ik denk dat het inderdaad wel twee uur zal worden. Kun je er nu dan ook al langer mee vliegen?
 
Laatst bewerkt:
^_^ Misschien leer je er iets van voor in de toekomst. Niet flauw bedoeld, hoor. Toen ik hier op het forum kwam, wilde ik ook niet zomaar alles geloven wat ze tegen me zeiden. Maar later merkte ik dat mensen hier meestal iets zeggen om te helpen, niet om je te klieren :mrgreen:
Trouwens, ik zie dat je me een vriendschapverzoek hebt gedaan. Leuk! Ik zal het even beantwoorden zometeen. :D
De batt is nu al leeg , maar als ik de stekker vaqn de 3 lampjes eruit haal vliegt ie dan langer ?
Ja bij het eerst duurde het 5 min en vloog hij niet.
 
Laatst bewerkt:
De batt is nu al leeg , maar als ik de stekker vaqn de 3 lampjes eruit haal vliegt ie dan langer ?
Ja bij het eerst duurde het 5 min en vloog hij niet.

Nee, die lampjes maken niet zoveel uit. Het zijn zogenaamde LED lampjes, die nemen echt maar heel weinig stroom.

Hoe lang heeft hij dan nu gevlogen? Weet je dat? Kun je de vliegtijd eens bijhouden? Want die zou wel meer moeten worden.

Vijf minuten laden? :mrgreen: Da's wel heel weinig. Nou ja, dan wordt het al beter, toch?
 
Nee, die lampjes maken niet zoveel uit. Het zijn zogenaamde LED lampjes, die nemen echt maar heel weinig stroom.

Hoe lang heeft hij dan nu gevlogen? Weet je dat? Kun je de vliegtijd eens bijhouden? Want die zou wel meer moeten worden.

Vijf minuten laden? :mrgreen: Da's wel heel weinig. Nou ja, dan wordt het al beter, toch?
Ja ,
de vliegtijd was eerst 2 min nu weet ik niet .
ik laat de batt ff rusten en dan typ ik wel de vliegtijd.
Maar ik denk dat ik deze keer lang hebt gevlogen , de lamp was groen en toen ik wou opstijgen ging hij beetje de lucht in en toen ik beetje meer gas gaf zag ik rood dus lang gevlogen?
 
Ja ,
de vliegtijd was eerst 2 min nu weet ik niet .
ik laat de batt ff rusten en dan typ ik wel de vliegtijd.
Maar ik denk dat ik deze keer lang hebt gevlogen , de lamp was groen en toen ik wou opstijgen ging hij beetje de lucht in en toen ik beetje meer gas gaf zag ik rood dus lang gevlogen?

Ik ben benieuwd naar de vliegtijd.

Had je al een poosje gevlogen toen je de rode lamp zag of was het met een volle accu?
 
Laatst bewerkt:
Back
Top