lipo lader valt uit ?

dag,ik zit met het volgende probleem,ik heb een lader die op 12v werkt en ik heb hier een adapter op aangesloten (van 12v) en ik laad mijn zender accu en ik druk op start (alles goed ingesteld) en hij begint en na 1sec valt het scherm stilletjes weg en dan komt hij terug op het mainscreen (dus niet aan het laden) het laden is dan dus stopgezet,aan wat ligt dat ? adapter te weinig v? lader kan 12 tot 15v aan

Senne,
Hoeveel stroom kan de adapter leveren?
Met hoeveel stroom wil je de zender accu laden?
De lader heeft ook wat stroom nodig dus de adapter moet meer stroom kunnen leveren dan de laadstroom van de accu. Als jij een 12V adapter hebt die maar 0,5Amp kan leveren en jij wilt je accu met 1Amp laden dan zal het dus mis gaan. Wanneer de lader die 1Amp uit de adapter wil trekken zal de 12V van de adapter in elkaar zakken waardoor het laden wordt onderbroken. Als het laden stop dan wordt er ook geen 1Amp meer gevraagd dus zal de spanning weer terug oplopen naar 12V en start de lader weer op alsof je hem net hebt aangezet.
Dus je hebt een adapter nodig die minimal 0,5A MEER kan leveren dan de laadstroom die je nodig hebt om de accu te laden. Wil je laden met 1Amp dan zal de adapter minimaal 1,5A moeten kunnen leveren. Meer mag ook maar minder werkt dus niet.

adapter is 200mA :oops: heb mijn lipo er al een paar keer perfect mee kunnen opladen en lipo is 1.7A en ik laad hem op 1.1

lader is 12v en nimh vraagt 11.2v dacht ik
heb momenteel geen adapter van 1A of meer,dus morgen ff zoeken bij autohandelaar ofzo naar 12v accu ofzo... spijtig

spanning zegt niets over het vermogen ;) Stroom een stuk meer. Als je 1 keer hebt kunnen laden dan is hij daardoor stuk gegaan denk ik ;) Of je accu was al vol en nam dus minder stroom. Hoe dan ook, je kan beter een zwaardere voeding zoeken.......

aan de lader is niks,daarstraks bij Theo werkte hij perfect,hij gebruikte een gewone 12v batterij met paar extra functies

Tadango zei:
spanning zegt niets over het vermogen ;) Stroom een stuk meer........
Vermogen is SPANNING x STROOM. Beide heb je nodig en beide zijn even belangrijk! Ook al stuur je 10.000Amp door een draad, als er geen spanning over de draad blijft staan dan wordt er geen vermogen in die draad opgewekt.
Nu weet ik ook wel dat elke draad een bepaalde weerstand heeft en dat er dus spanning over zal blijven staan. Er zal dus altijd vermogen in de draad gestopt worden en dat is het verlies dat in de draden optreed. Alleen als je de draden supergeleidend zou maken dan kan je zonder vermogen in de draden te stoppen stroom door die draden laten lopen.

werkt een 12v accu goed ? dan ga ik me straks zo 1ntje halen... is ook handig voor op het veld ofzo

heb het opgelost!!!! daarstraks ff naar brico geweest om een nieuwe adapter,nu werkt alles perfect,ik kan de adapter ook nog eens instelle hoeveel hij geeft

Back