Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dus je verliest iets.Waarom zou je "iets capaciteit" verliezen? Daar is geen enkele reden voor. Twee 6000mAh accu's parallel is dus wel degelijk 12000mAh. Wat wel klopt is dat je beter niet de maximale belasting gaat gebruiken. De twee accu's parallel zouden nog steeds 35C zijn dus zou je er 35 x12A=420A uit kunnen trekken. Maar, geen twee accu's zijn exact hetzelfde. In theorie zou de stroom zich netjes moeten verdelen over de twee parallele accu's. Omdat die twee accu's altijd iets zullen verschillen en omdat er ook nog connectors tussen zitten met verschillende weerstand en meer van dat soort zaken zal die stroom zich niet netjes verdelen. Het is dus goed mogelijk dat er meer stroom door één accu geleverd wordt. Daardoor zal die accu te zwaar belast worden waardoor hij beschadigd kan raken.
Het is dus verstandig om dus niet van die 35C uit te gaan maar iets van 10% minder aan te houden. Dan is de kans dat je één van de accu's te zwaar belast veel kleiner. Het maakt de zaak gewoon veiliger.
Aan de andere kan wie belast zijn accu's nu werkelijk tot het absolute maximum? Dat zijn maar heel weinig gebruikers en die weten dat dit ook heel slecht is voor die accu's. Zij weten dat ze die accu's zo maar heel kort kunnen gebruiken. Ik heb van enkele van die gebruikers wel eens gehoord dat ze hun accu op die manier maar een keer of 20 konden gebruiken en dat de accu dan al op is.
Ik denk dat ze nooit tegelijk leeglopen.Je verliest niets. De capaciteit van twee parallel geschakelde Li-Po kan je gewoon bij elkaar optellen. Zoals al meerdere malen gezegd is het niet verstandig parallel geschakelde Li-Po's tot de maximale C-waarde te belasten.
Als er al verlies zou zijn, waar zou die "verdwenen" capaciteit dan blijven? Het is lading. Die kan niet zomaar verdwijnen.
Als voorbeeld. Neem twee benzinetanks. Vul beide met 35 liter benzine. en laat ze apart leeglopen. Dan komt er 70 liter uit.
Vul beide tanks opnieuw, verbind de tanks met elkaar en laat ze via één uitstroomopening leeglopen. Komt er dan 65 liter uit? Nee, gewoon 70 liter. Zo werkt het ook met de lading van Li-Po's.
Sorry dat ik je blijkbaar verkeerde info heb gegeven. Ik dacht dat je altijd met paralel wat zou verliezen.Bedankt voor de info hier kan ik iets mee
Het is voor in een 1/8 buggy
Mvg
Dave