Lipo bijladen

• Topicstarter Topicstarter Blight
  • Startdatum Startdatum
B

Blight

Guest
Kunnen lipo batterijen worden bijgeladen?
Bijvoorbeeld als mijn 3s accu nog 11.4 volt heeft, kan ik hem dan laden?
Ik neem aan val wel aangezien ik overal zie staan dat ze geen geheugeneffect hebben maar ik vraag het voor de zekerheid toch maar.

Ik laad mijn lipo's in een LP-Guard met een rookmelder bij de opening. Dit geheel heb ik op een houten plaat gelegd. Ik neem aan dat dit genoeg is om brand te voorkomen mocht er iets misgaan. Of moet ik nog meer maatregelingen nemen? Ik merkte wel iets interessants op met die rookmelder. Ik was een NiMH per ongeluk aan het overladen en hierdoor ging het rookalarm af. Ik denk dat dat komt door de waterstof die uit de batterij kwam. Dit heeft echter wel mijn NiMH accu's gered :lol:

ja,

dat is een mooie laadopstelling :) zolang je ze ook balancerd ben ik er vrij zeker van overtuigd dat et goed gaat komen :)

Misschien kan je ipv het geheel op een houten plaat alles op een stenen ondergrond plaatsen ? Metaal lijkt me iets minder geschikt wegens de geleidende eigenschappen.

Of wat dacht je van deze optie: de lader in de (niet brandende) kachel of barbecue zetten ?

't klinkt misschien stom maar misschien is het wel wat ;-)

Ik heb gedacht aan de kachel maar deze staat in het hoekje van de huiskamer waat ik letterlijk nooit ben.
En ik heb inderdaad een balancer tussen mijn lipo's en mijn lader zitten.

Back