LiPo gesloopt...

En ja hoor.. :) Erg handig. Heb mijn 3s1p Kokam 360HD pakketje per ongeluk aan m'n ShockFlyer laten zitten. Het model heeft dus een nacht aangestaan, terwijl m'n zender uit stond. De servo's gaven geen krimp. :nosmile: Dus je hoort ook niet dat het model nog aan staat. Geweldig zo'n Alpha440, maar niet heus in dit geval. Kom nu uit op een totale voltage van 2,92v op een 3 cellen pakket. Toch ver onder het limiet. ;) En mijn Schülze wil er ook geen energie meer inpompen. Error #7 - Wrong cell count. Misschien maar beter ook, was anders een spektakel geworden hier in mijn bloempot. :lol:

Ziet er wel redelijk uit dat ik dit pakketje kan dumpen...

ook al krijg je de spanning weer goed dan nog zijn de cellen heel erg slecht geworden. Capaciteit is ver te zoeken en ook kunnen ze geen hoge stromen meer aan. Gooi ze maar snel weg ;)

Hoi hoi,

Met een "simpel" lipo ladertje krijg je er idd wel weer spanning in, en je hoort wel eens gevallen waarbij de akku nadien niet eens zoveel minder is.
Als je zo'n lader hebt, kan het de moeite waard zijn om eens te proberen. Wel buiten huis, en uiteraard de videocamera mee laten draaien :mrgreen: .

Gr.A.

wat zou hier aan te doen zijn??? Alle regelaars blijven toch zo lang als ze kunnen bec geven(ik weet niet bij welke spanning???)

en alle ontvangers blijven toch ook altijd door draaien....

of niet?

Ik zou ze zeker niet gelijk weggooien.
Als je regelbare voeding hebt, kun je deze bv instellen op 11Volt en de stroom begrenzen op 360mA.
Op deze manier een kwartiertje laden en dan weer aan de schulze.
Om de capaciteit te testen kun je ook de schulze weer gebruiken.
Eventueel kun je ook nog per cel gaan proberen.

Wie weet valt het mee :wink:

ik heb hier lipos die ver onder de grens geweest zijn, even geboost op dezelfde manier als erwin aangeeft en die doen het nog prima, geen verlies in capaciteit of vluchtduur.

ik geloof ook niet meer zo in die lipo horror verhalen.

ik denk dat ze pas sneuvelen als je ze flink belast qua stroom en dan ver onder de grens trekt.

Heb net geprobeerd om het LiPo pakketje nieuw leven in te blazen. :) Beschikte niet over een regelbare voeding (mijn stabiele voeding is vast 12v - 20Ah). Daarom heb ik het pakketje even aan een goedkope Graupner 6E lader gehangen die ik nog ergens had slingeren. Mocht het mis gaan, who cares. Serieël een multimeter geschakeld zodat ik nog enigzins de hoeveelheid stroom en spanning in de gaten kon houden. Geladen totdat ik op 9,5v kwam. M'n Schülze accepteert het pakket inmiddels! :) Zal hem een paar cycles geven, kijken wat hij doet. Niet geschoten is altijd mis toch?

Bedankt voor de tips, ze lijken te werken! ;)

Jorrit zei:
Zal hem een paar cycles geven
Gewoon verder laden moet volstaan hoor. :D
Daarna evt nladen met de schulze om de capaciteit te testen of... gewoon even gaan vliegen 8)

WOW, wat ik hier hoor 8O 8O 8O :o :o :o !!!
Ik had hetzelfde paketje op (ongeveer) dezelfde manier naat de kl*ten geholpen. Iedereneen die ik het vroeg (op de club) zij dat ik het pakket kon afschrijven en dat had ik dus gedaan hij ligt nu al een tijdje te niksen, een paar maand en een paar weken geleden heb ik de spanning geprobeert te meten en hij gaf 0,01v aan (de meter geeft nog meer aan als ik met mijn vingers de punten aanraak)
Maar ik ga straks even kijken of ik een super simpel ladertje kan gebruiken zonder al die afslagen om hem weer boven de 9v te krijgen.
Kan ik gelijk de laad-meting van mijn Hyperion Emeter uitproberen. :wink:
Kan ik het paketje even (onder toezigt van meters en mijzelf) aan een robbe 5 lader leggen?

Nando.

Proberen kan altijd natuurlijk, maar ik denk niet dat je bij 0,01V nog veel kans op succes hebt :cry:

Wees wel veilig he mensen? :P Die krengen kunnen lelijk ploffen, dus jat effe moeders koektrommeltje om et in te doen ofzo. :lol:

tja ik ga het ook wel PROBEREN maar ik denk ook niet dat ik veel kans van slagen heb, maar je weet maar nooit.
De bloempot is volgens mij de beste manier en met voldoende meters erbij kan ik snel zat ingrijpen.

Nando.

Als je iets als dit doet dan nooit in een afgesloten koektrommel. Als het lipopakketje uit elkaar klapt dan gebeurd dat ook met de koektrommel en zijn de gevolgen erger dan de kwaal. Doe zoiets dus netjes in een aardenwerken pot met eventueel een zakje zand er boven op. En het belangrijkste altijd buiten en onder direct toezicht met een draaiende camera erbij.

Ingrijpen? Kapot issie dan toch al, laat dan maar lekker ploffe ook. :P (Dat met die pot is inderdaad iets beter ja. :P)

Zojuist het pakketje van de lader afgehaald. Heeft wat langer geduurd voordat ik hem de eerst cycle kon geven, we waren uit eten en ben toch liever thuis als ik zo'n potentieël bommetje opnieuw volpomp. ;) Toch heb ik nog 344mAh in een 360HD weten te stampen. Niet slecht voor een pakketje dat ik vanmorgen bijna had weggegooid. :D Zal op blijven letten of de capaciteit iets toeneemt naar mate hij vaker geladen is. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over het resultaat! :thumbsup:

Mischien ook n punt waar je op moet letten, mischien is de weerstand nu enorm omhoog, waardoor ie straks niet blij zal zijn met een 10C ontlading ofzo. Dus laat em eerst effe droog leegtrekken op een S400 motortje, voor je em in je teergeliefde kistje stopt. :P

Vreemd, mijn cellen kreeg ik ook nog wel genoeg ik maar er kwam maar de helft meer uit. Ook waren ze niet meer zo zwaar te belasten. Ongeveer de helft als van daarvoor. Nu kan je mazzel hebben natuurlijk.....

Wat belasting betreft heb ik nog geen concrete cijfers. Komen morgen wel! :) ...heb het desbetreffende pakketje wel even aan m'n Phoenix10 & Python60 gehangen. Zo op het blote oog merk ik geen verschil in vermogen, nog steeds érg veel geweld voor een depron modelletje. :) Zal morgen eens kijken hoeveel ik uit het pakket krijg met een discharge, en statisch de hoeveelheid ampère meten die de motor trekt bij volgas. In een ander topic heb ik die gegevens al bekend gemaakt, kan ze dus erg gemakkelijk vergelijken. Maar goed, morgen meer! :)

Jor, wat declameren wij onze beginners ook al weer bij de 1e lessen?

1st je zender aan,dan je model...
1st je model uit, dan je zender..

(33x herhalen.)

Back