Ja ik had gevlogen.
Oh, oké, ik dacht al: als het een volle accu was, dan was het wel heel raar geweest dat-ie direct rood licht gaf.
Goed trouwens dat je er nu op let!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja ik had gevlogen.
De vliegtijd is ong 3.20 min.Oh, oké, ik dacht al: als het een volle accu was, dan was het wel heel raar geweest dat-ie direct rood licht gaf.
Goed trouwens dat je er nu op let!![]()
De vliegtijd is ong 3.20 min.
straks na 10 min weer opladen en dan kijken hoeveel min
Maar zou ik de lipo saver kopen of doe ik het goed zo ?
En nu duurt de lading 35min is dit goed ?
Ben een uur lang geweest met afstellen , hij vloog raar.Je kunt alsnog een lipo saver kopen, dan hoef je er iets minder goed op te letten. Maar je doet het goed zo hoor, dus het hoeft niet per se.
3,2 min. is nog steeds niet veeluppydogeyes: maar het begint te komen, toch? Eerst was het 2 minuten. Maar ik vind het wel raar dat het met zo kort begint... met E-Sky accu's begin je rond de 5 min. en wordt het 7 tot 8. Hm. Raar gedoe.
Het laden duurt langer, dat is op zich een goed teken. Ik zou gewoon nog even doorgaan met leegvliegen en weer opladen.
Ben een uur lang geweest met afstellen , hij vloog raar.
Maar gaat de heli met lange servo arm sneller ?
Me vader zegt van niet , en ik van wel ;p
Ja al heel goed moet ik de flybar verkorten ?Nee, gaat niet sneller met een lange servo-arm. De heli reageert alleen eerder op jouw commando's via de zender, maar je kunt niets doen aan de snelheid. Als je nou per sé sneller wilt, dan moet je iets aan de flybar doen. Kun je ondertussen een beetje vliegen? Want met een kortere flybar, die je daarvoor moet hebben, wordt het vliegen een stuk moeilijker...
Als u er niet was weet ik het ook niet, nogmaals bedankt.Hoi R/C,
1) Nee, je moet de flybar niet verkorten.
De heli gaat dan minder stabiel vliegen (niet sneller, vergissing van Taya-chan).
Men gebruikt het verkorten wel eens om met opzet minder stabiel te gaan vliegen om zo wat te wennen aan de overstap naar een CP helikopter (6 kanalen; is nog veel te vroeg voor jou om dat te doen) geniet lekker van je heli zoals hij nu is: GENIETEN, daar gaat deze hobby om!
2) Je zegt: "Opladen van batt duurt nu 20 min ."
Dat is met een gewone netstroomlader aan je balancer erg kort.
Voorstel:
We gaan die nieuwe lipo van jou eens wat opppeppen.
Dat gaat zo:
-Laat de heli aan de grond staan met draaiende motoren, waarbij hij (net) niet loskomt van de grond, totdat de motorsnelheden wat wegzakken (dan gaat het rode lampje in je controlunit constant branden; eerst knippert hij wat en daarna brandt hij constant rood); nu gas dicht, accu er uit en laten afkoelen!
-Laad de lipo op. Noteer de tijd dat het laden duurt.
-Herhaal nu de stappen nog 2x zoals ik net vertelde.
Na 3x moet de laadtijd zijn toegenomen tot ca.1,5-2uren.
Vlieg er nu eens mee totdat de accu weer leeg is, laat hem afkoelen (de motoren moeten ook afkoelen, anders branden ze snel door, omdat er koolborstels in zitten). Noteer de vliegtijd!
Laad de accu weer op en herhaal dit wat ik net vertelde nog 2x.
Als je op de accu niet ca. 10 minuten kunt vliegen, na dit alles, dan heb je waarschijnlijk een gebruikte accu gekocht en ben je waarschijnlijk bedonderd. Of de accu heeft nieuw bij de verkoper te lang stil gelegen van nieuw af en wil niet goed op gang komen.
Met een computerlader, zoals ik heb, kun je de accu proberen weer op te peppen=refreshen. Maar zover zijn we nog niet.
Probeer eerst eens wat ik je verteld heb en meld je resultaten dan eens, dan trek ik wel de juiste conclusie over je accu=lipo.
Over de snelheid:
Je kunt, door gebruik te maken van Xtreme rotorbladen (bijna onbreekbaar en iets langer dan de gewone bladen) de snelheid wat verhogen. Het risico is daarbij dat je heli niet meer met de trimmers=schuifjes bij te stellen is. DAN moeten de servo-stangetjes wat lengte betreft aangepast worden.
Maar zover is het nu nog niet.
Als je bovenste rotorbladen wat uit elkaar wijken bij het vliegen, dan spreken we van een "dubbele tip". Dit kun je verhelpen door het kleine stelschroefje van de flybar (hiermee zit ie boven en onder vast "aan de hoofdas") langer of korter te maken. Dit moet je uitproberen.
Lees nu voordat je hals over kop aan de slag gaat dit lange verhaal nog eens goed door en ga aan de slag als je het begrepen hebt.
Geen dingen doen die je niet snapt.
Ik probeer je zo op afstand te helpen en Taya ook.
Je moet wat geduld hebben, maar het komt vast klaar.
Wat de lipo betreft: laten we eerst de resultaten eens afwachten.
Zelf heb ik 8 coaxiale helikopters gebouwd en verbouwd, dus ik weet wel waar ik over praat.
Zo, dan ben ik benieuwd wat er uit komt.
Groeten, Sensei (vader van Taya-chan).
Als u er niet was weet ik het ook niet, nogmaals bedankt.
Oke ik heb het 1 x gedaan dat motoren laten draaien tot rood brand.
Nu laat ik het afkoelen en daarna wer 2x doen.
Maar als ik de batterij oplaad en duurt het 1:30 of 2:00 moet ik dit allemaal dan nog doen ?
Ja het duurt nu al 1 uur ik ga nog een keer opladen dan hoop ik op 2uur.
Maar toen hij 1uur was opgeladen wou ik vliegen vloog hij niet , dus ik dee wat ik moest doen .
Nog een keer opladen en kijken hoeveel min .
Nee als ik een andere accu erop doe gebeurt dat wel.Even een vraagje: geeft de accu als je hem oplaad ook een foutmelding? Dat de rode en groene lamp op de balancer (het oplaadblokje) tegelijk gaan knipperen?
^_^ (moeilijk hè, dat wachten tot de accu vol is)
Nee als ik een andere accu erop doe gebeurt dat wel.
Ja.
En ik wil die flybar met lichtjes vliegt hij dan anders ?
Ja die de lama v4 upgrade is het maar eigenlijk is het niet deze oranje ik heb het verandert.^_^
Die heb ik ook geprobeerd, maar de verbinding tussen de flybar en de bovenste bladhouders is heel slecht. Mijne vloog er niet goed mee. Zou ik niet doen. Het ziet er leuk uit, maar het vliegt gewoon heel slecht. Voor 23 euro zou ik niet slechter willen vliegen.
Heb jij eigenlijk de oranje Lama V4? Is dat die op het plaatje onder je naam?![]()
Ja die de lama v4 upgrade is het maar eigenlijk is het niet deze oranje ik heb het verandert.
En de honey bee fp1 geloof ik is die van jou ?