lipo kortsluiting

:cry: wil ik net gaan vliegen met de minimag..
wil ik de accu aan de regelaar doen maar omdat dat doord e draden niet meer overzichtelijk was sloot ik de accu aan elkaar :oops: er kwam heel kort rook uit ( redelijk rook..) maar zwelt niet op ofzo en is alleen bovenaan warm/lauw
is hij onbruikbaar of kan ik hem nog proberen te laden ?

die bovenkant open maken en controleren. Ik denk dat je mazzel hebt en er alleen een kabel door gebrand is. Als je pech hebt is een van de aansluittaps van de lipo doorgebrand end an krijg je de kabel er niet meer aan vast gesoldeert.

ok :D
die lipo heb ik zelf gesoldeert van een 3 cells met 1 rotte cell dus ik denk dat het m`n tin/kabel dan was.. hoop ik ik ga gelijk ff kijken ( en meten of hij nog spanning heeft.)
bedankt voor het snelle antwoorden :D

de lipjes waar de draden aan zaten zijn uit de lipo nu.. :(
kun je die er weer in drukken of.. ? die lipjes zijn idd doorgebrand ( 2 zelfs..)

dan jammer maar helaas, dit kun je niet repareren. je mag trouwens blij zijn dat dit zo gebreurd is en er geen brand uitbrak.

tja dat is het vordeel van mijn soldeer kunsten he :rolling:
de soldeer punten zijn gelijk los "gebrand" dus kon het niet verder kortsluiten daarom rookte het ook maar nou uhmm 1 seconde :P ga het tog proberen ..
ik ga er niets lostrekken of wat dan ook maar als ik door het lipje erin te drukken weer contact krijg en ik kan hem goed vast zetten.... :P

:banana: ik heb een lipje van de rotte cell gehaald en die in de 2 cells gedrukt
waar het lipje zat en ik heb weer contact :D nu nog zien vast te zetten :D
( wel goed want anders heb ik straks een onbestuurbaar vliegtuig in de lucht :P )

Het is bij mij ook al eens voorgevallen dat ik kortsluiting had op een lipo 11,1V 800mah en ook een 2200mah.
Er kwam net zoals bij u rook uit, maar na een 40 tal cycles na dat voorval is er nog steeds niets van te merken.

ik kan nu alleen het stukje van het "lipje"wat nog uit de lipo komt
niet meer solderen het pakt geen tin meer aan :?
ook niet S39 er bij.. :|

Kijk, dat is nou het nadeel van die fijne enkele stekkers.
Ik gebruik de amerikaanse Deans of klonen daarvan en daarmee
kun je dus nooit de accupolen met elkaar doorverbinden.
DE-ULTRA_1.jpg

mpx_plug.gif

ik gebruik de hoge stroom stekkers,is volgens mij ook vrij veilig(enkel bij het solderen zelf even oppassen)

mvg sven

Back