LiPo lader

Hoi Allemaal,
Zou iemand me met het volgende kunnen helpen...
Ik ben bezig met het bouwen van een DJI F550 drone en heb daarbij de Zippy 5000mAH 4s 45c accu besteld. Nu ben ik nog op zoek naar een goede lader maar zie door alle informatie door de bomen het bos niet meer.

Ik lees veel over laadkoffers en het ziet er allemaal geweldig uit maar hoor graag concreet van iemand wat ik het beste aan kan schaffen.

Handig is natuurlijk om de accu's op de vliegclub in redelijk snelle tijd op te kunnen laden (heb er twee) zodat ik toch lekker een tijdje kan blijven vliegen.

Uiteraard zijn alle andere tips nog van harte welkom.

Heb voor mijn auto lipos de imax b6.

Echt een toplader en als je snel iets volmoet is dit ook zo gedaan.
Heb met de lader nooit problemen gehad ook kan de lader op 12v dus laden kan overal.

Ook als er iets niet goed is krijg je een melding. En geeft hij aan wat precies het probleem is.

En nog een voordeel de prijs. Kost ong 35,-

Gr ben

Ik heb de 'IMAX B6-AC Charger/Discharger 1-6 Cells', doet het prima. Een lipo (5000 mAh, 3s) heb ik in ongeveer 60-70 minuten opgeladen.

Ik zou je die ook aanraden.

Raden jullie niet bijvoorbeeld iCharger 3010B 1000W 10s Balance/Charger aan om meteen flink te kunnen laden? En dan met een computervoeding of zo.

Op zich is die kleinere lader een ideaal ding maar niet voor als je op een veld bent. Dan moet je steeds wel erg lang wachten.

Zo'n 1000watt lader kan een pack 20 (twintig, vingt, twenty, zwanzig) keer sneller laden dan een B6-achtige lader. Maar helaas kan het pack niet met zo'n hoge laadstroom geladen worden.
Je zou voor 80Watt lader kunnen gaan, zie antwoorden in dit actieve soortgelijke draadje:
accu-lader-advies

En als dat niet snel genoeg is, koop je er nog een, kun je twee accu's tegelijk laden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf heb ik ook een computer voeding.

Maar als je een wil die veel stroom kan geven.
Betaal je er ook veel voor.
Of lukt het niet eens om een goede voeding te vinden.

Gr ben

Back