Lipo laden met gewone lader

Ik geloof niet dat jullie de strekking van de vraag goed hebben begrepen, een beetje onzinnige vergelijkingen trekken, en te snel een oordeel klaar hebben. Deze vraag heeft een technische/onderzoekende achtergrond.

Ik heb een ferarri gekocht, hij rijdt meestal op race brandstof, maar als ik de kinderen er mee naar school breng of in de file sta, mag die van mij ook op de een of andere biobrandstof rijden ja!

Trouwens, voor degen de het zo goed weten, je hebt een Imax 6B AC, met ingebouwde voedng voor rond de 80 euro (import).

Waarom zoveel ge bla bla er omheen?

Hij vraagt of het veilig is

Kort gezegd:

Nee.

Verder worden lipo's op een heel andere manier opgeladen als nimh accu's worden opgeladen dus sowieso is het niet veilig een lipo op de nimh stand te laden.

Voor 35 dollar heb je een turnigy 50 watt lader, voor 10 dollar heb je een voeding die je zo in je lader plugt, hoef je nieteens naar de + en - te kijken als je de voeding aansluit.

En als je zoiets gaat doen bij wedstrijden dan speel je met "het leven" van anderen, er zou maar net iemand naast jouw tafel staan wanneer de lipo ploft en er een steekvlam vol in die persoon zijn gezicht komt.

Back