Lipo lader Smart plus 12V 2-5 cellen met balancer Euro 61

• Topicstarter Topicstarter m_theloosen2
  • Startdatum Startdatum
M

m_theloosen2

Guest
Lipo lader Smart plus 12V 2-5 cellen met balancer Euro 61,00

IMGA0779.jpg

Smart Plus LPC-1080" 2-5cells Li-poly Balance High Performance Charger

1) Batteries: Li-ion, Li-poly 7.4v - 18.5v - DC 12V input clips
2) Size: 140mm*80mm*31mm - Aluminum alloy shell
3) Input voltage: 12v-15v - Charging condition LED
4) Charger current: 1.3A steady current(4.2v steady voltage) - Cool fan
5) Power Consumption: Less than 5W of 12V (at idle) - Charging port from 2-5cells
6) Device weight: 400g (0.88 lbs) - Secondary charge port for 2 Li-Po battery packs charged same time
7) Automatic balance charge and test cell function - Instruction manual in English

Wil deze misschien gaan kopen om deze : Lipo accu 11,1V 1200 mAh 10C op te laden. Maar kan dat wel omdat er boven aan staat 2-5cells Li-poly Balance High Performance Charger. De accu is 10 Cells en mij moet op 1c kunnen laden.

lees je laatste 2 regels eens zelf opnieuw. daarin geef je zelf eigenlijk al bijna het antwoord.

Met een 2-5 cel lader kun je geen 10 cellen laden. Tenminste in serie. Je kan dan alle 5s(erie) pakketten laden ook als die dan 2 of meer P(aralel) zijn.

Een 11,1 V lipo is waarschijnlijk 3 cells. Die 10C geeft aan dat hij geladen/ontladen kan worden met 10 keer de capaciteit.

shoot, helemaal over de specs van die accu heen gelezen.

Idd zoals wolffje zegt 11,1 volt lipo is 3 cellen de die 10 c is de belastbaarheid. Dus dit pakket is met 10x 1200 mAh belastbaar oftewel met 12 ampere. Met die lader kun je dit pakket dus best opladen.

Ik heb deze lader nu eindelijk + de li-po batterij van 1200 Mah.
Ik dacht ffe te gaan laden maar nee dus.

Hij moet op een dc input van 12 v. Nu hoorde ik op een duitse chat dat je hem op een computervoeding kan aansluiten die geeft ook 12v output.

Ik wil dit dan eigenlijk gaan doen met een standaard Hardeschijf stroom input. Deze hebben 4 kabeltjes maar ik weet niet welke ik moet pakken en of het uberhaupt wel kan. Ik was van plan een stukje kabel bloot te leggen en daar de knijptanggetjes op te zetten.

Kan dit alles en welke draden heb ik dan nodig? Ik heb ook nog een scooter accu liggen van een viva city. Ik weet niet of dit kan en of hij dat wel trekt.

Kortom was is de beste oplossing. Ik heb geen zin om weer iets aparts aan te schaffen.

Tevens heb ik dus een nieuwe li-po batterij. Hoe moet je deze voor de 1e keer opladen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Rc newbie

weet iemand of een scooter accu dit zou trekken. en of het slecht is voor de scooter accu als hij tever leeg raakt?

Het is zo maar een idee hoor en misschien is het wel niet mogelijk, maar heb je geen oude halogeen travo? Die is ook 12 volt en daar zitten maar 2 draden aan.................

Groeten,

Leen

Als die scooter accu 12 volt is wel. Ik gebruik al enkele jaren zo een goedkoop powerstation van de Aldi of de Liddle. Hier zit meetal een 12 volt 7 amper accu in en dat werkt voor mij op het veld perfect. Thuis gebruik ik een omgebouwde computervoeding.

Back