lipo laders >4S

Lipo laders voor paketten groter dan 4Scellen zijn lastig te vinden,
Die ik vond waren ook erg prijzig, weet iemand een site/winkel met goedkopere

57726_a.jpg

ik heb de Robbe Powerpeak Ultimate Li lader en die gaat maar tot 4cell

schulze 330, gaat tot 11 cellen in serie, prijs varieert vanca 120 tot 150 eur

Stefan.

Jouw lader kan dus ook meer cellen laden zolang het maar maximaal 4 in serie zijn. In de LOGO10 b.v. heb ik een 4S2P pakket zitten (dit zijn dus 8 cellen) en zijn prima met jouw lader te laden. De totale capaciteit van de accu bepaalt dan weer hoe snel je kan laden(in mijn geval 5000Mah).

Groet,

Marc

poerqwa zei:
Jouw lader kan dus ook meer cellen laden zolang het maar maximaal 4 in serie zijn.

Ja hoor, dat begrijp ik.
maar als ik in de toekomst misschien met 6s of meer ga vliegen
zal ik toch een andere lader moeten kopen.

gr Stefan

Ik heb een ultramat 14 van graupner. gaat tot 5 cellen en kost 80 euro. Edit:
Kan bovendien op 12 volt of 230 volt (heb je geen voeding nodig).

Wat heeft de hoeveelheid parralel geschakelde cellen met je lader temaken? De maximale spanning en stroom die hij kan leveren zijn de beperkende factoren.

even mijn vraag tekens bij deze opmerking

PowerCube gaat tot 12S10P pakketten zonder een vertraging in de laad of ontlaadtijd.

zonder vertraging in de laad of ontlaadtijd? dus al hang ik er 2s1p aan van 1500mAh dan is die in 1 uur vol, en al hang ik er een 12s10p pakket aan is die ook vol in 1 uur?

lijkt me erg stug, aangezien de capaciteit ver 10 voudigd.

ik denk wat jij bedoel is dat die het kan laden zonder er langer over te doen dan dat die over 1 cel doet en dan x 10.

Zoals het er nu staat is het een regelrecht verkoops praatje van ja hij laad net zo snel je 2s1p accu als je 12s10p pakket,

Simprop intellicontrol V3.1 kan maximaal 5s.

Verder zou ik verder kijken naar een graupner. Een ultramat 25/30 zou je beide kunnen gebruiken.

Back