Lipo af ?

Hallo, zo te zien is deze lipo af aan de bolling te zien, of niet ?

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn ervaring is dat een bolle lipo niet direct bij voorbaat zijn capaciteit niet meer haalt.
Ik heb meerdere lipo's van de zelfde merk en type, waarvan een aantal beginnen op te bollen en gelijk blijven aan de lipo's die niet opbollen.
 
Ok, Carlos, alleen heb ik geen zin om mijn heli in de lucht te zien afbranden ?,
of als de lipo ermee stopt, dat mijn Atom500 neerstort.

Ik weet niet hoe paranoia ik ben, maar die heli heeft mij veel geld gekost.
 
Dat is nog niets..
Ik heb er die nog erger zijn.

Regelmatig kunnen ze dan niet meer helemaal op de specs komen.
Maar dat wil niet zeggen dat jij er niets aan hebt.

Houdt ze gewoon een beetje in de gaten.
Gaan er cellen slecht balanceren tijdens het laden, komt de accu veel heter uit de heli dan je gewend bent, dan moet je op gaan letten

Misschien een minder veeleisende taak zoeken.
Maar voorlopig zou ik me er niet te druk om maken.
Lipo's fikken niet zomaar af.
 
Ok, Carlos, alleen heb ik geen zin om mijn heli in de lucht te zien afbranden ?,
of als de lipo ermee stopt, dat mijn Atom500 neerstort.

Ik weet niet hoe paranoia ik ben, maar die heli heeft mij veel geld gekost.

Ik heb 6 sets voor mijn goblin waarvan 2 sets zeker net zo bol zijn als die van jou.
Kwa capaciteit, vliegtijd, interne weerstand of balans tussen de cellen zijn ze niet van elkaar te onderscheiden.
Ik zal wel wat van je vliegtijd afhalen zodat ze minder diep worden ontladen.
Mijn ervaring is wel dat ze bol worden van te diep ontladen.
Uit welke regio kom je?
 
die van mij zijn dus ook redelijk bol.
nooit te diep ontladen. letterlijk..

ze waren na een vlucht of 5 al bol.
sindsdien is dit niet veranderd.
meestal hou ik de temperatuur een beetje in de peiling als ze van de heli afkomen. En de lader, of alles nog een beetje lekker balanceert.
een rotte cel geeft dit doorgaans ver vooraf aan..
 
Hallo Carlos, ik kom uit verweg : Groningen stad.
En ja Student, die lipo is warm warm na het vliegen ( 20C is goed voor alleen hooveren eigenlijks ).

Alleen balen, dit was de lichtste 3000mah 6cell die ik kon vinden, en deze balanceert presies goed.
Iemand adviseerde mij eens een Desire Power lipo ( die ik maar in 1 winkel kan krijgen trouwens, ehem.. ) omdat die zo licht zou zijn, alleen kan ik nergens het gewicht vinden, en ga niet zomaar bestellen.
80 euro voor een accu is veel geld.
 
Heb je de maten echt opgemeten molen?

want als je de zippy in verweggiestan koopt zeggen ze dit ......

8918(4).jpg


Spec.
Capacity: 3000mAh
Voltage: 6S1P / 6 Cell / 22.2v
Discharge: 20C Constant / 30C Burst
Weight: 429g (including wire, plug & shrink wrap)
Dimensions: 106x45x43mm
Balance Plug: JST-XH
Discharge Plug: XT60
PRODUCT ID: Z30006S-20

En als je hem in NL besteld zeggen ze dit.......

8918(1).jpg



Spec.
Capacity: 3000mAh
Voltage: 6S1P / 6 Cell / 22.2v
Discharge: 20C Constant / 30C Burst
Weight: 473g (including wire, plug & shrink wrap)
Dimensions: 135x43x39mm
Balance Plug: JST-XH
Discharge Plug: XT60
PRODUCT ID: Z30006S-20
 
Warm.. wat is warm?
Zodra je hem na een paar tellen met plezier los laat, dan wordt hij warm.
Iedere lipo warmt op tijdens gebruik...

Qua gewicht.. daar zeggen ze vanalles over.
Gewogen met, of zonder stekker?
Draad?
Zelfs identieke accu's onderling wijken nog wat af.

Niet te druk maken om dat gewicht.
Als hij past en ongeveer dezelfde capaciteit etc heeft, ligt dat doorgaans niet zo ver uit elkaar.

Probeer wel een beetje enthousiast te zijn met de c waarde
Hogere c geeft ook langere levensduur bij gelijk gebruik
 
Bedankt David, ik zal eens gaan meten.

@ Student, ik kan ze nog vast houden, en ja, hoge C waardes dit keer!

grt
 
Ik heb ook zippy's als 12s met 5000mah, werden ook al vrij snel wat bol. Ik hou zelf de inwendige weerstand in de gaten. Mijn lader geeft dat per cel afzonderlijk aan. Erg handig . je ziet direct wanneer een pack een probleem heeft. Maar je moet ook inderdaad opletten of het balanceren goed gaat en of de cellen enigszins gelijk blijven qua capaciteit.

Steven.
 
Ja, ik heb dus die kleine uit Hongkong overlaten komen,
bedankt Ingoo, ik had er anders 1 besteld vanuit Europa voor niets.
 
Hoi
Als ik jullie berichten lees, denk ik terug aan de tijd dat ik werkte als automonteur.
We hadden een accutester, die bij het belasten van de accu, tot het voltage 9.6 volt, een bepaald amperage aan gaf, waaraan je de kwaliteit van de accu kon bepalen.
De fabrikanten van lipo's hebben wel geweldige lipoladers in de handel gebracht, maar het werkelijk testen van de lipo's doen we tijdens het gebruik hiervan. Dit zou de onzekerheid die jullie beschrijven en ervaren voor een groot deel weg kunnen nemen. Misschien zijn er leden van dit forum die dit kunnen voorleggen aan een leverancier. Door het meten van de inwendige weerstand weet je voor een deel of je lipo goed of slecht is,maar door daadwerkelijk te belasten heb je meer zekerheid. Het vliegt toch een stuk fijner als je weet dat je lipo's in orde zijn, en niet bang bent voor een crach die honderden euro's kost door een slechte lipo.

Ton
 
Back
Top