Lipo laden met gewone lader

Met de turnigy van van $11.95doe ik ca. 9 uur over een 5000mah accu, is dus geen echte vooruitgang.

@ lochi, In theorie heb je gelijk maar ik heb dat nog niet waargenomen tijden het laden met mijn lipo lader. Grootste verschil was 0,1 volt. Als ik een lader met afslag op spanning kan vinden, kan ik ook voor bijvoorbeeld 8V kiezen.
Iets anders, bij hoeveel circuit's (off-road) is ook 12V op de sleuteltafel? Bij "ons" in Purmerend, maar ook op andere clubs?

9 uur laden voor 1 lipo zit je inderdaad niet op te wachten.
Ik zou gewoon een ladertje van 5 ampere bestellen bij hobbycity, of je koopt hier in nederland een goede lader. Zie het zo, het is een aanschaf die je maar 1 keer hoeft te doen.

Stel je koopt toch zo'n ding dat je 9 uur laadt voor 1 lipo. Ik kan je op papier geven dat je binnen een maand een goede lader bestelt want dan ben je het gewoon beu om zo lang te wachten.

Met de turnigy van van $11.95doe ik ca. 9 uur over een 5000mah accu, is dus geen echte vooruitgang.

@ lochi, In theorie heb je gelijk maar ik heb dat nog niet waargenomen tijden het laden met mijn lipo lader. Grootste verschil was 0,1 volt. Als ik een lader met afslag op spanning kan vinden, kan ik ook voor bijvoorbeeld 8V kiezen.
Iets anders, bij hoeveel circuit's (off-road) is ook 12V op de sleuteltafel? Bij "ons" in Purmerend, maar ook op andere clubs?

Klopt maar wel veilig in plaats van eerder genoemde situaties.
En het moest erg goedkoop.

Wil je het goed doen dan koop je er gewoon een goede lipo lader bij.
En vergeet je de rest.

Ik denk dat je wedstrijdagen ook vroegtijdig zullen eindigen als ze zien wat je aan het prutsen bent.....
Want voor de naam van de sport is het geen reclame als er in de krant komt dat er een halve wedstrijd pit is afgebrand door een lipo accu.

En een goede snellader kost nog geen 150e, op 220v en 12v.
En aan je handtekening te zien heb je al aardig wat in je auto gestoken, waarom dan geen goede lader. Daar zul je heel lang plezier van hebben, en geen seconde spijt.

Ik begrijp niet helemaal waarom je nou voor een dubbeltje eerste rang wilt zitten.

Bolle

Voor 11 dollar heb je een voedinkje bij die lader van HC, zit nog onder de 1 kilo dus geen gezever.

Dus voor ong. 50 euro heb je een leuke lader met voeding, kun je nog op 5 amp. laden ook ;)

En anders een Graupner Ultramat 14 of 16 die laad een tweecellenLiPopaket ook met 5A ... zowel uit het stopcontact als uit de 12V accu ... te koop bij de modelbouwwinkelieromdehoek ... prijs (advies Graupner) 98 en 139 Euri + de prijs van een adapterkaartje voor de balanceerkabel (4-6 Euri) ...

Ik koop tegenwoordig best wel goede lipoladers hier via het forum.
Mijn eerste 2ehandse robbecompact met balancer apart erbij.
En mijn laatste een robbe infinety 2 ook met balancer apart erbij.
Balancen doe ik als ik zin heb [nooit] ik meet ze wel eens na .
De eerste lader koste 50e de infinety 40.

bouw een comp voeding om[nou bouwen]en klaar .
groeten wiebe.

ps ik wil ook benzine a 1euro de liter maar dat word hem ook niet .

Ik heb al een goed lader, maar vroeg me af of ik met een standaard lader veilig de eerste 70-80% er in kan stoppen. Dat is ver van het kritische punt. Vervolgens verder op de Lipo lader naar 100%. En ondertussen de 2e accu weer met een simpele lader naar 70-80% brengen.

Een standaard lader (wat ik standaard vindt dan ;)) heeft geen maximale instelbare spanning. Een lader die dat wel heeft is een lipo lader! Een "normale" lipo lader is niets anders dan een lader met een maximale spanning en maximale stroom, meer niet!

Kijk, dat is een antwoord waar ik naar zocht. Bedankt (ook al is het niet het antwoord wat ik graag hoorde natuurlijk).

Wat je op het scherm van je lader ziet is inderdaad de laadspanning. Niet de spanning van je accupack. Mits je je nimh cellen ook balanceert (nog nooit zelf gezien maar volgensmij kan het wel).

Er zijn dus geen "conventionele" laders, die in instelbare eindafslag hebben?
Jawel.
Conventionele lipo laders.
Het lijkt wel of je iets tegen lipo laders hebt.:confused:
Wat jij zoekt lijkt het meest op een variabel instelbare voeding met een maximum instelbare stroom begrensing.;)

Laatst bewerkt:
Kijk toch eens goed naar de GMvis commander 2000 (oid). Dit is een lader zonder lipo menu of stand (de oudere versie dan) en daar stel je wel een maximale spanning in. Daarmee laad je dus lipo's perfect op. Er is ook nog een powercube oid die hetzelfde heeft / kan. Geen lipo stand maar een 100% handmatige stand. Het stelt dus iets lastiger in en de kans op een fout is groter maar het werkt daarna exact gelijk.

Het kan dus wel, maar dan met een lader die 3keer zoveel kost als een gemiddelde lipo lader.
@cdrom flyer; ik heb niets tegen lipo laders, ben alleen nieuwsgierig, en loop nou eenmaal niet zomaar achter de meute aan. Soms kan het helemaal geen kwaad om eens een afwijkend idee te hebben

Het kan dus wel, maar dan met een lader die 3keer zoveel kost als een gemiddelde lipo lader.
@cdrom flyer; ik heb niets tegen lipo laders, ben alleen nieuwsgierig, en loop nou eenmaal niet zomaar achter de meute aan. Soms kan het helemaal geen kwaad om eens een afwijkend idee te hebben
Ja dat vermoedde ik al.
Dankzij de lipo lader kopende meute kunnen de fabriekanten ze voor een scherpe prijs produceren en dat geldt in mindere mate voor een op het eerste gezicht simpelere lader zo als jij bedoeld.;)

Ultramat 16, kost je 140 euro, en dan kan je alles, hij heeft zelfs 220v aansluiting, en kan alles laden!! ook accus van voor het lipo tijdperk.

anders: Imax B6. maarja, die heeft weer geen 220v aansluiting...

wat kost een simpel 3 cell ladertje nou.. 20 euro....

als het te lang duurt dan, koop je een paar extra accus, en dan ben je klaar.. ;)

Als je lipo's wil gebruiken, heb je gewoon een lipo lader nodig.. dat is even doorbijten, maar dan heb je er ook plezier van.

Wat je nu doet is een beetje als 'ik heb een ferrari gekocht, maar nu blijkt dat daar benzine inmoet.. kan ik 'm ook op afgewerkt frituurvet laten lopen? '

... Wat je nu doet is een beetje als 'ik heb een ferrari gekocht, maar nu blijkt dat daar benzine inmoet.. kan ik 'm ook op afgewerkt frituurvet laten lopen?'...
Alleen als je een Ferrari diesel gekocht hebt luk het ;-) ...

Back