Lipo bijna weggegooid

Gister heb ik bijna mijn (gelukkig toch) goeie lipo weggegooid. De lader gaf aan dat één cel van de 3s 2,1 V had. De hele dag heb ik geprobeerd de lipo te reanimeren. Op het laatst heb ik een andere acculader en dus ook andere balanceerkabel gepakt, eigenlijk per toeval. BLIJKT er helemaal geen spanningsverschil te zijn: gewoon netjes 4,21 V per cel.

Die eerste balanceerkabel is dus slecht. Ik had al de grootste moeite met die balanceerkabels, dan past die niet dan zijn de polen omgedraaid enz, maar nu heb ik het er even helemaal mee gehad! Ik had bijna mijn lipo van € 50,- afgeschreven. Moest ik even kwijt en ik zou zeggen: profiteer van mijn ervaring. Meet altijd even de cel handmatig na voordat je je lipo echt afschrijft (in mijn geval dan).

Op zich goede tips. Maar het stomme is dat de ultramat 16 lader juist elke cel al kan meten, zonder dat je hoeft te gaan laden. Super handig, net zo als jullie tips.... moet je wel goede balanceerkabels hebben. Daar ga ik eerst maar weer eens voor zorgen.

Ik heb ook net zo,n lipo metertje gekocht hier op het forum .
Ik heb veel lipo,s en dan is het handig om even snel te zien of een lipo geladen is of niet .

Je hebt er verder niks voor nodig.

Mijn laders kunnen het ook aangeven , maar dan moet je hem wel aansluiten met passende balancer kabel.

Voor die paar Euro een mooi metertje . ;)

Mvg Johan

Ja, dat klinkt net iets handiger. Maar je zult toch evengoed steeds weer de juiste balanceer stekkers moeten hebben, niet?

tja balanceer stekkers.
alle lipos van HC komen met JST-XH stekkers.

En mocht je dan toch zo gek zijn om Flightpower, polyquest of andere dure merken te kopen kan je nog steeds e verloopstekkertje kopen.
En op zich kan je de stekkerjes zelf ook vervangen hé

linkje vr verloopstekkers
HobbyKing Online R/C Hobby Store :

Back