LIPO lader versus LIPO accu

Als ik naar de stekkertjes kijk die er aan zitten heb ik de neiging om dit als speelgoed-rommel te kwalificeren.
Ik ken overigens deze laders/balancers niet en oordeel alleen op gezicht.

ik zou een betere lader erbij halen, de accu's is goed maar met deze lader krijg je hem niet snel vol.

Hans Meij zei:
Als ik naar de stekkertjes kijk die er aan zitten heb ik de neiging om dit als speelgoed-rommel te kwalificeren.
Ik ken overigens deze laders/balancers niet en oordeel alleen op gezicht.

betere sugesties dan tips voor een andere met een redelijke prijsklasse zijn altijd welkom

guus4 zei:
betere sugesties dan tips voor een andere met een redelijke prijsklasse zijn altijd welkom
Ik heb zelf een Powerpeak Ultimate en een Robbe balancer. Dat was destijds 100E+30E, dat is net wat boven de prijsklasse die jij zoekt denk ik. Met andere, wat goedkopere oplossingen, heb ik totaal geen ervaring anders had ik je deze graag met je gedeeld.

De prijs van een lader is recht evenredig met de volgende eigenschappen:

1. Uitgaand vermogen
2. Interne balancer
3. Ingebouwde netvoeding voor 230V
4. De mogelijkheid om NICD, NIMH en/of Loodaccu's te laden.

De eerder door mij aangegeven linkjes waren laders met max. 5A laadstroom, Ca. 50 Watt totaal.
De door jou aangegeven goedkopere lader doet max. 2A laadstroom, en waarschijnlijk 20 Watt.

Tevens kan jouw lader enkel lipo accu's laden. Als je al een aparte lader voor de NIMH accu in je zender(s) hebt, maakt dat weinig uit.

Toegegeven, ik heb nog nooit meer laadstroom dan 2,2A nodig gehad, maar neig de laatste tijd wel naar de wat zwaardere lipo's.

ach voor 10 euro ga ik deze maar eens uitproberen hij hoeft alleen maar mijn LIPO accu op te laden en tijd is ook niet belanrijk daar ik hem toch bij lege accu na het vliegen thuis ga opladen en niet in de auto.
Kan later altijd nog een betere kopen

Koop dan tenminste een Robbe Lipoly 300. Deze kost iets van 25 euro en werkt prima. Het zal de levensduur van je Lipo ook ten goede komen.

Dan vergeet je wel even dat je bij een Robbe Lipoly 300 nog een aparte balancer bij moet kopen, welke al weer gauw € 30,- extra kost...

Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik heb destijds eerst de lader gekocht en een paar weken later de balancer. Vooral als de Lipo nog nieuw is kun je m.i. best wel een paar weken zonder.
Eigenlijk wil ik alleen maar zeggen dat je niet op een lader hoef/mag bezuinigen. Als je dure accu kapot gaat ben je dubbel zoveel geld kwijt en de prijzen zijn tegenwoordig al zoveel gezakt dat je geen kapitalen meer uit hoef te geven.
Verder heb je ook het risico dat als dat goedkope ladertje niet bevalt of te langzaam laad, je alsnog naar iets anders gaat uitkijken.

Klopt, maar ergens is het ook altijd de sport om zo weinig mogelijk uit te geven.
Het laden van de 2200mah lipo gaat met een maximum laadstroom van 0,8A ca. 3 uur duren.
Guus zit daar niet mee.

RC Technics verkoopt geen rommel. Je mag er van uitgaan dat je accu met deze € 10,- lader op de juiste wijze wordt opgeladen.

Iets beters / duurders kun je idd altijd nog aanschaffen.

Vincent

Je hebt helemaal gelijk, het was ook niet als kritiek bedoeld of om RC Technics zijn spullen af te kraken. Als Guus hier genoeg aan heeft ben ik de laatste om het tegendeel te beweren.

Back