lipo laden

sorry dat ik een nieuw treadje open hiervoor, is vast eerder gevraagd, maar kon niet in de Faq vinden, en mijn wiskunde is niet helemaal in orde, liever te veel zorg dan te weinig:
mijn accu staat op de ene:
22C
Lipoly
-------
Burst
40C
-------
2200mAh
3 N-11,1 V

dan staat op de andere:
Voltage:
3 Cell 11,1V
2200
20C series.

met hoeveel A moet ik deze 2 laden?
Vrijdag op de modelbouwclub zeiden ze volgens mij 2,2 A,
maar niet 100% zeker,
dus liever te veel zorg dan te weinig

trouwens, op de lader staat naast ampere 3CL ik denk dat dat de cellen zijn? de handleiding van mijn Intelli-BiPower NANO zijn nml duits;)

Inderdaad op 2,2A (1 keer de capaciteit) laden op een lipo programma, zorg ervoor dat de lader het correcte aantal cellen (3) detecteert (of geef dit zelf goed in) !
Heb je een balancer of zit die in je lader?

Laatst bewerkt:
Ja 2.2A is prima verteld aan je. Gewoon aanzetten en spelen! De 3CL zijn je cellen, die moet je zo laten staan, en als hij het zelf gedetecteerd heeft dan ziet hij het goed ;)
Jakko

dank je! ga direct aan het laden, hou ze naast mijn computer zodat ik ze in de gaten kan houden,
ik begreep dat ze niet te warm mogen worden toch?

Normaal gezien worden ze helemaal niet warm, indien wel, dan is er iets goed fout.

Laden doe je best in een metalen doos of aardewerken schaal oid, niet los in je huis, het kan goed fout gaan!

ok, goed dat je het zegt, ik gam eteen op zoek naar een metalen/aardewerken doos
het hoeft neem ik aan alleen van onder worden bedekt? zodat de vloer geen vlam vat?

ik heb bijvoorbeeld nog een rond verkeersbord liggen, bijna een meter doorsnede(vraag niet hoe ik er aan kom;)) als ik ze daarop leg tijdens laden, is het dan goed?

Als het fout gaat bij het laden van een lipo, kan het zijn dat deze ontbrandt, dit kan een zeer hevige steekvlam zijn. Brandbare dingen rond deze lipo zijn dan niet veilig.

Een verkeersbord van een meter is een goeie, beter is een oude koekjestrommel (metaal) of een bloempot oid, als er niets brandbaar boven hangt, mag het al ferm branden, de zijkanten zijn immers beschermd. Sluit de doos of pot niet hermetisch af, je maakt dan een mooie fragmentatiebom. Je blijft uiteraard in dezelfde kamer als de lipo's.
Moet je weg? Leg een zandzakje over de bloempot, de hitte van een eventuele vlam doet het plastic smelten, het zand dooft het vuur...

okee, ik heb miss nog ergens een metalen trommel, alleen is het kabeltje van mijn balancer erg kort dus mijn lader moet er ook in:( ik ga eens kijken hoe ik aan een verlengsnoertje kan komen:)

ik heb een bureau met 2 metalen laden.
ik haal daar gewoon 1 van leeg en daar laad ik mijn lipos in op, dat kan toch?

alleen, is mijn balance kabeltje maar 5 centimeter ofzo, dus dan moet mijn lader ook in zo'n zak?

hoeveel kost zo'n zak?

Even een balancer verlengkabeltje kopen, kosten maar een paar dollar.
Ik heb de mijne hier op forum gekocht, maar is bij veel (online)shops gewoon te koop.
Wat ze kosten?, geen idee, even zelf kijken....

Back