Lipo HiModel opgeblazen bel

Dat met die 3s2200 kan ik beamen. Had er drie die opbolden. Deze heb ik omgewisselt met de terugroepactie van RCT. Echter de drie nieuwen doen precies hetzelfde. Heb ook 3s800 packs die geen problemen heben. Heb het gevoel dat de grotere himodel lipos (>3s1500) niet heel erg goed zijn....

@Wezze: wat voor regelaar(s) gebruik je? En hebben die een automatische of een handmatige 2S / 3S (/NI?) LVC herkenning?

Weet het niet uit men hoofd,zal vanavond eens kijken voor het type en hoeveel amp,wat ik wel weet is dat ik eerst een knopje moet indrukken vooralleer de ESC in actie schiet.

Ik heb ook 2 stuks rode 3s 4100 mAh HiModel pakketten,
Allebei gebold na een 10-tal vluchten vorig jaar. Eén van de pakketten heeft inmiddels definitief de geest gegeven; een ander is nog vliegbaar.

Heb nu PolyQuest gekocht; deze blijven uitstekend!

Mijn 11.1V 1000 mAh 20C HiModel is ook na een keer of 20 gaan bollen. Aanwijsbaar misbruik was er niet. Ik heb 'm maar aan de kant gelegd. Vlieg nu met Loong Max en Hextronic 20C Lipo's in de 1000 mAh grootte, en tot nu toe gaat dat prima.
De HiModel brushless motoren die ik heb zijn overigens TOP. Goedkoop en fuctioneren prima.

ik heb zo'n HXT d9, de berichten op de site van hobbycity zelf(de revieuws) zien er wel goed uit, maar ik heb inderdaad dat 1 cel vaak uit de pas is(zie ik aan de lader), maar dat kan ook zijn omdat ik heb een keer met bijn 2 of 3C geladen heb, gelukkig kwam ik er na 5 minuten achter dat ik de schakelaar van laadstroom verkeerd had staan.

van al m`n 2200 mah 3cells lipo`s ben het meest tevreden met de vislero lipo`s .,egt super lipo`s ...
maar de D9 en de Hi-Model lipo`s van 2200 mah zijn een stuk minder kwa algeme kwaliteit..
en zoals anderen ook al schreven.. met de kleinere lipo`s van hi-model / D9 / loong max,
geen problemen.

Die Hi models gebruik ik ook niet meer , was een 5000 ,15 C .
Kwam bij 60Amp al aardig warm en steeds een beetje bol , kon zelf de 12 C niet aan.
Was zeker geen continue stroom , en is nooit te diep ontladen , max 4000 mAh eruitgevlogen.
Geef mij maar een Kokam of iets dergelijks , nooit problemen mee.

Nog een voorbeeld:

2 1700mah 3s 20c himodel lipo,s beide staan al lekker bol na 30 laden en ontladen.
Nooit over de 30amp belast! Deze had ik in mijn mini katana met een cc25 amp regelaar.

Heb nog 2 1000mah 3s 20c en 2 1300mah 3s 13c himodels maar deze houden het nog steeds goed vol terwijl ik deze aardig mishandel!! Volgensmij dus gewoon productie fouten.

Back