lipo hoeveel Mah ??

• Topicstarter Topicstarter Motha
  • Startdatum Startdatum
M

Motha

Guest
Hallo allemaal ik heb een vraagje voor mijn heli. Ik heb een 11.1 volt 2200mah accu pack maar kan ik bijv ook naar een 2500 of een 3000 mah gaan of zou ik dan alles opblazen.
Voltage blijft gelijk?

In principe maakt het niets uit, je zou zelfs een 5000mAh 3 cellen pakket kunnen gebruiken, electrisch gesproken.

In de praktijk krijg je dan alleen problemen met het gewicht. Een 3000mAh pakket is bv. bijna 1/3 zwaarder dan een 2200mAh pakket, en dat kan met zo'n formaat heli best eens heel vervelend zijn..

Het hangt er dus meer vanaf of je heli een dergelijk pakket 'trekt' qua gewicht en fysieke afmetingen. Als dat allemaal geen probleem is, is er geen enkele reden waarom je geen groter pakket zou kunnen gebruiken, zo lang het maar 3S blijft.

Vergeet ook de afmetingen niet!

Ik vlieg met een 2500 mah in een trex 450 (ipv 2100), en dit past echt maar net onder de canopy

Hier loopt ergens een gelijkaardig topic. Voor 450-size heli's is 2500 echt wel het maximum, louter voor gewichts- en afmetingsredenen.

Een 3S pakket levert rond de 11V (maximaal 12,6V) ongeacht of je 500 mAh of 5000 mAh hebt, de mAh levert alleen langere uithouding.

Wel houden grotere accu's vaak beter de spanning vast dan kleine accu's die op het randje van hun kunnen gebruikt worden. Dus vaak krijg je ook ietsjes meer (constant) vermogen.

ok dank jullie wel voor de informatie.
Weet iemand nog een goeie plek om te vliegen in omgeving rotterdam?

Let wel op hier, je setup is berekend op een bepaald gewicht.

Je kunt niet ongestraft zomaar een zwaarder pack in je heli stoppen.
Je motor en regelaar zullen zwaarder worden belast, ook je pitch-instellingen kloppen niet meer.

Houd gewoon de waarden van je standaard accu aan, in ieder geval het gewicht daarvan en het voltage.

Back