RVDP; zei:
Heeft iemand ervaring met het meenemen van Lipo Accu's op reis?
Ik kan er niks over vinden, althans nergens staat dat dit niet mag.
Iemand ervaring?
Dank!
Ja, zijn redelijk strikte regels. Ik reis regelmatig en dit is wat er mag, maar reken erop dat je de regels uitprint en meeneemt, want de personen aan de scanners weten het vaak niet en reken op vragen.
Juist niet als checked bagage, wel als Carry on, waarom?, de brandblussers zijn beter in de cabine en het wordt sneller opgemerkt.
Je mag een aantal accu's meenemen tm 2gram lithiium, zeg maar 3s2500
En 1 of 2 Large, met 8 gram lithium, zeg maar 6s5000
Echter, wat ik zeg, reken op vragen want een mooi lang pakketje met een aantal draden eruit, waar lijkt dat op

))
ik heb nu zoveel keren het moeten uitleggen, ik ben ermee gestopt, want ondanks je in je recht staat, krijg je het echt niet altijd en ik ben toch echt op newark airport 3 packs kwijtgeraakt aan een wantrouwende officer..
Effective January 1, 2008, you may not pack spare lithium batteries in your checked baggage.
You may pack spare lithium batteries in your carry-on baggage. Please see our Spare Battery Tips and How-To sections to find out how to pack spare batteries safely!
If you pack a device containing batteries, secure it against activation by locking the activation switch in the "off" position, placing the device in a protective case, or by other appropriate measures.
For personal use, there is generally no restriction on the number of spare batteries allowed in carry-on baggage. This is the case for cell phone batteries, "hearing aid" button cells, and AA batteries/AAA batteries available in retail stores, as well as almost all standard laptop computer batteries.
See "Larger Batteries" to find out about more powerful batteries, such as extended-life "universal batteries" and batteries designed for professional audio-visual applications.
There are additional rules just for larger lithium ion and lithium metal batteries. What are "Larger" lithium ion batteries? What are "Larger" lithium metal batteries?
Lithium metal batteries are non-rechargeable batteries you discard once they are depleted. Larger lithium metal batteries contain over 2 grams of lithium, and are forbidden.
Most consumer lithium metal batteries such as AA, AAA, and CR-123A sizes, do not fall into the "Larger" category. Just follow the Basic rules.
Lithium ion batteries are the rechargeable batteries used in computers, cell phones, and other devices. "Larger" lithium ion batteries are rated between 100 and 300 watt-hours (8-25 g equivalent lithium content, or ELC.) Examples of these larger lithium ion batteries are pictured in the box below.
Faa rules...