Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Daar een foto meer zegt dan woorden ,
foto maar even vergroten voor de tekst .
Een oude niet bolstaande 3S/1800 Lipo, niet aan de lader !!
Toch gaan "branden "met zeer grote gevolgen .
In de nacht mogelijk een accu fout gegaan en nog zijn er mensen die beweren dat de gebruiker iets verkeerds heeft gedaan. Ongelovelijk dat er nog steeds mensen zijn die de discussie graag aan gaan dat dit soort gevallen nooit door de accu zelf kan komen.
De kans dat de oorzaak alleen in de accu gezocht moet worden is zeer klein. Het is niet onmogelijk maar wel ongelofelijk onwaarschijnlijk. Er is vrijwel zeker een andere oorzaak want er is niets in de accu wat spontaan in de fik kan vliegen.
Er is een hele lijst met mogelijke oorzaken te bedenken. Is de accu betrokken geweest in een eerdere crash? Is hij een gevallen, van een redelijke hoogte bedoel ik? Is de accu ooit te ver ontladen of overladen geweest? Zit (zat?) er een productie fout in de accu?
En zo zijn er meer mogelijkheden waardoor ik onmogelijk kan zeggen welke hier de echte oorzaak is. De kans is groot dat de accu niet meer onderzocht kan worden om de werkelijke oorzaak te kunnen achterhalen. Als ik de schade zo zie zal er niet veel meer van over zijn.
Toch wel een extra reden om hoe dan ook heel voorzichtig te zijn en blijven met accu's. Niet alleen LiPo's maar alle accu's want ook de "oude" accu types zijn ontploft en in de fik gevlogen. Dat is echt geen specifiek LiPo probleem.
Kijk maar eens naar dit filmpje waar een loodaccu in een vrachtwagen is ontploft.