S
Spookrijder
Guest
Heb de FAQ sectie ook al doorgelezen maar ik snap sommige dingen nog steeds niet. Heb altijd op nitro gereden en wil nu een Traxxas Rustler VXL Brushless gaan aanschaffen. De auto is geschikt voor rijden met 2 of 3 cellen Lipo accu's. Ik heb zo goed als geen ervaring met electro auto's.
Wat is het verschil tussen 2 en 3 cellen. Langere rij tijden ? Wat is het verschil qua prestatie? Of gaat het hier alleen om snellere laad tijden?
Zat zelf te denken aan zoiets als Graupner V-Maxx 4200mAh 30 C Lipo (2 cel (7,4V) hardcase lipo)
of misschien de Hyperion G3 VX - 2S 5500mAh (35C) of 4200 variant daarvan.
Dat 30c en 35c staat voor de ontlaad tijden heb ik begrepen uit faq.
Kon nergens op het inet winkels met 3 cellen vinden.
M n laatste vraag gaat over de lader.
Mocht ik zo,n 2s 5500mAh willen gaan opladen met een oplader die een Max. Laadstroom 1,1 A heeft zal dat niet met een uurtje opgeladen zijn ?
Of zal ik hier beter voor een lader kunnen gaan met bijv 5A max laadstroom of misschien zelfs 10A ? Zou nml niet langer willen laden dan een uur.

Wat is het verschil tussen 2 en 3 cellen. Langere rij tijden ? Wat is het verschil qua prestatie? Of gaat het hier alleen om snellere laad tijden?
Zat zelf te denken aan zoiets als Graupner V-Maxx 4200mAh 30 C Lipo (2 cel (7,4V) hardcase lipo)
of misschien de Hyperion G3 VX - 2S 5500mAh (35C) of 4200 variant daarvan.
Dat 30c en 35c staat voor de ontlaad tijden heb ik begrepen uit faq.
Kon nergens op het inet winkels met 3 cellen vinden.
M n laatste vraag gaat over de lader.
Mocht ik zo,n 2s 5500mAh willen gaan opladen met een oplader die een Max. Laadstroom 1,1 A heeft zal dat niet met een uurtje opgeladen zijn ?
Of zal ik hier beter voor een lader kunnen gaan met bijv 5A max laadstroom of misschien zelfs 10A ? Zou nml niet langer willen laden dan een uur.