Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Discharge (C)
Discharge is the amount of power the battery can 'push' out and the number shown '20C' is an multiplication of the capacity. For example; A 20C battery can discharge at 20 x 2,000mAh which is 40,000mAh or 40Amps.
This is an important number if you know your motor requires a certain power level.
In addition to this, batteries have a 'Burst' rate, which is the amount of power the battery can discharge for a short period, usually 10-20 seconds. A typical battery label may show 20-30C, this would mean a 1,000mAh battery can discharge 20,000mAh constantly or give a sudden and short 10-20 second 30,000mAh (30A) burst of power.
Tip: A higher 'C' rated battery will last longer if run at a lower 'C' rate. Example: a 30C battery run at 20C maximum will have a longer cycle life than a 20C run at 20C each flight.
Dat kun je dus niet berekenen maar is gewoon een eigenschap.
Accucapaciteit (In Ampere/h) x C waarde is maximaal amperage wat de accu kan leveren
Voorbeeld A) en B) doe ik even een 20C accu
Voorbeel C) doe ik even een 40C accu
Voorbeeld A) 5000 mAH = 5 AH (delen door 1000 om van milliAmpere Ampere te maken)
Voorbeeld B) 2200 mAH = 2,2 AH (delen door 1000 om van milliAmpere Ampere te maken)
Voorbeeld C) 2200 mAH = 2,2 AH (delen door 1000 om van milliAmpere Ampere te maken)
A) 5 AH x 20 C = 100 Ampere maximale stroomafgifte
B) 2,2 AH x 20 C = 44 Ampere maximale stroomafgifte
C) 2,2 AH x 40 C = 88 Ampere maximale stroomafgifte
Help dit een beetje, of maak ik het alleen maar ingewikkelder?![]()
Niet in Ampère gedeeld door hour (per uur)maar in Ampère maal hour: Axh = Ah, Ampère gedurende een uur. Type/snelheids-vaudtje van jou, ik corrigeer voor de nieuwe (mee)lezers.Accucapaciteit (In Ampere/h) ...
Niet in Ampère gedeeld door hour (per uur)maar in Ampère maal hour: Axh = Ah, Ampère gedurende een uur. Type/snelheids-vaudtje van jou, ik corrigeer voor de nieuwe (mee)lezers.
Hangt van je capaciteit af.
Die 20C op zich zegt nog niets.
Gewicht speelt ook een rol.
Een 20C accu van gelijke capaciteit is lichter dan die van 40C
Ga je 40A trekken dan zou bv een 2200 /25C genoeg zijn (55A continue).
Weet niet waar je het in gaat stoppen dus die keuze is aan jou. Dit is maar een voorbeeldje.
Regelaar zelf zegt ook niets. Hangt er van af welke motor je gebruikt met welke (prop) belasting.
En dan uitgaande van vol gas bij een volle accu. Dat is je max stroom. Statisch gezien als je op de grond meet. Meestal zakt hij iets in vlucht.