Lipo aansluiting

• Topicstarter Topicstarter Kubi
  • Startdatum Startdatum
K

Kubi

Guest
Hallo,

Om te beginnen wil ik laten weten dat ik absoluut geen ervaring heb met lipo's

Ik heb een lipo van conrad:
231781_BB_00_FB.EPS.jpg

Die lipo wil ik graag hieraan verbinden:

IMG_1529.jpg

Ik wil dus de 9 volt batterij vervangen door de lipo.
Hoe zou ik dit het veiligst kunnen doen?

Het is me niet duidelijk wat 'hieraan' voor iets is. Hoeveel volt/cellen is je LiPo?

rood met rood verbinden (= plus), zwart met zwart verbinden (= min).

Het is me niet duidelijk wat 'hieraan' voor iets is. Hoeveel volt/cellen is je LiPo?

rood met rood verbinden (= plus), zwart met zwart verbinden (= min).

het heeft 3 cellen en is 11,1 V

En dat ding is een micro controller, dus heb ik het liefst dat ik die lipo ook eraf kan halen.

Drie volle LiPo cellen hebben een spanning van 12,6 Volt. Kan die microcontroller dat aan? En wat is het voordeel van LiPo's voor deze schakeling t.o.v. een simpele en goedkope 9 Volt blokbatterij of accu??? Het stroomgebruik van je schakeling zal niet hoog zijn.

Als de voorgaande opmerkingen geen problemen geven, is het relatief simpel. Of je soldeert de juiste contra-stekker op je printplaatje of op je lipo, toch. Zo'n stekkertje als dat nu aan je print plaat zit, koop ik bij een electronica zaak (natuurlijk even goed op de plus en de min letten, want die worden gewisseld!). De juiste contra-stekker van je lipo kun je vast bij een modelbouwwinkel krijgen (neem je lipo mee en probeer 't ter plekke uit! De verschillen in stekkers zijn soms klein).

Kan je microcontroller-printje ook 11,1 volt aan? en ook 12,6 (=voltage lipo na laden)..

Zo niet, even een 7809 er tussen zetten.

Als stekkers kun je gebruiken wat je prettig vind.. redelijk standaard zijn de 'goudstekkers'.. ik vind zelf multiplex-stekkers ook prettig werken.

Back